ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Tο όνομα Vitara επιστρέφει, αφήνοντας όμως πίσω του το σκληροτράχηλο παρελθόν και ακολουθώντας πιο συμβατικές και σύμφωνες με το κλίμα των ημερών, νόρμες.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Tο όνομα Vitara επιστρέφει, αφήνοντας όμως πίσω του το σκληροτράχηλο παρελθόν και ακολουθώντας πιο συμβατικές και σύμφωνες με το κλίμα των ημερών, νόρμες.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Vitara

32.568 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2015)

Ακολουθώντας τη σύγχρονη crossover λογική, η Suzuki λανσάρει και πάλι το Vitara, αφαιρώντας του τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα. Οδηγούμε το νέο μοντέλο στην Πορτογαλία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Με μια ματιά• Το νέο μικρό crossover της Suzuki• Mικρότερο σε διαστάσεις από το SX4 S-Cross• Mε κινητήρες βενζίνης & πετρελαίου στα 1,6 λτ. • Σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις• Από 15.560 ευρώ
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Το όνομα Vitara έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1988, όντας ένα όχημα με υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες. Τo 1998, η Suzuki εμφάνισε το Grand Vitara και τα δύο μοντέλα συνέχισαν να διατίθενται παράλληλα για ορισμένα χρόνια ακόμα. To Grand Vitara απέκτησε και 2η γενιά το 2005, η οποία παρέμεινε στην αγορά μέχρι τις μέρες μας.Το νέο Vitara κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρών crossover, λόγω διαστάσεων, άρα απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε ένα περιορισμένο κοινό. Σχεδιάστηκε από την αρχή για να ανταγωνιστεί τα Nissan Juke και Renault Captur, καθώς στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει ήδη το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και χώρους, Suzuki SX4 S-CROSS. 
Διαθέσιμο στη χώρα μας από τέλη ΜαρτίουΤο νέο μοντέλο της Suzuki είναι διαθέσιμο για παραγγελίες και από τις 29 Μαρτίου θα βρίσκεται στις εκθέσεις. Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδοχές ξεκινούν από τα 15.560 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης και τα 18.260 ευρώ για τις εκδόσεις πετρελαίου (περιλαμβάνεται η απόσυρση και το προωθητικό πρόγραμμα Easy Bonus).Eμφάνιση: Με σύγχρονη αισθητική Αισθητικά, το νέο Vitara αντλεί την έμπνευσή του από το πρωτότυπο iV-4 Concept και καταφέρνει να δημιουργεί ένα αρκούντως νεανικό προφίλ. Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, το ιαπωνικό μοντέλο δείχνει αρκετά σύγχρονο με την εμπρόσθια μάσκα και τον προφυλακτήρα με τους LED προβολείς να αποπνέουν αρκετή δυναμικότητα. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι σαφώς πιο συγκρατημένη και παραπέμπει στο μεγαλύτερο SX4 S-CROSS. H Suzuki έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία και στις επιλογές εξατομίκευσης του αυτοκινήτου. 
Έτσι, είναι διαθέσιμοι 14 εξωτερικοί χρωματισμοί και παράλληλα ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει την οροφή του αυτοκινήτου σε μαύρο ή λευκό χρώμα. Επίσης, το νέο Vitara προσφέρεται στις εκδόσεις Urban & Rugged. Η πρώτη διαθέτει λεπτομέρειες χρωμίου και προορίζεται για όσους κινούνται περισσότερο εντός αστικού περιβάλλοντος και η δεύτερη, εφοδιάζεται με ποδιές και πλευρικά μαρσπιέ, απευθυνόμενοι σε όσους πρόκειται να αναζητήσουν τις off road δυνατότητες του μοντέλου.Εσωτερικό: Ευρύχωρο αλλά με μέτρια ποιότηταΤο εσωτερικό του νέου Suzuki Vitara αποτελείται από σκληρά πλαστικά μέτριας ποιότητας και φινιρίσματος. Έτσι, παρόλο που η εταιρεία έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα ευχάριστο διάκοσμο, με αρκετές επιλογές εξατομίκευσης, η συνολική ποιότητα των υλικών της καμπίνας δεν συμβαδίζει με την γενικότερη εικόνα του αυτοκινήτου και φυσικά, δεν φτάνει στο επίπεδο της ποιότητας του SX4 S-CROSS. Η σχεδίαση του τιμονιού και του πίνακα οργάνων προέρχονται από το SX4 S-CROSS, ενώ στο κέντρο του ταμπλό παρατηρούμε το αναλογικό ρολόι και την οθόνη αφής των 8 ιντσών. 
