ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγήσαμε τη νέα Jaguar XF Sportbrake και μεταφέρουμε τις απόψεις μας μετά την πρώτη επαφή.

To στέισον βάγκον με το αλουμινένιο αμάξωμα είναι 115 κιλά πιο βαρύ από το αντίστοιχο σεντάν, ενώ με στοιχεία από το εξωτερικό αναφέρουμε ότι είναι και κατάτι ακριβότερο.

Πολύ χρώμιο αλλά και πολύ μαύρο χρώμα στη σπορ έκδοση. Το αυτόματο έχει περιστροφικό επιλογέα.

To δοχείο AdBlue συνεπάγεται ότι σε μεγάλο βαθμό το μοντέλο αυτό θα μπορεί να χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα και στο μέλλον.

Αρκετά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και μεγάλο άνοιγμα πόρτας: η πρακτικότητα είναι σε υψηλό επίπεδο.

To μεταξόνιο μεγάλωσε αρκετά έναντι της προηγούμενης γενιάς κι αυτό φαίνεται στο πίσω κάθισμα όπου υπάρχει περισσότερος αέρας για τα γόνατα.

Οδηγούμε: Jaguar XF Sportbrake

5.560 Επισκέψεις στο άρθρο (23/11/2017)

Αρχοντική και ελκυστική: η Jaguar μας συστήνει την XF την οποία γνωρίζουμε στην έκδοση Sportbrake.

Tα στέισον είναι κλασσικά, πρακτικά και μπορούν να είναι και ακριβά. Αυτή είναι η λίγκα της Mercedes E-Class ή της BMW Σειράς 5 Touring. Βλέπετε μπορεί στην Ελλάδα εμείς να μην έχουμε σε πολύ υπόληψη αυτό το είδος αμαξώματος  ωστόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη ο κανόνας ειδικά στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία είναι διαφορετικός ειδικά για όσους δεν επιλέγουν SUV.

Σε αυτό το club έρχεται να μπει πλέον και η «βρετανική» εκπροσώπηση: η Jaguar φτιάχνει μια XF Sportbrake η οποία έως τη Β κολώνα είναι ίδια με τη σεντάν. Από εκεί κι έπειτα συναντούμε ένα ιδιαίτερα κομψό πίσω μέρος, ένα μεγάλο χώρο αποσκευών και, ως έξτρα, τη μεγαλύτερη ηλιοροφή της κατηγορίας. Εμείς θα επιχειρήσουμε μια πρόβλεψη και θα πούμε ότι σε πολλές χώρες αυτό το μοντέλο μπορεί να αποκτήσει χαρακτήρα κλασσικού. 

Δυνατότητες στέισον βάγκον είχε η γκάμα ήδη από το προηγούμενο μοντέλο (από το 2012) αλλά η νέα έχει μεγαλώσει κάπως: πέντε πόντοι επιπλέον μεταξόνιο, καλύτερος χώρος για τα γόνατα πίσω, χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης αλλά και μια ιδέα περισσότερο πορτ-μπαγκάζ (565/1.700 λτ.). Έτσι το νέο όχημα φτάνει το επίπεδο ενός Audi A6 Avant, ενώ μόνο η Mercedes (1.820 λτ.) αποθηκεύει περισσότερα. Η πίσω πόρτα είναι φτιαγμένη από ελαφρύ υλικο και μπορεί προαιρετικά να ανοίξει και με την κίνηση του ποδιού. Σε ό,τι αφορά την πετρελαιοκίνητη έκδοση μπορεί να ζητηθεί και με τετρακίνηση. Αυτό που είδαμε εμείς είναι ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα μοδάτο όχημα αλλά με ένα αληθινά πρακτικό αυτοκίνητο. 

