
Όλο και λιγότερα νέα μοντέλα προσφέρονται χωρίς επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου.
Ακόμα και στα σπορ μοντέλα το χειροκίνητο κιβώτιο είναι είδος προς εξαφάνιση.
Στις ΗΠΑ τα ποσοστά πωλήσεων των χειροκίνητων έπεσαν σχεδόν στο 0.
Οι οδηγοί που ξέρουν να οδηγούν με πεντάλ συμπλέκτη μειώνονται κάθε χρόνο.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Όλο και λιγότερα νέα μοντέλα προσφέρονται χωρίς επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν για τεχνολογίες που εξαφανίζονται από την αυτοκίνηση. Πριν από 20 χρόνια είχαμε το turbo που ήρθε και κυριάρχησε στα σύγχρονα τότε αυτοκίνητα κάνοντας σιγά σιγά τα ατμοσφαιρικά μοτέρ «παλιά» τεχνολογία. Απόδειξη ότι σήμερα από τους ελάχιστους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που είναι διαθέσιμοι, οι περισσότεροι συνδυάζονται με mild ή full hybrid τεχνολογία.
Μετά είχαμε τη ρεζέρβα, που για χάρη του κόστους, του έξτρα βάρους (και άρα κατανάλωσης) και του μειωμένου χώρου, άρχισε να αντικαθίσταται σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα από το λεγόμενο «κιτ επισκευής» και πλέον ψάχνεις με το κιάλι τα μοντέλα με κανονική ρεζέρβα. Και τώρα ήρθε η ώρα του χειροκίνητου κιβωτίου που σιγά σιγά γίνεται και αυτό όλο και πιο σπάνιο στα καινούργια αυτοκίνητα.
Ακόμα και στα σπορ μοντέλα το χειροκίνητο κιβώτιο είναι είδος προς εξαφάνιση
Βλέπεις σε αντίθεση με το turbo ή το κιτ επισκευής, τα αυτόματα κιβώτια υπάρχουν εδώ και έναν αιώνα, όμως σε αντίθεση με πριν 20 ή 30 χρόνια, σήμερα τα αυτόματα κιβώτια είναι πιο αξιόπιστα, προσφέρουν ακαριαίες αλλαγές σχέσεων, δεν αυξάνουν την κατανάλωση και (το κυριότερο) ταιριάζουν με όλες τις νέες εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες.
Έτσι βρεθήκαμε στο σήμερα, όπου ακόμα και σε σπορ μοντέλα, η επιλογή για χειροκίνητο κιβώτιο «κόβεται» από τους κατασκευαστές και προσφέρονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Τελευταία «απώλεια» το VW Golf GTI.
Στις ΗΠΑ τα ποσοστά πωλήσεων των χειροκίνητων έπεσαν σχεδόν στο 0
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, οι Αμερικανοί οδηγοί προτιμούν εδώ και χρόνια τα αυτόματα κιβώτια, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους και Ασιάτες οδηγούς. Όμως σήμερα αυτή η προτίμηση έχει οδηγήσει τις πωλήσεις χειροκίνητων αυτοκινήτων από το 35% του συνόλου που ήταν το 1980, σήμερα να βρίσκονται κάτω από το 1%. Βλέπεις οι επιλογές σε αυτόματο είναι πάρα πολλές, από τα CVT (με τις θεωρητικά άπειρες σχέσεις) που προσφέρονται τόσο σε βενζινοκίνητα όσο και σε υβριδικά μοντέλα, έως τα διπλού συμπλέκτη ή τα ηλεκτρονικά αυτόματα κιβώτια με 6,7 ή ακόμα και… 10 σχέσεις και τέλος τα κιβώτια μίας σχέσης που έχουν τα περισσότερα ηλεκτρικά σήμερα, καθιστούν τα χειροκίνητα κιβώτια μάλλον επιλογή για τους πιο… vintage τύπους.
Οι οδηγοί που ξέρουν να οδηγούν με πεντάλ συμπλέκτη μειώνονται κάθε χρόνο
Και έτσι σήμερα, λιγότερα από το 1/5 των οδηγών στις ΗΠΑ μπορεί να οδηγήσει όχημα με χειροκίνητο κιβώτιο. Όχι γιατί δε θέλει, αλλά γιατί δε ξέρει να το κάνει (θυμίζουμε πως στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια υπάρχει ξεχωριστό δίπλωμα για αυτόματο και χειροκίνητο κιβώτιο). Εσύ όμως τι πιστεύεις; Θα επιβιώσει το manual ακόμα και σε πιο ειδικά οχήματα; Ή μήπως θα γίνουν όλα αυτόματα για ευκολία και χαμηλότερους ρύπους;