Οδηγούμε το ανανεωμένο Skoda Kodiaq που έρχεται φρεσκαρισμένο εμφανισιακά μέσα και έξω, με περισσότερη τεχνολογία, 4 κινητήρες, βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και νέα βενζινοκίνητη έκδοση «RS» 245 ίππων.
Πάμε πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στο 2017, όταν η Skoda παρουσίασε το πρώτο της πραγματικό SUV, ένα θηρίο 4,7 μ., το Kodiaq, το οποίο παράλληλα αποτέλεσε και μια νέα σελίδα στο βιβλίο της Skoda. Το Kodiaq ήταν η απόδειξη πως η Skoda αλλάζει level κοιτώντας στα ίσια μάρκες με πιο premium χαρακτήρα, αλλά το κυριότερο διατηρώντας το χαρακτηριστικό που την είχε καθιερώσει ως τότε. Το Value For Money. Δεν έγινε Audi φυσικά, ωστόσο, όπως απέδειξαν και οι κυκλοφορίες των επόμενων μοντέλων της, παίζει επί ίσοις όροις απέναντι στις καθιερωμένες mainstream μάρκες.
Πιο αιχμηρής σχεδίασης είναι τα σώματα στο πίσω μέρος, εκεί όπου πλέον το λογότυπο αντικαταστάθηκε από τη γραμματοσειρά «Skoda».
Φτάνοντας στο σήμερα, αυτή την τετραετία, το Kodiaq έτυχε θετικής αποδοχής από το ευρύ κοινό, φτάνοντας μια παραγωγή 620.000 μονάδων και σε όλο αυτό το διάστημα αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της οικογένειας των 8 SUV της φίρμας, η οποία πούλησε συνολικά περισσότερα από δύο εκατομμύρια SUV, σχεδόν το 40% των παγκόσμιων παραδόσεων της μάρκας. 4 χρόνια μετά λοιπόν, ήρθε η στιγμή της απαραίτητης ανανέωσης του Kodiaq, ώστε να παραμείνει φρέσκο αισθητικά και να υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες του ομίλου της VW.
Το ανανεωμένο Kodiaq θα προσφέρεται στα γνωστά επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style καθώς και στις ειδικές εκδόσεις Sportline και L&K. Η πρώτη διαθέτει σπορτίφ χαρακτηριστικά, ενώ η δεύτερη προάγει την πολυτελή πλευρά του Kodiaq με λεπτομέρειες χρωμίου. Τιμές ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί, ωστόσο το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι. Το AutoΤρίτη ήταν καλεσμένο στην επίσημη πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου, στο Μεζέβ της Γαλλίας απ' όπου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Στοχευμένες παρεμβάσεις στη σχεδίαση
Κοιτάζοντας λοιπόν το ανανεωμένο Kodiaq, δεν είδαμε μεγάλες αλλαγές στη σχεδίαση του 4.697 χλστ. αμαξώματος του Kodiaq, αλλά μικροαλλαγές με σκοπό να φρεσκαριστεί η εικόνα δίνοντας μια ελαφρώς πιο δυναμική εμφάνιση. Η εξαγωνική μάσκα ανασχεδιάστηκε σε πιο όρθια θέση και με πιο έντονο πλαίσιο, το οποίο κάνει πιο εμφανή το διαχωρισμό της από τους επίσης νέας σχεδίασης και λεπτότερους προβολείς. Οι τελευταίοι μάλιστα πλέον διαθέτουν τεχνολογία LED ως στάνταρ και προαιρετικά ως full-LED Matrix. Σε κάθε περίπτωση τα βασικά φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τα φώτα ομίχλης στον προφυλακτήρα δίνουν ένα μοτίβο «τεσσάρων ματιών», όπως και στο προ ανανέωσης μοντέλο. Πιο αιχμηρής σχεδίασης είναι τα σώματα στο πίσω μέρος, εκεί όπου πλέον το λογότυπο αντικαταστάθηκε από τη γραμματοσειρά «Skoda». Από εκεί και πέρα οι λεπτομέρειες με εφέ αλουμινίου στην μπροστινή και την πίσω ποδιά υπογραμμίζουν τη περιπετειώδη φύση του Kodiaq, ενώ θα συναντήσουμε και νέα σχέδια τροχών 17 έως 20 ιντσών. Τέλος η φίρμα αναφέρει ότι έχουν βελτιστοποιηθεί πολλά σημεία, όπως οι ελαφρώς αναθεωρημένοι προφυλαχτήρες για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Το ανανεωμένο Kodiaq θα προσφέρεται στα γνωστά επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style καθώς και στις ειδικές εκδόσεις Sportline και L&K, με αντίστοιχα σπορτίφ και πολυτελή προσανατολισμό.