Opel Astra: Ένα όνομα βαρύ που το γνωρίζουν ακόμη και οι μη θιασώτες της αυτοκίνησης και μια παράδοση 86 ετών, που ξεκίνησε το 1936 όταν παρουσιάστηκε το Kadett και συνεχίστηκε το 1991 με την 1η γενιά του δημοφιλούς γερμανικού οικογενειακού μοντέλου. Πλέον, το best seller της Opel μπαίνει στην 6η του γενιά και εμείς το οδηγούμε στην Πορτογαλία.
Υπό την σκέπη της Stellantis -δεν είναι άλλωστε κρυφό αυτό- το νέο μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιεί κάποια γαλλικά συστατικά, όμως το μαγείρεμα και η συνταγή έχει εν τέλει γερμανική γεύση. Και αυτό το βλέπουμε μόνο θετικά γιατί εκεί στην Opel κατάφεραν να προσδώσουν στο μοντέλο ένα ξεχωριστό χαρακτήρα που θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στην παραδοσιακή κατηγορία των οικογενειακών.
Ποια είναι, τώρα, τα highlights του; Αρχικά οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους, αυτά που θα συμπληρώσουμε εμείς είναι το τολμηρό άλμα στο μέλλον μέσω του εντυπωσιακού εσωτερικού, η παρουσία καινοτόμων τεχνολογιών για την κατηγορία και ο εξηλεκτρισμός των κινητήρων, στο πνεύμα άλλωστε της εποχής. Πάμε όμως να το δούμε πιο αναλυτικά.
Η σχεδίαση του νέου Opel Astra είναι εντυπωσιακή. Μπροστά ξεχωρίζει η μάσκα καθώς και τα LED φώτα.
Bold & Pure βαπτίζει η Opel τη σχεδιαστική φιλοσοφία του, εμείς προσπερνάμε τα ονόματα και τις σχεδιαστικές αναφορές σε προηγούμενες γενιές και περνούμε στην ουσία. Το νέο Astra είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση και μας αρέσει. Αρέσει μάλιστα και στους περαστικούς όταν το αντικρίζουν, θεωρούμε πως θα αρέσει και σε εσάς όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες.
Minimal γραμμές και προσεγμένες λεπτομέρειες. Όπως και τα εμπρός, έτσι και τα πίσω φανάρια διαθέτουν μια χαρακτηριστική υπογραφή.
Καθαρές, minimal γραμμές και επιφάνειες, μία «μούρη» όλα τα λεφτά, φώτα που εκτός από κορυφαία σε LED κατασκευή (π.χ. το μπροστινό φανάρι αποτελείται από 168 LED στοιχεία) είναι και όμορφα στο μάτι. Το αναγνωρίζεις δηλαδή το βράδυ από μακριά… Μάλιστα, αλήθεια, ψάξαμε πολύ να βρούμε ένα σημείο που δεν μας άρεσε και δυσκολευτήκαμε πολύ. Έτσι καταλήξαμε στο ότι θα μπορούσε να έχει ενεργά LED φλας στα πίσω φανάρια, μόνο και μόνο για να κάνει πιο αισθητή την παρουσία του και την ημέρα να γίνονται πιο αισθητά στον πίσω οδηγό. Είπαμε όμως, σε κάθε περίπτωση είναι εντυπωσιακό.
Στο εσωτερικό τα μάτια πέφτουν στο ενιαίο πάνελ στο οποίο ενσωματώνονται οι δύο οθόνες. Τέλος τα αναλογικά όργανα.
Καλές είναι οι εντυπώσεις μας και από το εσωτερικό του μοντέλου. Καταρχήν ξεχάστε τα αναλογικά όργανα, πλέον ένα ενιαίο πάνελ με δύο οθόνες στο ταμπλό δείχνει την ψηφιακή κατεύθυνση που έχει πάρει το μοντέλο. Μία κατεύθυνση που ξεκίνησε η Mercedes με το MBUX και βλέπουμε να ακολουθούν πολλοί κατασκευαστές. Όπως και το «Hey Mercedes» που στην προκειμένη περίπτωση ακούει στο «Hey Opel». Προφανώς πρόκειται για στοιχεία που αρέσουν στον κόσμο και για αυτό υιοθετούν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Εξαιρετική σε ποιότητα και απόκριση η οθόνη αφής, καλοδεχούμενα τα φυσικά πλήκτρα ακριβώς από κάτω.
Στην προκειμένη περίπτωση το οπτικό αποτέλεσμα είναι όμορφο, το user interface βολικό και εργονομικό γιατί υπάρχουν τα απαραίτητα φυσικά πλήκτρα, η ποιότητα των υλικών επιδέχεται βελτίωση σε ελάχιστα μόνο σημεία (σ.σ. κατά βάση μαλακά στην αφή υλικά), η απτή ποιότητα σε χειριστήρια και στα υλικά που ακουμπάς πολύ καλή. Επιπλέον, από την επαφή μας με το μοντέλο, μας άρεσε το Head Up Display, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, που άλλωστε είναι προ-απαιτούμενο στην νέα εποχή μου μπαίνουμε, ενώ καλούς βρήκαμε και τους αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Ααα, υπάρχουν και νέοι ήχοι ειδοποιήσεων που τους βρήκαμε ενδιαφέροντες. Αυτούς προφανούς και δεν μπορούμε να περιγράψουμε με λέξεις.
