6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες της μάρκας, το Type - R έχει προδιαγραφές ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο.
Οδηγούμε:Civic Type R
14.048 Επισκέψεις στο άρθρο (8/6/2015)
Το νέο Honda Civic Type - R έρχεται ξανά στο προσκήνιο έπειτα από 5 χρόνια απραξίας. Πιο άγριο από ποτέ και για πρώτη φορά με υπετροφοδότηση και VTEC, συνδυασμός που βγάζει 310 άλογα.
Έτσι λοιπόν τα έμβολα είναι αλουμινίου, οι μπιέλες σφυρήλατες, ενώ κι ο στρόφαλος έχει ελαφρώσει για ακόμα μεγαλύτερη ταχυστροφία. Επειδή οι turbo κινητήρες ως γνωστόν υποφέρουν από τις υψηλές θερμοκρασίες, εφαρμόστηκαν διάφορες τεχνολογίες ψύξης. Πέρα από την τοποθέτηση ενός μεγάλου intercooler, η κυλινδροκεφαλή είναι κατασκευασμένη από χιτώνιο δυο τεμαχίων, εφαρμογή που μειώνει περαιτέρω τη θερμοκρασία των καυσαερίων, οι βαλβίδες εξαγωγής είναι νατρίου, ενώ κάθε έμβολο διαθέτει δικό του κανάλι ψύξης.
Εξαιρετικό όμως είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων, το οποίο πέρα από την ιδανική κλιμάκωση που αναδεικνύει περαιτέρω τις αρετές του κινητήρα, διαθέτει και κορυφαία αίσθηση. Οι διαδρομές του είναι εξαιρετικά μικρές (40 χλστ, όμοια διαδρομή με αυτή που διέθετε το NSX - R του 2002) με ιδανικό κούμπωμα, ακόμα και σε βάναυσες αλλαγές.
Η μετάδοση της παραγόμενης δύναμης των 310 ίππων από τον 2λιτρο κινητήρα γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο Civic Type - R. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,7 δλ. στο ψηφιακό κοντέρ, το οποίο σταματάει στην τελική ταχύτητα των 270 χλμ/ώρα.Εμφάνιση: Βγάζει μάτιΑν είστε τύπος χαμηλών τόνων, τότε το Civic Type – R δεν σας κάνει. Ακόμα και ο πλέον αδιάφορος γυρνούσε να το κοιτάξει στους δρόμους της Μπρατισλάβας. Και δικαίως μιας και το Civic Type – R διαθέτει μια macho εμφάνιση, η οποία σε αρκετούς φαίνεται υπερβολική. Όμως όλα έχουν τοποθετηθεί με γνώμονα τη λειτουργικότητα κι όχι την εμφάνιση.Για την επίτευξη της καλύτερης αεροδυναμικής η 4η γενιά του Civic Type – R, υποβλήθηκε σε εκτενή αεροδυναμική ανάλυση, δοκιμή και εξέλιξη. Η ομάδα εξέλιξης εργάστηκε μέσω υπολογιστικών μέσων CFD και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα στις ειδικές εγκαταστάσεις των μηχανοκίνητων σπορ της Honda στη Sakura, στην Ιαπωνία, εκεί όπου εξελίσσεται ο κινητήρας της Honda για την F1.
Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μεγάλη εισαγωγή του αέρα, η οποία ψύχει το intercooler και τον κινητήρα, με τον προφυλακτήρα να έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνονται τα φαινόμενα στροβιλισμού γύρω από τους τροχούς, μειώνοντας κατά αυτό τον τρόπο τις δυνάμεις άντωσης.
Αφήνοντας το βλέμμα να ταξιδέψει κατά μήκος του αυτοκινήτου, διαπιστώνεις ότι το Type – R είναι αρκετά πιο «πρησμένο» συγκριτικά με ένα απλό Civic. Οι εμπρός και πίσω θόλοι τροχών του νέου Civic Type R έχουν μεγαλώσει σύμφωνα με την αύξηση του εμπρός και πίσω μετατροχίου. Οι ενσωματωμένες προεκτάσεις των θόλων κατασκευάζονται από αλουμίνιο, πετυχαίνοντας μείωση βάρους 42% σε σχέση με ένα συμβατικό ατσάλινο πάνελ. Επιπλέον οι εμπρός θόλοι διαθέτουν εξαγωγές αέρα, ώστε να φεύγει ο αέρας που μπαίνει από το εμπρόσθιο μέρος του Civic Type – R (και συμβάλλει στην ψύξη φρένων και κινητήρα), ώστε να μην επηρεάζεται η αεροδυναμική του μοντέλου.
