6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ανασχεδιασμένο είναι το εμπρός μέρος της νέας γενιάς του Q7.
Οδηγούμε: Audi Q7
9.491 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2015)
Το Audi Q7 πέρασε αισίως στην 2η γενιά του. Διαθέτει δυναμική εμφάνιση και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, ενώ είναι προικισμένο με πλήθος τεχνολογιών.
Αισίως το πολυτελές SUV της Audi πέρασε στη δεύτερη γενιά του εξοπλισμένο με ότι ακριβώς επιτάσσουν οι νέες τάσεις της τεχνολογίας. Απέκτησε μια πιο δυναμική σχεδίαση και παρά το μεγάλο του όγκο αποδεικνύεται εξαιρετικά φιλικό προς το χρήστη με το… καλημέρα. To νέο Audi Q7 διαθέτει ένα πιο ελαφρύ αμάξωμα, έναν εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή για την κατηγορία, αλλά και κορυφαίες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, που σκοπό έχουν να ικανοποιήσουν στο έπακρο τη μερίδα εκείνη του αγοραστικού κοινού που βολιδοσκοπεί την αγορά ενός μεγάλου και premium SUV.Με νέα πλατφόρμαΤο νέο Audi Q7 είναι το πρώτο μοντέλο του VW Group, το οποίο θα πατάει στην νέα πλατφόρμα MLB Evo. Το αξιοσημείωτο είναι πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα συμβάλλει στη σημαντική μείωση του βάρους κατά 325 κιλά, συγκριτικά με τη προηγούμενη. Κάτι που επετεύχθη λόγω χρήσης αλουμινίου και άλλων ελαφριών υλικών για την κατασκευή του. Πιο συγκεκριμένα το συνολικό βάρος του νέου Audi Q7, αγγίζει τα 1.995 κιλά όταν εξοπλίζεται με τον 3λιτρο κινητήρα πετρελαίου και τα 1.970 όταν κάτω από το καπό φοριέται ο 3λιτρος TFSI.
Το συνολικό μήκος του Audi Q7 είναι 5,05 μέτρα, το πλάτος αγγίζει τα 1,97 μέτρα, το ύψος τα 1,74 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο τα 2,99 μέτρα. Παρότι είναι μικρότερο (κατά 37 mm) και στενότερο (κατά 15 mm) από τον προκάτοχό του, το νέο Q7 προσφέρει πλούσιους χώρους για τους επιβαίνοντες.Ο σχεδιασμός του αμαξώματος είναι δυναμικός, ακολουθώντας τις σχεδιαστικές νόρμες της φίρμας, με έντονες οριζόντιες γραμμές να τρέχουν κατά μήκος του αμαξώματος. Ιδιαίτερα έντονο δυναμισμό αποπνέει το εμπρός μέρος του Q7, όπου υπάρχει η μεγάλη εισαγωγή αέρα, αλλά και τα μεγάλα και στενόμακρα φωτιστικά σώματα, τα οποία μπορούν είτε να είναι Xenon, ή LED ή μπορούν να φέρουν την τεχνολογία Matrix LED. Αρκετά όμορφα είναι όμως και τα LED φώτα ημέρας, τα οποία θυμίζουν διπλό βέλος. Τα πίσω φωτιστικά σώματα αγκαλιάζουν όμορφα τα πίσω φτερά όντας κι αυτά LED.Ποιότητα και πολυτέλεια στο full To εσωτερικό του νέου Audi Q7 διαθέτει ότι ακριβώς θα απαιτήσει ο αγοραστής ενός πολυτελούς SUV. Από την πρώτη επαφή ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, όμοιος με αυτόν των εξίσου νέων Audi TT και VW Passat.Από το κέντρο του ταμπλό αναδύεται η οθόνη του συστήματος infotainment MMI της Audi, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι ποιοτικά, με μαλακό πλαστικό ενώ η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής, όπως ακριβώς και η ηχομόνωση, όπου νιώθεις ότι έχεις μπει σε θησαυροφυλάκιο, χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει και ο πολύ καλός αεροδυναμικός συντελεστής που ανέρχεται στο 0,32 Cd.Τα πάντα στο εσωτερικό του Q7 φωνάζουν ότι όλα έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την πολυτέλεια και την άνεση οδηγού και επιβατών. Λίγο τα αναπαυτικά εμπρός καθίσματα με πλήθος ρυθμίσεων, λίγο το άκρως ποιοτικό ηχοσύστημα της Bose και της Bang & Olufsen με 3D τεχνολογία, αντιλαμβάνεσαι ότι η κυρίαρχη σκέψη των σχεδιαστών ήταν να παρέχουν το καλύτερο δυνατό στο πολυτελές SUV μοντέλο τους. Για τους πίσω επιβάτες η Audi κατασκεύασε και τοποθέτησε σε μια όμορφη βάση το δικό της 10ιντσο tablet, το οποίο έχει αρκετό ισχυρό επεξεργαστή από την NVIDIA, αυξημένη χωρητικότητα 32 GB, υψηλής ανάλυσης κάμερα, αλλά και τεχνολογία NFC για το διαμοιρασμό αρχείων με άνεση. Ο βασικός εξοπλισμός του Q7 είναι πλούσιος, με πλήθος συστημάτων ασφαλείας και άνεσης όπως το cruise control, το σύστημα ασφαλείας Audi pre sense city, ενώ εξίσου «φορτωμένος» είναι κι ο πρόσθετος εξοπλισμός όπου περιλαμβάνει το Cross Traffic Assist, Exit Warning System, Trailer Assistant, αλλά και το Adaptive Cruise Control με το εξαιρετικό σύστημα Traffic Jam, το οποίο λειτουργεί άψογα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.Κινητήρες: Κοινός τόπος βενζίνης και diesel, τα 3 λίτραΗ χωρητικότητα των κινητήρων του νέου Audi Q7 είναι 3 λίτρα τόσο για τον κινητήρα βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Η Audi υπόσχεται μειωμένη κατανάλωση κατά 28% στις εκδόσεις με τους TFSI κινητήρες και κατά 23% στις εκδόσεις με τους TDI κινητήρες.