Το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μεγάλους χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρών crossvover. Συγκρινόμενο με το μεγαλύτερο S-CROSS, μοιάζει να χάνει μόνο στο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, παρόλο που έχει 10 πόντους κοντύτερο μεταξόνιο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 375 λίτρων, κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αν και είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν του SX4 S-CROSS (κατά 55 λίτρα).
Κοινά μηχανικά μέρη με το SX4 S-CROSSΤο Vitara διατίθεται με ένα κινητήρα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Και οι δύο είναι 1.600 κυβικών εκατοστών. Το μοτέρ βενζίνης αποδίδει 120 ίππους και 156 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, αλλά προαιρετικά και με 6άρι αυτόματο. Το diesel σύνολο έχει και αυτό ισχύ 120 ίππων, η ροπή του όμως «σκαρφαλώνει» στα 320 Nm, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και 111 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην έκδοση 4WD).Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η έκδοση diesel του Vitara θα αποκτήσει και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ταυτόχρονα, στη γκάμα των μηχανικών συνόλων, θα προστεθεί ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων περίπου.Το πάτωμα του αυτοκινήτου προέρχεται από το SX4 S-CROSS, όπως και οι αναρτήσεις, οι οποίες διαθέτουν διαφορετικές ρυθμίσεις, ώστε να δώσουν στο μοντέλο ένα πιο off road χαρακτήρα. 
Στις τετρακίνητες εκδόσεις, το νέο Vitara εξοπλίζεται με το νέο σύστημα ALLGRIP 4WD, το οποίο είδαμε και στο SX4 S-CROSS. Το λογισμικό της τετρακίνησης ελέγχει την κατάσταση του κινητήρα, της μετάδοσης, του σύστημα ελέγχου ευστάθειας και άλλων παραμέτρων και επιλέγει την ιδανική λειτουργία για κάθε τύπο οδοστρώματος και οδηγικών συνθηκών. Mέσω του περιστροφικού διακόπτη, που βρίσκεται στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες AUTO, SPORT, SNOW και LOCK. Στην αυτόματη λειτουργία η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς-υπό φυσιολογικές συνθήκες-και αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, τότε η κίνηση μεταφέρεται και στον πίσω άξονα. Η λειτουργία SPORT προορίζεται για γρήγορη οδήγηση, ενώ η SNOW για κίνηση στο χιόνι, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση των τροχών ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και το γκάζι. Τέλος, η λειτουργία LOCK συνιστάται για ακραίες συνθήκες, όπου απαιτείται η βέλτιστη δυνατή απόδοση της τετρακίνησης.Στον δρόμοΣύμφωνα με τη Suzuki, το νέο Vitara έρχεται να ανταγωνιστεί τα Nissan Juke και Renault Captur, στην κατηγορία των μικρών crossover. Πριν φτάσουμε εδώ, είχαμε δει τα ξένα δημοσιεύματα να θεωρούν ότι το μοντέλο της Suzuki υπολείπεται σε δυναμικά οδηγικά στοιχεία έναντι των δύο άλλων. Στην πράξη επιβεβαιώσαμε το παραπάνω, καθώς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την diesel τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου, στην Πορτογαλία, όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίασή του. Πράγματι, το Vitara είναι σαφώς λιγότερο οδηγοκεντρικό, κάτι που δείχνει ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει επιλέξει να του δώσει off road κατευθύνσεις. 
