To Seat Leon Cupra έχει αποδείξει την αξία του τόσο στην τωρινή, όσο και στην προηγούμενη γενιά του. Τότε, βέβαια, το αντίστοιχο «σκληροπυρηνικό» μοντέλο συνοδευόταν από το γράμμα «R». Cupra ήταν η τετρακίνητη έκδοση με τον 2.8 V6, η οποία -αναμενόμενα, λόγω κυβισμού- δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας.
Τώρα ήρθε ο καιρός για την αναβίωση, σε ελαφρώς διαφορετική εκτέλεση. Το σύστημα τετρακίνησης της Haldex συνδυάζεται και πάλι αποκλειστικά με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του μοντέλου, αλλά αυτή τη φορά δεν αφορούν το μοτέρ. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος του Group VAG, ο οποίος εδώ είναι ρυθμισμένος στους 300 ίππους, όσους και στο Golf R. Η αποκλειστικότητα έγκειται στον τύπο αμαξώματος, καθώς η μόνη επιλογή για AWD είναι η station wagon.
Oι τιμές που ανακοινώθηκαν στη Γερμανία το φέρνουν αρκετά κοντά στο Golf R, κάτι που αναμένεται να συμβεί και εδώ όταν έρθει. Η αρχική τιμή ορίστηκε στα 39.220 ευρώ, τη στιγμή που το κορυφαίο Golf ξεκινά από τις 44.800. Διόλου ευκαταφρόνητη διαφορά, αλλά σε ορισμένους ίσως φανεί πολύ κοντινή η απόσταση.
Για τις «απόλυτες» επιδόσεις που χαρίζουν τα Orange και Black Performance Packs απαιτούνται άλλες 3.400 ευρώ, με τα οποία αποκτά κάποιος ελαστικά Michelin Pilot Sport 2 και 4πίστονες δαγκάνες Brembo μαζί με ξεχωριστούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί 1 εως 2 χιλιάδες παραπάνω, ελέω φόρων πολυτελείας και λοιπών «προσθηκών».