Στα 422 λίτρα η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Ο διπλός πάτος, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα βολεύουν.
Στο κομμάτι καθίσματα η Opel εδώ και καιρό έχει επενδύσει πολλή ενέργεια και ώρες σχεδιασμού. Το διαφημίζει πολύ άλλωστε ότι τα καθίσματά της είναι πιστοποιημένα από τον γερμανικό οργανισμό AGR, εμείς το προσπερνούμε και λέμε ότι βρήκαμε εύκολα τη θέση οδήγησης, ενώ δεν κουραστήκαμε μετά από αρκετές ώρες στο τιμόνι. Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι των χώρων, πίσω θα καθίσουν τρεις ενήλικες, θα θέλαμε λίγο περισσότερα αέρα για το κεφάλι, ήμασταν άνετοι ως προς τον αέρα για τα γόνατα και καλό είναι το νούμερο των 422 λίτρων για το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο συν τις άλλοι έχει μεγάλο άνοιγμα πόρτας (1,02 μέτρα).
Γνώριμη η γκάμα των κινητήρων του νέου Astra. Μας άρεσε ο 1,2 turbo βενζίνης στην έκδοση με τα 130 άλογα.
Όπως είπαμε και στην αρχή, γερμανική η γεύση, αλλά κάποια υλικά είναι γαλλικά και γνώριμα. Ένα από αυτά, οι κινητήρες. Από πλευράς βενζίνης, λοιπόν, κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ο -διαπιστευμένος από τα υπόλοιπα μοντέλα, βλ. Citroen, Opel, Peugeot, DS- 1,2 3κύλινδρος τούρμπο στα 110 και 130 άλογα. Οδηγήσαμε τον δεύτερο και έχουμε να ξαναπούμε πως τραβάει γερά από χαμηλά, έχει δύναμη μέχρι τον κόφτη και είναι πολιτισμένος στη λειτουργία του. Οδηγήσαμε επίσης και τον 1,5 diesel με τα 130 άλογα, ο οποίος απευθύνεται για αυτούς που κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα. Οι άνθρωποι της Opel μας είπαν μάλιστα ότι θα συνεχίσουν να τον προσφέρουν όσο υπάρχει η ανάγκη για diesel. Νέα όμως για το Astra είναι η παρουσία plug-in έκδοσης. Οδηγήσαμε την μικρή εκδοχή των 180 ίππων που δεν μας έδωσε την αίσθηση για τόσα άλογα, όμως μας κέρδισε με την οικονομία και τα πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Συγκεκριμένα 60 λέει η Opel, κάπου εκεί υπολογίστε και εσείς. Σημειώστε τέλος πως σύντομα θα παρουσιαστεί μια ισχυρότερη έκδοση με 225 άλογα, ενώ το 2023 θα δούμε και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Astra.
Για πρώτη φορά στην γκάμα των κινητήρων θα υπάρχει και δύο plug-in εκδόσεις. Μία με 180 άλογα και αργότερα θα έρθει μία με 225 άλογα.
Το νέο Astra σε κερδίζει με την οδική του συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι γρήγορο και αποτελεσματικό, η ποιότητα κύλισης καλή.
Ένα από τα σημεία που γράφαμε ότι επιδέχονταν βελτίωσης στις προηγούμενες γενιές του Astra ήταν το τιμόνι και το πλαίσιο. Σε αυτή τη γενιά, όμως, θα πούμε ότι έχει γίνει καλή δουλειά και ήταν αυτά τα πρώτα που μας έκαναν καλή εντύπωση. Στο δρόμο λοιπόν, το νέο Astra αρχικά προβάλλει μια καλή ποιότητα κύλισης, έπειτα το πλαίσιο είναι στιβαρό, η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες (σ.σ. καλύτερο το set-up στη βενζίνη, πιο «βαριά» η αίσθηση στο diesel και λιγότερο το plug-in), ενώ το τιμόνι είναι αποτελεσματικό και γρήγορο. Είναι λίγο ελαφρύ ίσως σε γρήγορους ρυθμούς θες ελάχιστη πληροφόρηση παραπάνω για να του βάλεις το άριστα, όμως στο σύνολό του σε κερδίζει. Όπως σε κερδίζουν και τα περιθώρια πρόσφυσης, αν και αυτά ενισχύονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ή ο χαμηλός θόρυβος στην καμπίνας όταν ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο. Όσο τέλος για το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, δοκιμασμένο και αυτό, μας άρεσε με τις ήπιες αλλαγές του.
Το Opel Astra φορά βαριά φανέλα. Στη νέα, 6η γενιά έχει κάθε δικαίωμα να κοιτάει ψηλά.
Κακά τα ψέματα στο κάδρο του οικογενειάρχη που ψάχνει ένα αυτοκίνητο, έρχεται πρώτα η λέξη SUV. Ωστόσο, εμείς νομίζουμε ότι και στα παραδοσιακά hatchback υπάρχουν προτάσεις που καλύπτουν ιδανικά τις ανάγκες του. Μία από αυτές μπορεί να είναι και το νέο Astra. Φυσικά, μεγάλο ρόλο παίζει θα παίξει και η τιμή, η εκτίμησή μας όμως είναι πως θα είναι δελεαστική, Θα τη μάθουμε στο επόμενο διάστημα, μέχρι τουλάχιστον τον Ιούνιο που θα γίνει και το εμπορικό λανσάρισμά του στη Ελλάδα.