ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε: MG Cyberster - Ευχάριστο ως roadster, εκρηκτικό ως ηλεκτρικό

11.677 Επισκέψεις στο άρθρο (25/7/2024)
Η MG γιορτάζει τα γενέθλια για τα 100 χρόνια ιστορίας της με την αναβίωση ενός roadster, που δεν είναι ρετρό αλλά κοιτάει το μέλλον.
8 Φωτογραφίες »

Η MG γιορτάζει τα γενέθλια για τα 100 χρόνια ιστορίας της με την αναβίωση ενός roadster, που δεν είναι ρετρό αλλά κοιτάει το μέλλον.

- Νέο MG Cyberster: Roadster με αναφορές στο παρελθόν της μάρκας
- Ηλεκτρικό με ισχύ έως 544 άλογα και 500 χλμ. αυτονομία
- Δυναμική σχεδίαση, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και high-tech καμπίνα
- Ευχάριστο ως roadster με εκρηκτικές επιταχύνσεις ως ηλεκτρικό

MG Cyberster: Νέο roadster με αναφορές στο παρελθόν της μάρκας

Ο ουρανός γκρίζος, το κλίμα υγρό, και ο δρόμος ασφυκτικά μποτιλιαρισμένος -σίγουρα υπάρχουν καλύτερα μέρη για να οδηγάς από τα προάστια του Πεκίνου. Όταν όμως σου δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσεις το νέο roadster της MG, δεν έχεις περιθώριο να είσαι πολύ επιλεκτικός και πρέπει να αδράξεις την ευκαιρία.

Η MG έχει ήδη λανσάρει στην κινεζική αγορά το διθέσιο κάμπριό της με το ευφάνταστο όνομα Cyberster (σ.σ. ευφάνταστο γιατί η κατάληξη θυμίζει την λέξη roadster, ενώ το α΄ συνθετικό Cyber υποδηλώνει πως έρχεται-δείχνει το μέλλον). Η τιμή του μοντέλου είναι 327.270 κινεζικά γουάν, το αντίστοιχο δηλαδή με περίπου 42.000 ευρώ και αναμένεται στην Ευρώπη μετά τις καλοκαιρινές διακοπές -δυστυχώς, καθώς τα διθέσια κάμπριο είναι ιδανικά για καλοκαιρινές εξορμήσεις. Οι πρώτες εκτιμήσεις για την αγορά της Ευρώπης κάνουν λόγο για αρχική τιμή κοντά στα 62.000 ευρώ, αν και μένει να δούμε τι θα γίνει με τη φορολογία που θέλει να βάλει η Ευρώπη στα made in China ηλεκτρικά, καθώς τελικά μπορεί να καταλήξει πιο κοντά σε εξαψήφιο νούμερο.

Έπειτα από την «εισβολή» της στην Ευρώπη στις κατηγορίες των μικρών αυτοκινήτων πόλης και των SUV, τώρα η MG φέρνει ένα διθέσιο κουπέ που μοιάζει να ρίχνει κλεφτές ματιές στο παρελθόν της κάποτε βρετανικής MG, και πιο συγκεκριμένα σε ιστορικούς «προγόνους», όπως το MGB ή το MG TF. Μόνο που το Cyberster έχει καρδιά που τροφοδοτείται με ηλεκτρισμό και δεν χαμπαριάζει από συναισθηματισμούς. Κοιτάει το μέλλον.

Δυναμική σχεδίαση, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και high-tech καμπίνα

Εξωτερικά, το MG είναι μεγαλύτερο στην πραγματικότητα από όσο δείχνει στο μάτι και σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις γιατί βγάζει κάτι το εκλεπτυσμένο, το δυναμικό και το νοσταλγικό. Και οπωσδήποτε έχει άρωμα από το μέλλον με το πιο ιδιαίτερο γνώρισμά του να είναι οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, κάτι που θα διευκολύνει το μπες-βγες.