Στη βάση της γκάμας των diesel τοποθετείται ο 3λιτρος κινητήρας πετρελαίου, η απόδοση του οποίου είναι 272 ίπποι, με κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 149 γρ./χλμ, ενώ το 0-100 χλμ/ώρα το ολοκληρώνει σε 6,3 δλ. Διαθέσιμος όμως λίγο μετά το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου στις αγορές της Γερμανίας, θα είναι και ένας 3λιτρος 6κυλινδρος πετρελαιοκινητήρας, διάταξης V, με ισχύ 218 ίππων και 500 Nm ροπής.Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες, εκεί υπάρχει πάλι ένας 3λιτρος κινητήρας τεχνολογίας TFSI, με ισχύ 333 ίππων, δύναμη που προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση, με τα πρώτα 100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 6,1 δλ. Αυτός ο κινητήρας καταναλώνει 7,7 λτ./100 χλμ και εκπέμπει 179 γρ./χλμ διοξείδιο του άνθρακα.Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το νέο 8τάχυτο αυτόματο tiptronic κιβώτιο, το οποίο στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς.Το πρώτο Plug –in Audi με Diesel ΚινητήραΑυτό όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το γεγονός πως το Q7, στην έκδοση e tron quattro, είναι το πρώτο plug-in της φίρμας που συνδυάζει diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων και απόδοσης 258 ίππων, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 128 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 17,3 kWh, κάνοντας το αυτοκίνητο να αποδίδει συνδυαστικά 373 άλογα και 700 Nm ροπής. Η κίνηση περνά σε όλους τους τροχούς έχοντας μέση κατανάλωση μόλις 1,7 λίτρα/100 χλμ και 46 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, τα 0-60 χλμ/ώρα έρχονται σε 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 46 χιλιόμετρα.Στο δρόμο: Μαγικό χαλίΗ ποιότητα κύλισης που προσφέρει το Q7 απλά δεν περιγράφεται μέσα από λέξεις. Σε ότι είδους οδόστρωμα κι αν κινείστε θα νιώθετε ότι κινείστε σε χαλί μιας και η ανάρτηση των πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω (καταργήθηκαν τα διπλά ψαλίδια που είχε η 1η γενιά) κάνει εξαιρετική δουλειά. Σε πολύ καλά επίπεδα είναι και η παρεχόμενη πληροφόρηση από το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι καινούργιο και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών της κατηγορίας. Επιπλέον το νέο Audi Q7 εξοπλίζεται με το σύστημα Drive Select, το οποίο έχει εφτά διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας(efficiency, comfort, auto, dynamic, individual, allroad και lift/offroad) ώστε ο οδηγός να επιλέγει ανά πάσα ώρα και στιγμή αυτό που ταιριάζει στο στιλ του, αλλά και στο οδόστρωμα στο οποίο κινείται.Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο οι κινητήρες προσφέρουν πολύ καλό τράβηγμα, τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν με χαρακτηριστική άνεση, ενώ η εξαιρετική ποιότητα κύλισης θα σας κάνει να μην πιστεύετε ότι κινείστε γρήγορα. Εξίσου όμως σημαντικό είναι και το γεγονός πως το νέο Audi Q7 έχει βελτιώσει κατά πολύ την οδική συμπεριφορά του, συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ο σεβαστός όγκος του κρύβεται επιμελώς όταν ξεκινήσουν οι στροφές, με τον οδηγό να απολαμβάνει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά ακόμα και σε κλειστή στριφτερή διαδρομή.Πολύ καλό όμως αποδεικνύεται και το σύστημα πέδησης, που είναι δυνατό και προοδευτικό συνάμα, προσφέροντας παράλληλα και πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ.Τετραδιεύθυνση: Η καινοτομία στην κατηγορία από την AudiΤο σύστημα της τετραδιεύθυνσης ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Audi Q7. Εν τούτοις όμως αποτελεί μια σημαντική τεχνολογική προσθήκη στο μοντέλο, μιας και το κάνει τρομερά «μανιτζέβελο» στις μανούβρες εντός πόλης, μιας και οι πίσω τροχοί σε μικρές ταχύτητες στρίβουν αντίθετα από τους μπροστά, μειώνοντας έτσι το κύκλο στροφής σχεδόν κατά ένα μέτρο. Σε πιο υψηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί ακολουθούν τους εμπρός με μια γωνία μέχρι και 3,5 μοιρών, συνδράμοντας έτσι στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά.Η άποψή μαςΣτην πρώτη επαφή που είχαμε με το νέο Audi Q7 στις Ελβετικές ¶λπεις μας εντυπωσίασε. Όμορφο, δυναμικό, πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι έχει όλο το πακέτο για να ξεχωρίσει στην δύσκολη εμπορικά (για τα ελληνικά δεδομένα) κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών SUV.
Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι λιγότερο έντονες.