Η σιλουέτα της EQB είναι ίδια με την αυτήν της GLB. Ωστόσο, υπάρχουν μικρές σημαντικές διαφορές που αποκαλύπτουν πως πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Αποτελεί την ηλεκτρική παραλλαγή της GLB. Που σημαίνει ότι έχει χώρο για 7 επιβάτες, είναι 4κίνητη, και αμιγώς ηλεκτρική. Οδηγούμε και τις δύο εκδόσεις της, την μικρή με τα 228 άλογα και την μεγάλη με τα 292 άλογα.
Ναι, μπορεί η Mercedes να άργησε, άλλωστε το παραδέχονται και οι άνθρωποί της σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, αλλά τώρα πλέον έχει πάρει φόρα στα ηλεκτρικά. Πολλή φόρα! Αρκεί να κοιτάξεις την οικογένεια των EQ μοντέλων, η οποία συνεχώς αποκτά νέα μέλη και έχει από μία πρόταση σχεδόν σε κάθε κατηγορία. Εδώ, ωστόσο, θα μιλήσουμε για το μοντέλο με την κατάληξη B, δηλαδή την EQB, η οποία αποτελεί -όπως καταλαβαίνετε- την ηλεκτρική εκδοχή της GLB που είναι και η βάση της.
Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, η Mercedes EQB καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από την GLB χάρη στην κλειστή γυαλιστερή μάσκα μπροστά (black panel), τους αεροδυναμικούς τροχούς (έως 20 ίντσες), καθώς και τη LED φάσα που ενώνει τα φανάρια, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Μικρές δηλαδή αλλαγές σε απόλυτη αρίθμηση, που όμως θεωρούμε κάνουν δουλειά στο μάτι και εκτός αυτού και στην αεροδυναμική μιας και ο δείκτης Cd είναι στα 0,28.
Η φάσα που ενώνει τα πίσω φώτα χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του μοντέλου πίσω.
Γνώριμο το εσωτερικό της EQB. Καλή εργονομία και ποιότητα κατασκευής σχεδόν σε όλη την έκτασή του. Στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και το MBUX.
Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, οι διαφορές δεν είναι σημαντικές και εντοπίζονται στον ambient στάνταρ (μπλε) φωτισμό και κάποιες ενδείξεις στο MBUX. Έτσι, το σημαντικό του πράγματος αποτελεί ότι στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν έως 7 επιβάτες, ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον όγκο του αυτοκινήτου. Και αν δεν είστε σε αυτούς που επιθυμούν την τρίτη σειρά καθισμάτων γιατί είναι π.χ. πολύτεκνοι (σημειωτέον κάθονται επιβάτες έως και 1,65 μ. ύψος), τότε σίγουρα θα εντυπωσιαστείτε από την εσωτερική ευρυχωρία του μοντέλου και το τεράστιο πορτ-μπαγκάζ που φτάνει έως τα 1.710 λίτρα (1.805 λτ. στην GLB). Φυσικά, σχεδίαση και ποιότητα κατασκευής κυμαίνονται στα υψηλά, κορυφαία πρότυπα της Mercedes.
Η 7θέσια διάταξη είναι προαιρετική. Στην πίσω σειρά θα καθίσουν επιβάτες έως και 1,65μ. ύψους.
Όσον αφορά τώρα τους κινητήρες, η EQB βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την EQB 300 που αποδίδει 228 άλογα και την EQB 350 που αποδίδει 292 άλογα. Αμφότερες 4MATIC (σ.σ. προς το παρόν γιατί θα ακολουθήσουν 2κίνητες εκδόσεις), αμφότερες παίρνουν ενέργεια από την ίδια μπαταρία των 66,5 kW, αμφότερες με 419 χιλιόμετρα αυτονομίας κατά WLTP (οι 2κίνητες που θα ακολουθήσουν θα έχουν 478 χλμ.), αμφότερες με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 160 χλμ./ώρα, όμως με διαφορά μεταξύ τους όσον αφορά το 0-100 χλμ./ώρα: η EQB 300 το ολοκληρώνει σε 8,0 δλ., η EQB 350 θέλει 6,2 δλ.. Μεταξύ μας, δεν έχει νόημα να αγοράσει κανείς την μεγάλη, γιατί οδηγώντας τις δύο εκδόσεις back to back δεν νιώσαμε μεγάλη διαφορά ισχύος ούτε στους σβέλτους, ούτε στους καθημερινούς ρυθμούς οδήγησης. ¶σε που η 300 4MATIC εντάσσεται και στο πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης… (κάντε κλικ εδώ για να δείτε αναλυτικά τις τιμές της).
Η αυτονομία είναι 419 χλμ. κατά WLTP. Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC γίνεται με ταχύτητα έως 100 kWh.
Συνεχίζοντας με το κομμάτι της κατανάλωσης και των χρόνων φόρτισης, 18,1 kWh/100 χλμ. δηλώνει η Mercedes μέση κατανάλωση, εμείς είδαμε 21 kWh στο trip, άρα πολύ μικρή η διαφορά. Ο on-board φορτιστής είναι 11άρης και σε συνδυασμό με ένα wallbox θα φορτίσει τις μπαταρίες σε ένα βράδυ, ωστόσο η ταχυφόρτιση γίνεται με ταχύτητα έως 100 kWh, που σημαίνει ότι θα πρέπει να προγραμματίσετε τα μακρινά ταξίδια. Όσο τέλος για το πώς κυλάει το μοντέλο στο δρόμο; Ήσυχα και άνετα παρά τις πιο σφιχτές αναρτήσεις που τοποθετηθήκαν για να αντιμετωπίσουν το έξτρα βάρος των μπαταριών (σ.σ. συνολικό βάρος 2.175 κιλά). Μια τυπική Mercedes δηλαδή!
Η Mercedes έχει πάρει φόρα στα ηλεκτρικά εμπλουτίζοντας συνεχώς την EQ οικογένειά της. Κάθε μοντέλο της μάλιστα έχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Στην περίπτωση της EQB η 7θέσια διάταξη και η SUV τετράγωνη σχεδίαση συνδυάζονται με μία καλή αυτονομία και κίνηση στους 4 τροχούς. Ανάμεσα στις δύο εκδόσεις της θα διαλέγαμε την μικρή που (θα) επωφελείται και από το πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης.
Η EQB βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την EQB 300 που αποδίδει 228 άλογα και την EQB 350 που αποδίδει 292 άλογα. Αμφότερες 4MATIC