Το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να παρέχει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει στο αμάξωμα να έχει κάπως αυξημένες κλίσεις, κάτω από συνθήκες γρήγορης οδήγησης (o πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν προσδίδει δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά). Η τετρακίνηση αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και έτσι, το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Επίσης, ο πετρελαιοκινητήρας των 120 ίππων καταφέρνει να κινεί το αμάξωμα σε γοργούς ρυθμούς, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τέλος, για τις off road δυνατότητες του αυτοκινήτου δεν έχουμε σαφή εικόνα, καθώς η εκτός δρόμου διαδρομή που είχε επιλέξει η Suzuki για να οδηγήσουμε το Vitara, ήταν αρκετά ήπια και προσπελάσιμη ακόμη και από ένα 2κίνητο αυτοκίνητο.Το νέο Vitara απέναντι στο SX4 S-CROSSΌπως αναφέραμε και πιο πάνω, το νέο Vitara μοιράζεται ακριβώς τα ίδια μηχανικά στοιχεία με το SX4 S-CROSS. Συγκρίνοντας τα δύο μοντέλα, παρατηρούμε ότι το Vitara έχει μικρότερο μήκος κατά 12,5 εκατοστά (και μικρότερο μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά). Είναι ελάχιστα πιο πλατύ (1 πόντο) και με υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (1,5 εκατοστό), επιβεβαιώνοντας τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του. Παράλληλα, το SX4 S-CROSS έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κατά 55 λίτρα. 
Στις 2κίνητες εκδόσεις του, με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λτ. απόδοσης 120 ίππων, το Vitara είναι πιο βαρύ κατά 105 κιλά, παρουσιάζοντας όμως καλύτερη κατανάλωση (κατά 0,4 λτ./100 χλμ.) και λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (106 έναντι των 115 του S-CROSS), κάτι που μοιάζει ενδιαφέρον να επαληθεύσουμε στην πράξη.
Τιμολογιακά και εξετάζοντας πάντα τις βασικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, το Vitara, αν και μικρότερο σε διαστάσεις, παρουσιάζεται ακριβότερο κατά 1.070 ευρώ, χωρίς αυτό να δικαιολογείται από πλευράς εξοπλισμού. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν στάνταρ 7 αερόσακους, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ESP, ενώ το SX4 S-CROSS διαθέτει, επιπλέον, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και Cruise Control. Ωστόσο, το Vitara εξοπλίζεται με σύστημα Hill Hold Control (βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα).To νέο Vitara και ο ανταγωνισμόςΤο νέο Vitara έρχεται να ανταγωνιστεί τα Nissan Juke & Renault Captur, στην κατηγορία των μικρών crossover. Μένοντας στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, που παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, το Vitara κερδίζει τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης κινητήρα, καθώς οι 120 ίπποι με τα 320 Nm ροπής, υπερέχουν έναντι των 110 ίππων του Juke και των 90 ίππων του Captur (και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με το κινητήρα πετρελαίου 1,5 λτ.). Με παραπλήσιες διαστάσεις, τα Captur & Vitara υπερέχουν του Juke, το οποίο ξεχωρίζει λόγω του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα του. Το Captur σε κατανάλωση και ρύπους (3,6 λτ./100 χλμ. και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας με 95 γρ./χλμ.).
Σε επίπεδο τιμής, το πετρελαιοκίνητο Vitara, στη 2κίνητη έκδοση, κοστίζει 18.260 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση), με τις τιμές για τα Juke & Captur να διαμορφώνονται στα 17.480 και 15.900 ευρώ αντίστοιχα. Το μοντέλο της Suzuki διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (και όχι πίσω στάνταρ σύμφωνα με τα στάνταρ της κατηγορίας), ηλεκτρικούς καθρέπτες, ESP με Hill Hold Control, ηχοσύστημα και κλιματισμό. Τα Νissan Juke και Captur εξοπλίζονται στάνταρ με 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ΕSP (το Captur έχει στάνταρ και το cruise control).
Εσείς τι γνώμη έχετε για το νέο Suzuki Vitara;

H ύπαρξη τετρακίνησης, στην έκδοση που οδηγήσαμε στα περίχωρα της Λισσαβόνας, αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή.

H ύπαρξη τετρακίνησης, στην έκδοση που οδηγήσαμε στα περίχωρα της Λισσαβόνας, αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
SAILUN 10 TIPS