Στο εσωτερικό τώρα, πίσω από το τιμόνι ο πίνακας οργάνων θα αρέσει στην Generation Ε γιατί έχει την ιδανική διάταξη των τηλεοράσεων για να παίζεις Gran Turismο (1 μπροστά και 2 στο πλάι). Τις πλαϊνές αυτές οθόνες τις ελέγχεις από το τιμόνι, ενώ στο κέντρο του ταμπλό η κονσόλα κατεβαίνει προς τα κάτω αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Μας άρεσε αυτή η οδηγοκεντρική προσέγγιση, αν και η οθόνη για τον κλιματισμό και τα χειριστήρια των ταχυτήτων μας φάνηκαν κάπως ογκώδη αισθητικά και όχι λεπτεπίλεπτα. Όσο για το άνοιξε κλείσε της οροφής, αυτό γίνεται με τα κουμπιά χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και μάλιστα με το αυτοκίνητο να μπορεί να κινείται έως 50 χλμ./ώρα.


Με τις πόρτες α λα Lamborghini, το Cyberster τραβάει τα βλέμματα στη λεωφόρο.
8 Φωτογραφίες »

Με τις πόρτες α λα Lamborghini, το Cyberster τραβάει τα βλέμματα στη λεωφόρο.

Ευχάριστο ως roadster με εκρηκτικές επιταχύνσεις ως ηλεκτρικό

Οδηγικά, φαίνεται πως το βάρος της μπαταρίας επηρεάζει την ποιότητα κύλισης. Μπορεί το επίσημο λανσάρισμα του Cyberster στην Ευρώπη να έγινε λίγο καιρό πριν στο «Goodwood Festival of Speed», ωστόσο σε ό,τι αφορά το κινεζικών προδιαγραφών Cyberster που οδηγούμε θα ήταν πολύ καλοδεχούμενες ορισμένες βασικές αλλαγές, τόσο στο σασί και στα φρένα, όσο και στην αμεσότητα επικοινωνίας μεταξύ τιμονιού και τροχών (σ.σ. μιλώντας με τους ανθρώπους της μάρκας εικάζουμε πως το έχουν λάβει αυτό υπόψη).

Παρόλα αυτά όμως, παρόλο δηλαδή που το ηλεκτρικό roadster δεν είναι το ίδιο «λυσσασμένο» όσο οι Βρετανοί πρόγονοί του, βγάζει ήδη περισσότερο πάθος από την πλειονότητα των ηλεκτρικών που έρχονται από την Κίνα. Έχει καλά κρατήματα στις στροφές (σ.σ. ναι τα καταφέραμε και βγήκαμε έξω από τους 11 περιφερειακούς του Πεκίνου και «απολαύσαμε» την κινεζική φύση), ενώ είναι διαθέσιμη και η επιλογή «Boost» που του δίνει έξτρα ώθηση. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν δύο paddles: το προφίλ οδήγησης ελέγχεται από το δεξί και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας από το αριστερό, αν και οι διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης είναι μάλλον οριακές. Τέλος, λείπει σίγουρα η θορυβώδης εξάτμιση, αλλά έτσι είναι τα ηλεκτρικά, αθόρυβα, οπότε δεν μπορούμε να το αναφέρουμε ως μειονέκτημα.

Ηλεκτρικό με ισχύ έως 544 άλογα και 500 χλμ. αυτονομία

Στη βασική του έκδοση, το Cyberster που θα μας έρθει στην Ευρώπη αποδίδει 335 ίππους, γεγονός που του επιτρέπει να επιταχύνει από ακινησία στα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ., με μέγιστη ταχύτητα τα 195 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η έκδοση που ξεχωρίζει είναι η τετρακίνητη με τα δύο ηλεκτρομοτέρ, αυτή δηλαδή με την οποία είχαμε μια ακόμα οδηγική επαφή στο πρόσφατο φεστιβάλ ταχύτητας. Το τετρακίνητο Cyberster αποδίδει 544 ίππους και 727 Nm ροπής, που «καταπίνει» το 0-100 σε 3,2 δλ., όμως ακόμη και αυτή η έκδοση αγγίζει σε τελική ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα (κάτι που προφανώς έχει να κάνει με την αυτονομία και την απόδοση της μπαταρίας). Οι μπαταρίες που έχει επιλέξει η MG για τις διαφορετικές εκδόσεις του Cyberster έχουν χωρητικότητα 64 και 77 kWh, ενώ όσον αφορά την αυτονομία του, οι Κινέζοι υπόσχονται 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Σελίδα 2Η γνώμη μας & Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON