Η Lexus ES είναι η ιαπωνική απάντηση στα γερμανικά premium.
Οδηγούμε: Νέα Lexus ES 300h
4.363 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2019)
Το νέο Lexus ES έχει μια δύσκολη αποστολή. Να αγωνιστεί στο γκρουπ των ισχυρών, στον πολύ δυνατό όμιλο όπου πρωταγωνιστούν οι «Γερμανοί» Audi A6 και BMW Σειρά 5. Για να τα καταφέρει, προτάσσει την ιδιαίτερη εμφάνιση και την υβριδική του τεχνολογία.
Σχεδόν 5 μέτρα μήκος, επιβλητική εμφάνιση από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις, λεπτεπίλεπτη σιλουέτα που κρύβει τις εξωτερικές διαστάσεις, εξοπλισμός που περιλαμβάνει τα πάντα και τελευταίας κοπής υβριδική τεχνολογία. Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Lexus ES που οδηγήσαμε στη Μάλαγα προσκεκλημένοι με αφορμή την είσοδό του στην ευρωπαϊκή αγορά και ο στόχος σαφής και ξεκάθαρος από τη πρώτη στιγμή: Να χτυπήσει τον γερμανικό ανταγωνισμό.
Στο δρόμο το ES θυμίζει κάτι από την LS.
Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, το τιμόνι ικανοποιεί στην παροχή πληροφοριών και αίσθηση.
Το ES βρίσκεται στη γκάμα της Lexus από την αρχή της δημιουργίας της, το 1989, μαζί με το άλλο σύμβολο της ιαπωνικής μάρκας, το μεγαλύτερο και υπερπολυτελές LS. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν είχε πατήσει τις ρόδες του στην ευρωπαϊκή αγορά, «έπαιζε μπάλα» στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Φέτος, στην 7η πλέον του γενιά αποφασίστηκε να κατέβει στη λίγκα των ισχυρών…
Φυσικά, το ότι λανσάρεται στην Ευρώπη για πρώτη φορά, δεν σημαίνει πως κατεβαίνει στο γήπεδο «φοβισμένο» απέναντι στα γερμανικά premium panzer, ως ο αδύναμος κρίκος που θα κλειστεί στην άμυνα μην έχοντας τα αθλητικά προσόντα… Το αντίθετο τολμούμε να πούμε!
Το νέο Lexus ES διαθέτει αρκετά στοιχεία που το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό και το βάζουν γερά στο παιχνίδι. Πάρτε για παράδειγμα την εμφάνιση. Αν θεωρείτε την 5άρα ή το Α6 μονότονα σχεδιαστικά, ίσως και συντηρητικά, αποκλείεται να πείτε το ίδιο για το ES. Η μεγάλη χαρακτηριστική γρίλια με τα μεταλλικά στοιχεία μπροστά είναι όλα τα λεφτά, και μάλιστα δεν είναι το μόνο επιβλητικό στοιχείο πάνω του. Είναι ακόμη τα LED φανάρια, οι ρέουσες γραμμές στο πλάι, τα μακρόστενα πίσω φανάρια, οι γωνίες, οι ακμές αλλά και όλες οι λεπτομέρειες χρωμίου σε όλο το αμάξωμα. Με απλά λόγια: αποκλείεται το ES να περάσει από δίπλα σου και να μην το κοιτάξεις…
Εξίσου ιδιαίτερο είναι και το εσωτερικό. Ο σχεδιασμός δεν σε κάνει να αναφωνήσεις wow, έχει όμως αυτό το κάτι. Στο ταμπλό η πλευρά του οδηγού με αυτήν του συνοδηγού χωρίζεται με μια χιαστί γραμμή, στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας η 12,3 ιντσών οθόνη γεμίζει το μάτι, ενώ κανένα απολύτως παράπονο δεν έχουμε από πλευράς επιλογής υλικών και συναρμογής. Αντικειμενικά, το ES είναι ένα μεσαίο με premium κατασκευή. Ωστόσο, έχει μια σημαντική αδυναμία, η οποία έχει να κάνει με την εργονομία. Αν και μπορούμε να κατανοήσουμε τη δομή-λογική που κρύβεται στο touchpad, η υλοποίηση απαιτεί αρκετή εξοικείωση, και δεν σημαίνει πως θα έχεις πάντα 100% επιτυχία για να επιλέξεις αυτό που θέλεις.
Συνεχίζοντας με τους χώρους του ιαπωνικού μεσαίου, και σε αυτόν τον τομέα δεν θα εκφράσουμε κάποια δυσαρέσκεια. Οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν με άνεση ακόμη και αν είναι υψηλόσωμοι, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βρείτε αρκετό χώρο για τα πόδια, όχι όμως και για το κεφάλι. Εκεί ο «αέρας» είναι περιορισμένος λόγω της coupe σχεδίασης της γραμμής της οροφής, ενώ μέτρια τα πράγματα είναι και για τις αποσκευές, αφού ο όγκος περιορίζεται στα 454 λίτρα.
