ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πολύ καλό για να είναι αληθινό;

Αεροτομή σαν… απλώστρα: το τεράστιο πίσω σπόιλερ φροντίζει για τη δημιουργία τεράστιων ποσοτήτων κάθετης δύναμης.

Η Audi έφτιαξε στην πραγματικότητα το virtual αγωνιστικό που είχε σχεδιάσει αρχικά για το βίντεο game «Gran Turismo».

Απλώς και μόνο ένα όραμα; ένα… Vision; Δε χρειάζεται και πολύ φαντασία για να δει κανείς στο e-tron Vision Gran Turismo, κάτι από τη σχεδίαση του επόμενου R8. Θα ήταν αληθινά sexy αν προχωρούσε έτσι ή όχι;

Aνετο δεν το λες: ο συνεργάτης μας στριμώχτηκε πίσω από το τιμόνι του e-tron Vision Gran Turismo.

Κάπως έτσι παρουσιάζει την εικόνα του εσωτερικού, η ομάδα σχεδίασης της Audi.

Στην πράξη όμως υπάρχει μόνο το άγριο, ωμό εσωτερικό ενός αγωνιστικού οχήματος.

Την επόμενη μέρα όλες οι κίνησεις θα γίνονται με δυσκολία. Όλοι οι μύες στα χέρια είναι πιασμένοι κάτι που ισχύει και για τη δεξιά γάμπα.

Εμπνευσμένο από το διάσημο Video Game, το Audi E-Tron πήρε σάρκα και οστά.

Μεγάλη προσοχή, μη γίνει καμιά ζημιά: οδηγήσαμε το ένα και μοναδικό πρωτότυπο που έχει κατασκευαστεί, μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα του στη Ρώμη.

Οδηγούμε το Audi e-tron Vision Gran Turismo

3.596 Επισκέψεις στο άρθρο (22/5/2018)

Ζήσε το video game! Η Audi βγάζει στο δρόμο το ηλεκτρικό e-tron Vision κατευθείαν από το PlayStation κι εμείς το οδηγούμε!

Για όλους τους μεγάλους οδηγούς αγώνων και κυρίως μιας κάποιας ηλικίας, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. «Ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Δε θέλω ούτε να τα ξέρω!». Ο ίδιος ο Βάλτερ Ρερλ είχε πει κάποτε: «ελπίζω όταν θα κυριαρχήσουν να έχω βγει στη σύνταξη, διότι έχω βάλει έναν κανόνα: να μην ασχοληθώ ποτέ μαζί τους». 
Μάλιστα. 

Κι εμείς έχουμε εμπρός μας το Audi e-tron Vision Gran Turismo και δυσκολεύομαι να κατανοήσω τον παλιό θρύλο των αγώνων τόσο πολύ, σχεδόν όσο κι εκείνος έχει θέμα να καταλάβει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με ύψος ελάχιστα πάνω από ένα μέτρο, βλέπουμε εδώ ένα πραγματικά extreme αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και αυτό είναι κάτι αμελητέο; 

Αυτό το Audi μάλλον όχι. Η αρχική σύλληψη αφορούσε το παγκοσμίως δημοφιλές βίντεοπαιχνίδι «Gran Turismo» και εξωτερικά δείχνει, με τα συγχωρήσεως κιόλας, καλύτερο και πιο εντυπωσιακό από ότι έχει δείξει ποτέ το R8. Και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του όμως καταφέρνουν να τραβήξουν την προσοχή μας. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολικά 815 ίππους και χάρη στο βάρος, το οποίο περιορίζεται στα 1.450 κιλά, επιτρέπουν στο πιο καυτό ηλεκτρικό Audi να επιταχύνει ως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ.. 

Κι εμείς πρέπει τώρα να το οδηγήσουμε. Πιο εύκολο να το λες από ότι να το κάνεις. Και μόνο η διαδικασία εισόδου είναι ένα βασανιστήριο. Οι μηχανικοί ήταν ξεκάθαροι όταν έλεγαν ότι πρέπει οπωσδήποτε να βγει το τιμόνι. Και παρ΄όλα αυτά, ειδικά αν είσαι ψηλός, θα δυσκολευτείς να βρεις τη θέση σου ανάμεσα στη χαμηλή οροφή, το βαθύ κάθισμα, τους σωλήνες του ρολ κέιτζ και φυσικά την κολώνα του τιμονιού η οποία παραμένει στη μέση. Να το κάνεις χωρίς πραγματικά να ξεκαρδιστείς στα γέλια; Με τίποτα. 

Και μόλις κάτσεις βέβαια το «δράμα» συνεχίζεται. Τα πόδια θα είναι πάντα πολύ μακριά για να χωρέσουν ενώ το κεφάλι με το κράνος μαζί θα χωρέσουν μόνο με μπόλικη καλή θέληση. 

Στην πράξη βέβαια, δε σε νοιάζει και πολύ. Ειδικά από τη στιγμή που είσαι δεμένος στο κάθισμα με ζώνες έξι σημείων. Και φυσικά σε τέτοιες συνθήκες, μετανιώνεις για οποιαδήποτε διατροφική ατασθαλία έχεις κάνει τον τελευταίο καιρό. Μέχρι και τα χτεσινά ζυμαρικά φταίνε που δε χωράς (άλλοθι…). 