Τα μουρμουρητά και τα παράπονα που έχουμε εκφράσει κατά καιρούς για τα σχετικά «φτηνά» εσωτερικά φαίνεται ότι έπιασαν τόπο. Εδώ και λιγο καιρό είναι σαφές ότι υπάρχει περισσότερο χρώμιο και πιο κομψές επιλογές. Δε λείπουν πάντως και κάποιες ενστάσεις για το σκληρό πλαστικό στο ύψος της ζώνης ασφαλείας αλλά και για κάποιες ανισότητες σε αρμούς. «Προπαραγωγής» είναι η απάντηση της Jaguar. Πολύ πιο σημαντικό είναι ότι όλοι οι diesel κινητήρες (από 163 έως 300 ίππους) διαθέτουν σύστημα AdBlue για τα καυσαέρια ενώ η θέση του δοχείου των 17 λίτρων είναι στην αριστερή πλευρά του πορτ-μπαγκάζ, γεγονός που δεν έδειξε πολύ βολικό. 

Το γεγονός ότι το μοντέλο θέλει να αποτελεί μέλος της εκκεντρικής και συχνά ιδιόμορφης μεγάλης κατηγορίας φαίνεται από το show στο εσωτερικό και κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο αναδύεται ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. 

Υπάρχει όμως και ουσία σε αυτή τη Jaguar και ωραία αίσθηση. Πίσω από το δυναμικό περιτύλιγμα «κρύβεται» ένας γνήσιος τζεντλεμαν o oποίος με τις μικρές διαδρομές της ανάρτησης δείχνει ότι έχει πολύ σβέλτο βήμα αλλά δεν διεκδικεί πολλές σπορ δάφνες. Τυλιγμένος μέσα στην ψηλή κεντρική κονσόλα ο οδηγός απολαμβάνει την πολύ ήσυχη κύλιση καθώς και τον τρόπο με τον οποίο το πλαίσιο καταπίνει της οδικές ανωμαλίες. Ακόμα και με 20άρες ζάντες (στάνταρ είναι οι 18άρες). Υπάρχει και αερανάρτηση στο στιλ της Mercedes ή της BMW αλλά αφορά μόνο τον πίσω άξονα και αυτό αρκεί. 

Η πρώτη αντίδραση του τιμονιού είναι κορυφαία αλλά στην πορεία χάνει αρκετή από την αίσθηση του ενώ το οχτάρι αυτόματο φαίνεται να καθυστερεί κάποιες φορές. Είναι σαφές ότι η Jaguar προτιμά να ταξιδεύει ομαλά πατώντας πάνω στα 500 Nm της ροπής της. Ο κινητήρας δεν έχει πολλές δονήσεις και εκτοξεύει το μεγάλο αμάξωμα στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,7 δλ.. Σε φουλ γκάζι ακούγεται λίγο ισχνός σαν ήχος – απλώς ως τετρακύλινδρος. Οι Γερμανοί ανταγωνιστές παρέχουν εξακύλινδρα μοτέρ σε αυτή την κλάση ιπποδύναμης, είδος κινητήρα το οποίο στην Jaguar εμφανίζεται αντίστοιχα στο επίπεδο των 300 ίππων. Στον τομέα της κατανάλωσης οι προδιαγραφές αναφέρουν 5,8 λτ./100 χλμ. ωστόσο στις πρώτες βόλτες μας η ένδειξη ήταν στα 7,5 λτ.. 

Βέβαια να σημειώσουμε ότι η Jaguar διαθέτει και την F-Pace η οποία είναι μεγάλο SUV στα γούστα των Αμερικανών και των Κινέζων. Παρόλα αυτά η εταιρεία θα εξάγει κανονικά το στέισον βάγκον για να δείξει ότι ένα τέτοιο Combi μπορεί να είναι πιο κομψό, πιο δυναμικό αλλά και ίσως πιο οικονομικό. 

Η άποψή μας
Μετά το SUV η αλήθεια είναι ότι η Jaguar δεν ήταν πολύ ζεστή με το στέισον βάγκον. Το παρουσίασε ωστόσο και θα ικανοποιήσει τους πελάτες που αρέσκονται σε μια τέτοια εναλλακτική. Το ζήτημα είναι ότι, όπως όλα δείχνουν, το SW, η κομψή απάντηση της Ευρώπης στα SUV φαίνεται να επιβιώνει.

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON