ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οδηγούμε το νέο Kia EV9: Μεγάλο SUV με 385 άλογα
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οδηγούμε το νέο Kia EV9: Μεγάλο SUV με 385 άλογα

35.441 Επισκέψεις στο άρθρο (8/11/2023)

- Είναι τεράστιο σε διαστάσεις με μήκος πάνω από 5 μέτρα
- Έχει πάνω από 550 χλμ. αυτονομία χάρη στη μπαταρία του (99,8 kWh)
- Χωράνε έως 7 άτομα στην καμπίνα
- Μέχρι και κάμερα που διαβάζει το πρόσωπο του οδηγού έχει σε τεχνολογίες

550+ χλμ. αυτονομία, 385 άλογα και φουλ σε τεχνολογία

Η νέα ναυαρχίδα της Kia και πρεσβευτής της στον κόσμο ακούει στην κωδική ονομασία EV9. Το EV αποκαλύπτει ότι πρόκειται για ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ το 9 το μέγεθός του. Βρεθήκαμε λοιπόν προσκεκλημένοι στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στη Γαλλία για να το οδηγήσουμε και από την πρώτη μας επαφή μαζί του έχουμε να εκφράσουμε τα παρακάτω.

Πρώτα από όλα το νέο Kia EV9 έχει τολμηρή εμφάνιση, σύμφωνη με την φιλοσοφία Opposites United και εντυπωσιακές διαστάσεις. Το μήκος του είναι πάνω από 5 μέτρα (!!), το πλάτος με τους καθρέπτες ξεπερνάει τα 2 μέτρα (!) και είναι ψηλότερο από έναν ενήλικα 1,75 μ.. Σταθήκαμε με λίγα λόγια στην πόρτα του οδηγού και αισθανθήκαμε… μικροί δίπλα του, όπως ίσως και όταν έπειτα μπήκαμε στην καμπίνα. Γιατί εκεί, στο ευρύχωρο, ποιοτικό και high tech εσωτερικό, πέρα του ότι χωράνε έως 7 άτομα, και τα 7 κάθονται με άνεση. Σημειώστε, επίσης, πως το κορεατικό μοντέλο διατίθεται με 7θέσια ή 6θέσια διάταξη καθισμάτων, όπου η μεσαία σειρά γυρίζει και έτσι οι επιβάτες κάθονται αντικριστά, σαν σε λεωφορείο. Πίσω πίσω που καθίσαμε δε, είχαμε αρκετό αέρα τόσο για να γόνατα, όσο και το κεφάλι.

Μετά την ευρυχωρία και τις εντυπωσιακές διαστάσεις επόμενο αξιοσημείωτο στοιχείο στο EV9 είναι το τεχνολογικό προφίλ και η απτή ποιότητα κατασκευής του. Λογικό να έχει βάλει η Kia τα δυνατά της αφού πρόκειται για την ναυαρχίδα της σε όλους τους τομείς. Έτσι, βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα E-GMP του ομίλου που επιτρέπει να φορτίζει σε «αστραπιαίες» ταχύτητες (σε 15 λεπτά παίρνει 250 χλμ, αυτονομίας), έχει μια μπαταρία θηρίο που φτάνει για πάνω από 550 χλμ. αυτονομία, ενώ έχει δυνατότητες για όλες τις έξυπνες δυνατότητες φόρτισης (διαβάστε αναλυτικά παρακάτω). Στις επόμενες γραμμές αναλύουμε περισσότερο το τεχνολογικό του προφίλ, θα πούμε μόνο ότι ο κατάλογος συστημάτων άνεσης και ασφάλειας είναι… πάπυρος σε μήκος, αφού το EV9 έχει από κάμερα στο τιμόνι που σκανάρει τον οδηγό και βλέπει αν είναι κουρασμένος, αν προσέχει στο δρόμο ή ακόμη και αν «παίζει» με το κινητό, μέχρι και κάμερα αντί για εξωτερικούς πλαϊνούς καθρέπτες όπως το Audi e-Tron.

Πως είναι στο δρόμο το νέο Kia EV9

Όσο επιβλητική είναι η εμφάνιση και οι διαστάσεις του EV9, άλλο τόσο είναι και η παρουσία του στο δρόμο. Γεμίζει το οδόστρωμα και είναι τόσο φαρδύ που οι λωρίδες του δρόμου είναι θαρρείς μικρές, θέλει δηλαδή προσοχή στους ελιγμούς στην πόλη. Όμως αντικειμενικά το EV9 δεν είναι αυτοκίνητο πόλης, είναι για τα ταξίδια. Και εκεί θα το ευχαριστηθείς είτε σέρνοντας το σκάφος (σ.σ. μπορεί να τραβήξει έως 2,5 τόνους που είναι κορυφαίο νούμερο για ηλεκτρικό μοντέλο), είτε γιατί έχει αυτονομία που αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, είτε γιατί η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή και τα επίπεδα θορύβου χαμηλά. Χωρίς να έχει κάποια ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση αλλά αυτόματης απόσβεσης αμορτισέρ απορροφά τις ανωμαλίες (σ.σ. τουλάχιστον τις πολύ λίγες που βρήκαμε στους δρόμους της Κυανής Ακτής), ενώ υπό πίεση δεν γέρνει και η ανάρτηση (ανεξάρτητη σε κάθε τροχό) καταφέρνει να κοντρολάρει το βάρος του (2,5 τόνοι είναι αυτοί). Το τιμόνι από την άλλη μας άρεσε ως προς το feedback, όμως αυτό που μας άφησε νόστιμες εντυπώσεις είναι τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Τζάμια, ηχομόνωση πλαισίου και ελαστικά χαμηλού θορύβου συνθέτουν μία ήσυχη κάψουλα είτε όταν είσαι πηγμένος στην κίνηση, είτε όταν κάνεις cruising με 120-140 χλμ./ώρα. Όσο τέλος για το πώς τραβάει όταν πατάς γκάζι; Οδηγήσαμε την έκδοση με τα 385 άλογα και θα πούμε πως είναι πολύ σβέλτη, εικάζουμε μάλιστα και ότι η μικρή έκδοση με τα 204 άλογα μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπέστατα σε κανονικούς ρυθμούς.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Macho σχεδίαση που παραπέμπει σε πολυτελή SUV
Σελίδα 3Hi-tech εσωτερικό με άπλετους χώρους
Σελίδα 4Πισωκίνητη & τετρακίνητη έκδοση με ισχύ έως 385 άλογα
Mercedes
CENNTRO AVANTIER