Υπάρχει όμως ακόμα ένα αεροδυναμικό στοιχείο το οποίο αναδεικνύει την αγωνιστική αύρα του νέου Civic Type – R. Το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο, όπου σε συνδυασμό με τον πίσω διαχύτη και την τεράστια φτερούγα (όσο και να την χαρακτηρίσετε υπερβολική οι Ιάπωνες δεν σηκώνουν κουβέντα: κάνει δουλειά, δεν τους νοιάζει το φαίνεσθαι) αυξάνουν περαιτέρω την αρνητική άντωση. Το κουστούμι του νέου Civic Type – R ολοκληρώνεται από τις 19αρες ζάντες ελαφρού κράματος, οι οποίες ντύνονται από ελαστικά 235/35 R19, που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Continental.Εσωτερικό: Μυρίζει μπαρούτιΤα πάντα στο εσωτερικό του νέου Civic Type – R σε προδιαθέτουν για ένα πράγμα. Να ντύσεις το εσωτερικό με ένα roll cage και βουρ για την κατάκτηση του πρωταθλήματος αναβάσεων. Τα πάντα μέσα στο εσωτερικού του σκληροπυρηνικού Honda βροντοφωνάζουν ότι αυτό το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για να του «πίνεις το αίμα». Τα bucket καθίσματα κρατούν καλά το σώμα, ενώ ξεχωρίζει το flat bottom τιμόνι σε μαύρη-κόκκινη απόχρωση. Αυτό που ενισχύει τον racing χαρακτήρα του Type – R είναι το σύστημα πολλαπλών ενδείξεων - intelligent Multi Information Display (i-MID), το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες ειδικές για το Civic Type R, όπως μετρητής g για επιτάχυνση και επιβράδυνση, θέση πεντάλ γκαζιού, πίεση υπερπλήρωσης, θερμοκρασία νερού, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λαδιού, γυρολόγιο και χρόνος για το 0-100 χλμ/ώρα, ενώ υπάρχει και shift light το οποίο σου δείχνει πότε πρέπει να αλλάξεις σχέση.Τεχνολογικός οργασμόςΤο να περάσουν 310 άλογα στην άσφαλτο, από τους μπροστινούς τροχούς δεν φαίνεται και δεν είναι εύκολη υπόθεση. Επομένως η τοποθέτηση ενός μπλοκέ διαφορικού ήταν επιβεβλημένη. Παράλληλα οι μηχανικοί έχουν επέμβει και στην εμπρός ανάρτηση τύπου «Dual Axis Strut», όπου είναι ένα μηχανικό σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους έδρασης. Αυτή η συνδεσμολογία έχει ως αποτέλεσμα ο τροχός να περιστρέφεται πιο κοντά στο κέντρο του άξονα διεύθυνσης, χωρίς να επηρεάζεται από τα φορτία που δέχεται, μειώνοντας έτσι μειώνεται το γνωστό «ψάρεμα» στο τιμόνι. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας τύπου Η του Type – R έχει κατασκευαστεί από σωλήνες που έχουν υποστεί σύνθλιψη κι όχι από συμπαγές υλικό, βελτιώνοντας έτσι την ακαμψία στο πίσω μέρος του Civic Type – R κατά 177%, καταργώντας παράλληλα την ύπαρξη πίσω αντιστρεπτικής. Επιπλέον στο νέο Civic Type – R έχει τοποθετηθεί και Adaptive Damper System, το οποίο επιτρέπει το συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού, μέσω πολλαπλών αισθητήρων που ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζοντας τις μεταφορές βάρους κατά την απότομη επιτάχυνση/επιβράδυνση, αλλά και κατά τις απότομες αλλαγές πορείας.Ακόμα ένα σύστημα που υπάρχει για τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά είναι το Agile Handling Assist, το οποίο είναι ουσιαστικό το torque vectoring της Honda. To εν λόγω σύστημα λειτουργεί μέσω του συστήματος VSA (έτσι λέγεται το ESP της Honda) φρενάροντας τους εσωτερικούς τροχούς κατά τις υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.
