Αξιολογούμε και συγκρίνουμε τα 7 SUV πόλης του Volkswagen Group. Ποιο βγήκε πρώτο και ποιο τελευταίο; Αναλυτικά η κατάταξη σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center πάνω σε ασφάλεια-οδική συμπεριφορά, κατανάλωση-επιδόσεις και χώρους.
Όλα τα μυστικά: Ποιο είναι το χειρότερο SUV πόλης μέσα στο VW Group;
Ποιο «καίει» λιγότερο μέσα στην πόλη και ποιο πάει «σφαίρα»; Ποιο κερδίζει στους χώρους των επιβατών και ποιο βολεύει περισσότερο για τις αποσκευές; Και με την ασφάλεια, τι ισχύει; Το Test Center του AutoΤρίτη έχει ξανά τις απαντήσεις. Αυτή τη φορά θα «μιλήσουμε» για τα 7 μικρά SUV του Volkswagen Group. Με βάση τις μετρήσεις κατατάσσουμε (με αλφαβητική σειρά για αρχή) τα Audi A1 Allstreet, Audi Q2, SEAT Arona, Skoda Kamiq, VW Taigo, VW T-Cross και VW T-Roc.
Ουραγός στην κατανάλωση το Audi Q2, δεν «καίει» πολλά το Arona
Τα 7 μοντέλα της λίστας μας είναι αποκλειστικά βενζινοκίνητα χωρίς την προσθήκη κάποιου συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Τελευταίο στην κατάταξη και με σημαντική διαφορά από τον αμέσως επόμενο της λίστας είναι το Audi Q2 με τα 150 άλογα, που «καίει» 9,3 λτ./100 χλμ., ενώ είναι πίσω και στις επιμέρους μετρήσεις σε πόλη και ταξίδι. Ίδια ιπποδύναμη (150 PS) έχει το επίσης αυτόματο Skoda Kamiq, το οποίο ωστόσο είναι αρκετά πιο οικονομικό (8,2 λτ./100 χλμ.).
Κατά τα άλλα, την μικρότερη κατανάλωση με την μικρότερη ιπποδύναμη (95 PS) έχει το VW T-Cross με 7,6 λτ./100 χλμ., το οποίο είναι Νο.1 και σε πόλη και ταξίδι. Αρκετά καλές τιμές, τέλος, έχει και το SEAT Arona με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο σε ευχαριστεί με την αίσθηση και έχει σωστή κλιμάκωση (7,7 λτ./100 χλμ.).
Πιο ευρύχωρα τα T-Roc και Kamiq, πίσω σχεδόν σε όλα το A1 Allstreet
Περνώντας στο κομμάτι των χώρων, Volkswagen T-Roc και Skoda Kamiq είναι τα πιο ευρύχωρα B-SUV του ομίλου. Για την ακρίβεια, είναι τα μοναδικά που φιλοξενούν με σχετική άνεση πάνω από τις 3 ενήλικους επιβάτες έχοντας φάρδος πίσω καμπίνας πάνω από 1,35 μέτρα. Στις επιμέρους μετρήσεις, το T-Roc έχει και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (445 λτ.), ενώ το Kamiq προσφέρει «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη κατηγορία (18,8 εκ.). Από εκεί και πέρα, το VW T-Cross με το στάνταρ πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα βρίσκεται στην 4η θέση της μεταξύ τους σύγκρισης, ενώ τελευταίο σχεδόν παντού είναι το Audi Allstreet (με εξαίρεση τα πόδια των πίσω επιβατών όπου τελευταίο είναι το Audi Q2).
Ασφάλεια: 1ο το Kamiq, καλή προσπέραση για A1 Allstreet, ρεκόρ στο elk από το Taigo
Όσον αφορά, τέλος, τον τομέα της ασφάλειας, πρώτο είναι το Skoda Kamiq που φρενάρει στα 36 μέτρα και έχει μικρότερη απόσταση προσπέρασης από τα υπόλοιπα μοντέλα της λίστας. Αρκετά καλή προσπέραση 2η θέση στην παράμετρο της ασφάλειας έχει και το Audi A1 Allstreet με το αυτόματο κιβώτιο. Στην 3η θέση βρίσκεται το VW Taigo, το μοναδικό μοντέλο με 10/10 στην οδική συμπεριφορά, καθότι έχει το ρεκόρ της κατηγορίας στο elk test μαζί με το Ford Puma (77 χλμ./ώρα).
1o το Skoda Kamiq, 7o το Audi Q2, στη μέση οι υπόλοιποι
Λαμβάνοντας υπόψη τις μετρήσεις σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια όπως αυτή αποτυπώνεται και μέσω των επιδόσεων και των φρένων, το Skoda Kamiq βγαίνει ψηλά στον οικογενειακό αυτόν αγώνα με προβάδισμα σε ασφάλεια και χώρους. Στους χώρους μάλιστα, καλή εικόνα έχει και το T-Roc,το οποίο όμως μένει πιο πίσω σε οδική συμπεριφορά-ασφάλεια. Καλή είναι επίσης η εικόνα του SEAT Arona, όμως περισσότερα περιμένεις από το Audi Q2 που μένει πίσω στις μετρήσεις και των χώρων, και της κατανάλωσης.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε πως τα έχει πάει αναλυτικά σε κάθε τομέα αξιολόγησης το μοντέλο του γκρουπ.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χώρος υπάρχει για τα γόνατα και το κεφάλι τους; Πόση είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή του αυτοκινήτου.
Γίνεται με την μέθοδο του «Ταμερλάνου». Συγκεκριμένα, έχουμε έναν κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από τον οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Έπειτα μετράμε πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντάς το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ κάθε αυτοκινήτου.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε την απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.