Τα υπόλοιπα ωστόσο, είναι τρομακτικά απλά. Πατάς το φρένο, πιέζεις το «D» και το Audi είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Και δεν υπάρχουν πολλά να δεις. Η σχεδόν ξαπλωτή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το ψηλό κόκπιτ φροντίζει ώστε η «πτήση» σου να είναι σχεδόν τυφλή. Τουλάχιστον στην έξοδο από το γκαράζ προς την πίστα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Εξάλλου, είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο που μας επιτράπηκε να κάτσουμε μπροστά σε αυτό το τιμόνι. Την επομένη του test drive μας το e-tron Gran Turismo θα έπρεπε να είναι στη Ρώμη και να λειτουργεί ως μια βιτρίνα για όλη την ηλεκτρική στρατηγική της εταιρείας. Η εκδήλωση ήταν στο πλαίσιο του πρώτου ευρωπαϊκού αγώνα του Πρωταθλήματος Formula-E (με ηλεκτρικά μονοθέσια) και το e-tron από το βίντεο game θα αναλάμβανε να κάνει βόλτα τους VIP στους δρόμους της Αιώνιας Πόλης με τον racing οδηγό της Audi, τον Ντίντο Καπέλο. 

Στη δική μας βόλτα ο Καπέλο είναι στο κάθισμα του συνοδηγού, παραδομένος ουσιαστικά στη δική μου οδηγική τέχνη. 

«Μεγάλη προσοχή στο φρένο, γιατί δεν έχει καθόλου υποβοήθηση» μας λέει από την αρχή, σχεδόν πριν τον πρώτο μας γύρο. Και πραγματικά έχεις την αίσθηση σα να πιέζεις με το πόδι σου κάποια πέτρα. Σε βαθμό που λίγο πριν σκιστούν οι γάμπες σου από τη δύναμη, αρχίζεις να νιώθεις κάτι σαν… επιβράδυνση. 

Στην κορυφή της στροφής αλλάζω και πατάω πολύ, μα πάρα πολύ, ομαλά το πεντάλ του «γκαζιού». Εξάλλου, τα λάστιχα είναι ακόμη κρύα και η ροπή είναι διαθέσιμη από την πρώτη σ.α.λ.. Το αποτέλεσμα: κινούμαι στη στροφή σαν κάποια ηλικιωμένη κυρία η οποία βγήκε με το αυτοκίνητό της για ψώνια. Ο συνοδηγός μας, χαμογελάει. «Όταν θα πας πραγματικά γρήγορα θα νιώσεις και την κάθετη δύναμη που παράγει η πίσω πτέρυγα. Αλλά αυτό δε θα γίνει έτσι.»  

Πιθανώς βέβαια να μην το ήθελε να είναι και αλλιώς. Στην ευθεία πατάω τέρμα το γκάζι και πραγματικά αυτή η επιτάχυνση επισκιάζει τα πάντα. Και δίπλα υπήρχαν αυτοκίνητα όπως η Bugatti Chiron, η Pagani Huayra αλλά και αγωνιστικά της Audi από το DTM. 

Όλα μοιάζουν παιδικά εμπρός στην ωμότητα του e-tron. Για να το θέσουμε αλλιώς: είναι δύσκολο μέχρι και να αναπνεύσεις. Τόση είναι η δύναμη με την οποία αυτό το Audi σε πιέζει στο κάθισμα. Φτάνουμε στη στροφή και είναι ώρα να ρίξουμε άγκυρα. Πιέζεις όσο μπορείς και βγάζεις τώρα όλο τον αέρα από μέσα σου. Προσοχή! Μην λιποθυμήσεις. 

Αντιθέτως, σε αυτό το χρονικό σημείο έχω συνηθίσει πια και το φρένο και έμαθα να αφήνω ελαφρώς το πεντάλ στο όριο πριν το μπλοκάρισμα του εμπρός άξονα. Εκεί μάλιστα το Audi έχει την τάση να «παίξει» λίγο με το πίσω μέρος, παρΆόλη την τετρακίνηση. Οι χρόνοι των γύρων έχουν αρχίσει και πέφτουν σταδιακά. Ο ίδιος ο Ντίντο Καπέλο σηκώνει τον αντίχειρα και επιβραβεύει την πορεία μας.  

Στο τέλος μπαίνω στα pits κάθιδρος και γεμάτος αδρεναλίνη, με μια σπάνια αίσθηση έντασης. Ακόμη δεν το έχω καταλάβει, αλλά την επόμενη μέρα όλες οι κίνησεις θα γίνονται με δυσκολία. Όλοι οι μύες στα χέρια είναι πιασμένοι κάτι που ισχύει και για τη δεξιά γάμπα. Αντίστοιχα και ο αυχένας, είναι σκληρός και πονάει από τις τεράστιες δυνάμεις της φυγόκεντρου που δέχτηκε. 

Ίσως θα έπρεπε να πούμε και σε παλιούς θρύλους των αγώνων να δοκιμάσουν αυτό το ηλεκτρικό, διότι είναι απόλυτα απολαυστικό. Και όχι μόνο στην οθόνη του PlayStation. 

Toyota
CITROEN GAMA