Για το τέλος αφήσαμε τη λειτουργία του +R Mode, η οποία ενεργοποιείται από ένα κουμπί αριστερά του τιμονιού. Με το πάτημα του, ο φωτισμός του πίνακα οργάνων γίνεται κόκκινος, λες και σε ενημερώνει ότι πρόκειται να μπεις στη ζώνη του λυκόφωτος. Με το πάτημα λοιπόν του +R μπουτόν, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, το τιμόνι βαραίνει, ενώ το σύστημα της ανάρτησης, σκληραίνει κατά 30%.R for RacingΌταν πατήσεις το start button τίποτε δεν σου δίνει να καταλάβεις την «κόλαση» που θα ακολουθήσει, αρχικά σε περιβάλλον πίστας. Εμείς είχαμε την δυνατότητα να το οδηγήσουμε στο Slovakia Ring, μια τεχνική κι απαιτητική πίστα, η οποία είναι τόσο στο καλεντάρι του πρωταθλήματος WTCC, όσο και του RallyCross. Με τον instructor δίπλα μας να μας δείχνει τα πατήματα και τα φρεναρίσματα στην πίστα ξεκίνησε η πρώτη επαφή με το Civic Type – R. Ακόμα και στον αναγνωριστικό γύρο που οι ρυθμοί δεν έχουν ανέβει αρκετά, αντιλαμβάνεσαι το αγωνιστικό D.N.A. αυτού του Type – R. Και έχοντας πλέον άδεια να «πατήσουμε» (αρχικά χωρίς το +R ενεργοποιημένο) το αυτοκίνητο αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Η δύναμη του κινητήρα είναι πλούσια σε όλο το φάσμα στροφών και απλωμένη μέχρι και τον κόφτη των 7.000+ σ.α.λ. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα εντυπωσιάζουν. Είναι όσο δυνατά χρειάζεσαι σε περιβάλλον πίστας και ανθεκτικά, μιας και δεν έχασαν καθόλου τη δύναμη τους ακόμα και μετά από πέντε σκληρούς γύρους. Οπότε αντιλαμβάνεστε πως θα είναι σε συνθήκες δρόμου!Ήρθε η ώρα να δούμε το κάτι παραπάνω από το Civic Type – R. Πατώντας το κουμπί +R η ανάρτηση σκληραίνει ελαφρώς κατά 30%, το VSA σου προσφέρει περισσότερο «χώρο» για παιχνίδι, ενώ αλλάζει και η χαρτογράφηση του κινητήρα έχοντας καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το μπλοκέ διαφορικό δουλεύει εξαιρετικά, ανεξάρτητα από το αν έχετε επιλέξει την + R επιλογή. Αυτό μαζεύει εξαιρετικά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, χωρίς ενοχλητικά τραβήγματα στο τιμόνι (γενικά δεν υπάρχει καθόλου torque steering λόγω συνδεσμολογίας της ανάρτησης), επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους 310 ίππους του κινητήρα. Η κάθε είδους καμπή παίρνετε με ευκολία όσο ανοιχτή ή κλειστή είναι, ανεξάρτητα από τον τρόπο οδήγησης που θέλετε να ακολουθήσετε. H τοποθέτηση πριν την στροφή είναι μια εξαιρετικά απλή υπόθεση, με το πίσω μέρος να γλιστράει όσο χρειάζεται, απλά και μόνο για να σε βάλει μέσα στην στροφή.Υπεράνω κριτικής είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Μας έλεγαν στην παρουσίαση το προηγούμενο βράδυ για το πόσο κοντές διαδρομές έχει και πόσο ανθεκτικό είναι στις γρήγορες αλλαγές, αλλά αν δεν το «γευτείς» δεν μπορείς να το καταλάβεις. Οι διαδρομές του εθιστικού επιλογέα με την κλασική αλουμινένια μπίλια, είναι πολύ κοντές και τα ανεβοκατεβάσματα είναι μια εξαιρετικά απλή υπόθεση, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων.Η άποψή μαςΤο νέο Honda Civic Type – R είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο από τους προκατόχους του. Σε όλα τα επίπεδα. Τεχνολογικά, οδηγικά και εμφανισιακά. Ενθουσιάζει τον μη μυημένο οδηγό, μαγεύει τον fan της γρήγορης οδήγησης, με τις πολλές αρετές που διαθέτει. Γενικότερα το Honda Civic Type – R είναι ένα από τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να τα οδηγείς τόσο σε περιβάλλον δρόμου, όσο και σε περιβάλλον πίστας.
Έμπνευση για τους Ιάπωνες αποτέλεσε η Ιαπωνική λέξη "Buttigiri" η οποία σημαίνει "να πρωτοπορούμε και να αφήνουμε τους άλλους πίσω"
HONDA είναι όλο προσόντα.
Τόσα χρόνια σκάτε το παραμύθι για την δήθεν καλυτερη αναρτηση πισω πολλαπλών συνδεσμων και αρκετοι βεβαιως τσιμπησαν κι αρχισαν να παπαγαλιζουν τα πλεονεκτηματα των πολλαπλων συνδεσμων πισω...τωρα που η HONDA και μπραβο της που τοστησε με ημιακαμπτο και τραβηξε χρονους στο Nürburgring που τριβουν τα ματια οι αντίπαλοι στην πίστα μούκου τα καμάρια μου...έχω προσωπικά ένα καραστημενο ταπεινο saxo vts με ημιακαμπτο και καννιβαλους 23μμ torsion bars πισω kai bilstein grup n με 300 λιμπρες μπροστα κι ακόμα εγω γερασα ψαχνοντας τα πλεονεκτηματα των πολλαπλων ή ανεξαρτητης αναρτησης όπως (κακώς) τη λέτε,και οι άλλοι(με πολλαπλων..) γέρασαν ψαχνοντας να με βρουν που χαθηκα στις στροφες...
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΛΛΑ ΩΣ ΔΙΛΙΤΡΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 40.000 ΕΥΡΩ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ. ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 300 ΙΠΠΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΑ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ, ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΦΘΟΡΕΣ ΣΕ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ.