- Αρχίζει να βαράει «κόφτες» και να βγάζει μαύρους καπνούς
- Συμβαίνει αν περάσει λάδι από το turbo ή πετρέλαιο στο χώρο καύσης
- Δεν σβήνει ο κινητήρας παρά μόνο όταν καταστραφεί ή τελειώσει το «καύσιμο»
- Υπάρχουν τρόποι να το σταματήσεις. | Αν έχεις αυτόματο η κατάσταση ζορίζει!
Όταν αρχίζει να βαράει κόφτες και δε σβήνει ακόμη και αν βγάλεις το κλειδί
Μία άγνωστη πτυχή των πετρελαιοκινητήρων είναι το Runaway Diesel που συμβαίνει κυρίως σε παλιότερους και κακοσυντηρημένους κινητήρες. Πάμε να δούμε τι το προκαλεί, τι ακριβώς συμβαίνει και τι μπορούμε να κάνουμε σε μια τέτοια στιγμή!
Οι κινητήρες πετρελαίου δεν έχουν μπουζί, καθώς δεν χρειάζονται σπινθήρα για να αναφλέξει το καύσιμο. Αυτό γίνεται γιατί το diesel αυταναφλέγεται σε υψηλές πιέσεις-θερμοκρασίες, εξ`ου και η υψηλή σχέση συμπίεσης των πετρελαιοκινητήρων έναντι των βενζινοκινητήρων. Για το λόγο αυτό έχουν προθερμαντήρες τα ντίζελ μοτέρ που ζεσταίνουν το πετρέλαιο ώστε να είναι πιο εύκολη η αυτανάφλεξή του.
Τι συμβαίνει τώρα με το runaway; Είναι η περίπτωση που το μοτέρ αρχίζει να βαράει κόφτες από μόνο του, ενώ δεν σταματάει ακόμα κ αν το σβήσεις και βγάλεις τον πόλο της μπαταρίας. Αυτό συμβαίνει συνήθως σε κακοσυντηρημένα μοτέρ, είτε λόγω διαρροής λαδιών (συνήθως από την τουρμπίνα) τα οποία τα καίει σαν καύσιμο εκείνη τη στιγμή, είτε από ανεξέλεγκτη διαρροή πετρελαίου μέσα στον χώρο καύσης. Αυτό συνεχίζεται μέχρι τελικά το μοτέρ να «σπάσει» εκτός κ αν καταφέρουμε να το σταματήσουμε.
Να αναφέρουμε εδώ ότι οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεταλούδα αέρα, δεν ελέγχουν δηλαδή τον αέρα (όπως οι βενζινοκινητήρες), αλλά το καύσιμο που μπαίνει στον κύλινδρο, γι`αυτό κ μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Βέβαια υπάρχουν κ πετρελαιοκινητήρες με πεταλούδα γκαζιού σαν δικλείδα ασφαλείας για αποφυγή τέτοιων περιστατικών, κυρίως όμως σε βιομηχανικές κατασκευές (καράβια, εργοστάσια κλπ).
Σελίδα 2 | Πως μπορώ να το σταματήσω; |
Σελίδα 3 | Video: Runaway diesel μέχρι να τα παίξει! |