Ας αφήσουμε όμως εμφάνιση και χώρους και ας περάσουμε σε πιο σημαντικά, όπως στο τι κρύβεται κάτω από τον μανδύα και πως τα πάει το μοντέλο στο δρόμο. Πιο αναλυτικά λοιπόν, το ιαπωνικό μοντέλο έρχεται με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota, το οποίο αποτελείται από έναν 2,5 λίτρων 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 178 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων, που συνδυάζεται με νέο κιβώτιο και παίρνει ρεύμα από μπαταρίες νικελίου (αυτές είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα). Η συνδυαστική ισχύς είναι 218 άλογα και οι επιδόσεις ικανοποιητικές. Συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,9 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα σχετικά «λίγα» 180 χλμ./ώρα, ενώ -και εδώ είναι το εντυπωσιακό- η κατανάλωση είναι μόλις 4,4 λτ./100 χλμ.. Η τιμή, βέβαια, είναι αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, άρα υπολογίστε παραπάνω σε πραγματικές συνθήκες. Και πάλι όμως, ακόμα και ως νούμερο, είναι εντυπωσιακό.
Τέλος, θετικές εντυπώσεις αφήνει το ιαπωνικό μοντέλο και στο δρόμο χάρη στη βελτίωση της υβριδικής μετάδοσης. Ξεχάστε το φαινόμενο «πατάω γκάζι, ανεβαίνουν οι στροφές, μουγκρίζει ο κινητήρας, αλλά οι επιτάχυνση είναι ανεπαίσθητη». Τώρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και περισσότερο νεύρο υπάρχει, και η επιτάχυνση γίνεται αισθητή, και ο θόρυβος από το κινητήρα είναι λιγότερος. Ok, στις υψηλές ταχύτητες υπάρχει ένα βουητό, όμως δεν γίνεται πολύ ενοχλητικό. Η τριών χρόνων δουλειά –σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lexus- σε αυτόν τον τομέα έπιασε τόπο.
Η άποψή μας
Το Lexus ES αποτελεί μια αξιόλογη εναλλακτική στο γερμανικό κατεστημένο. Η εμφάνισή του σε κερδίζει, το υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι σημαία του υψηλού τεχνολογικού προφίλ, η ποιότητα είναι premium και οι αδυναμίες περιορίζονται στην εργονομία του touchpad και το χώρο αποσκευών. Μένει, βέβαια, να δούμε και που θα τοποθετηθεί τιμολογιακά, όταν έρθει επίσημα στην ελληνική αγορά.
ναι loukia του λειπει το σηματακι απο μια μαρκα του γκρουπ για να πουνε ολοι ποποπο τι αμαξαρα ειναι αυτο να πεσουν και οι σαλτσες απο τα μμε (με το αζημειωτο)...εδω βλεπεις δεν μπορουν να κανουν μια προσθεση στους ιππους
Απάντηση: Η συνδυαστική ισχύς στα μοντέλα με συνδυασμό θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν βγαίνει απλά από το άθροισμα τους. Μεμονωμένα έχουν μια συγκεκριμένη απόδοση αλλά σε συνδυασμό υπάρχουν απώλειες. Οι 218 ίπποι δεν είναι δικό μας αυθαίρετο νούμερο αλλά αυτό που ανακοινώνει η ίδια η Lexus.
Απάντηση: Η συνδυαστική ισχύς στα μοντέλα με συνδυασμό θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν βγαίνει απλά από το άθροισμα τους. Μεμονωμένα έχουν μια συγκεκριμένη απόδοση αλλά σε συνδυασμό υπάρχουν απώλειες. Οι 218 ίπποι δεν είναι δικό μας αυθαίρετο νούμερο αλλά αυτό που ανακοινώνει η ίδια η Lexus.
ναι loukia του λειπει το σηματακι απο μια μαρκα του γκρουπ για να πουνε ολοι ποποπο τι αμαξαρα ειναι αυτο να πεσουν και οι σαλτσες απο τα μμε (με το αζημειωτο)...εδω βλεπεις δεν μπορουν να κανουν μια προσθεση στους ιππους
Απάντηση: Η συνδυαστική ισχύς στα μοντέλα με συνδυασμό θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν βγαίνει απλά από το άθροισμα τους. Μεμονωμένα έχουν μια συγκεκριμένη απόδοση αλλά σε συνδυασμό υπάρχουν απώλειες. Οι 218 ίπποι δεν είναι δικό μας αυθαίρετο νούμερο αλλά αυτό που ανακοινώνει η ίδια η Lexus.
178ιπποι+120ιπποι=298 ιπποι..
Απάντηση: Η συνδυαστική ισχύς στα μοντέλα με συνδυασμό θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν βγαίνει απλά από το άθροισμα τους. Μεμονωμένα έχουν μια συγκεκριμένη απόδοση αλλά σε συνδυασμό υπάρχουν απώλειες. Οι 218 ίπποι δεν είναι δικό μας αυθαίρετο νούμερο αλλά αυτό που ανακοινώνει η ίδια η Lexus.
...καλό, χρυσό, κ.τ.λ. όχημα... για την Ευρώπη όμως ΑΚΟΜΑ του λείπει το κάτι...