Μικρά μοντέλα, μεγάλες οθόνες: καλοδεχούμενες, ή πεταμένα λεφτά;
Ποιος έχει λεφτά για πέταμα όταν αγοράζει μικρό; Όταν κάθε ευρώ το θες να πηγαίνει σε κάτι χρήσιμο, ωφέλιμο, ουσιαστικό. Όταν τα νέα μικρά αποκτούν το καθένα και από μία μεγάλη οθόνη, σας αρέσει ή μήπως είναι πεταμένα λεφτά;
Καμία άλλη κατηγορία δεν πιέζεται τόσο πολύ από το κόστος όσο τα μικρά. Η μάχη δίνεται βασικά στην τιμή, και μετά ακολουθούν τα υπόλοιπα. Με τα μικρά μοντέλα να είναι πρώτα σε πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη, είναι λογικό οι κατασκευαστές να θέλουν να κάνουν το μοντέλο τους να ξεχωρίσει. Όταν όμως το φορτώνουν με μεγάλες και ακριβές οθόνες, ποιος πληρώνει τη νύφη;
Επειδή τίποτε δεν είναι τσάμπα, και επειδή μιλάμε για αυτοκίνητα που έχουμε δει να «κόβουν» κόστος αφήνοντας του καθρέπτες μαύρους ή αφαιρώντας από τους διακόπτες των παραθύρων το αυτόματο ανεβοκατέβασμα, το να βλέπεις ξαφνικά μία οθόνη οκτώ ή 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, σίγουρα ξενίζει.
Πως γίνεται να μην φτάνουν τα λεφτά για σποτάκια ομίχλης, να μην έχει το αυτοκίνητο πίσω φως πλαφονιέρας, να μην προσφέρεται καν ρεζέρβα, και να θες το κλειδί της μηχανής για να ανοίξεις την τάπα της βενζίνης, αλλά να περισσεύουν για να αντικαταστήσεις το σύστημα ψυχαγωγίας και όλα τα πλήκτρα χειρισμού του κλιματισμού με μία ταμπλέτα. Και μάλιστα μεγάλη.
Αν οι κατασκευαστές ψάχνουν να γλιτώσουν δέκα λεπτά του ευρώ εκεί, και είκοσι εδώ, πως γίνεται ξαφνικά να είναι τόσο χουβαρντάδες και να αφήνουν εκτός εξοπλισμού το ρυθμιζόμενο τιμόνι σε βάθος, αλλά να «ξηγιούνται» μια 8άρα οθόνη στη μέση;
Βλέπεις ένα πίσω κάθισμα που δεν διαιρείται, δεν φαίνεται. Λίγοι θα το ψάξουν και θα τους απασχολήσει. Τα πίσω χειροκίνητα παράθυρα, συχνά δεν ενοχλούν, ειδικά αφού ο οδηγός δεν κάθεται πίσω. Ακόμη και το χερούλι στην οροφή του οδηγού, όταν λείπει, δεν ενδιαφέρει αφού όταν οδηγείς δεν κρεμάς το χέρι σου.
Αντίθετα μια τεράστια οθόνη στη μέση θα την δουν όλοι. Θα την προσέξουν οι πάντες. Και θα την θέλουν πολλοί. Με το κέρδος στη μικρή κατηγορία να έρχεται από τον όγκο πωλήσεων, οι κατασκευαστές προτιμούν έναν ακριβό κράχτη που θα κόψει ποσοστό κέρδους αλλά θα κάνει νούμερα. Και έτσι μπορεί να είσαι με το μικρό σου και όλες τις περικοπές εκεί που δεν φαίνονται, αλλά η οθόνη, οθόνη.
Μήπως μας αρέσει έτσι; Εσάς; Προτιμάτε τη μεγάλη οθόνη, ή τις λεπτομέρειες προσεγμένες; Σας κάνει καλύτερα να έχει το μικρό σας την τεχνολογία που πουλάει, αρέσει, και τραβάει το μάτι, ή μήπως είναι προτιμότερο να είναι πιο φθηνό, και πιο λιτό; Τι λέτε;
Η οθόνη είναι άκρως επικίνδυνη, καθώς όταν οδηγάς και την κοιτάς, σου αποσπά την προσοχή περισσότερο από ότι το κινητό τηλέφωνο και θα πρέπει να καταργηθεί, από όλα τα αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν, το θέμα ειναι τι κάνει ο καταναλωτής.
Μα και φυσικά ειναι προτιμότερο ενα αυτοκίνητο με εργονομία και προσεγμένες λεπτομέρειες όπως περιγράφετε στο άρθρο σας παρά η μεγάλη οθόνη η οποία θεωρώ οτι απευθύνετε σε όσους δεν μπορούν να δουν την ουσία παρά μόνο αυτό που τραβάει το μάτι.
Προφανώς η μεγάλη οθόνη είναι "κράχτης", αλλά υπάρχει και ουσία. Και η ουσία είναι ότι καθώς όλο και περισσότερες λειτουργίες και χειρισμοί γίνονται μέσα από την οθόνη (οι διακόπτες στοιχίζουν περισσότερο και περιορίζουν τους σχεδιαστές), η μεγαλύτερη οθόνη βοηθάει τον οδηγό να κάνει τους χειρισμούς πιο εύκολα και γρήγορα, οπότε αποσπά λιγότερο την προσοχή του από τον δρόμο. Με αυτό το σκεπτικό, η μεγάλη οθόνη σίγουρα προηγείται από άλλα λιγότερο ουσιαστικά αξεσουάρ.
Η οθόνη είναι άκρως επικίνδυνη, καθώς όταν οδηγάς και την κοιτάς, σου αποσπά την προσοχή περισσότερο από ότι το κινητό τηλέφωνο και θα πρέπει να καταργηθεί, από όλα τα αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν, το θέμα ειναι τι κάνει ο καταναλωτής. Μα και φυσικά ειναι προτιμότερο ενα αυτοκίνητο με εργονομία και προσεγμένες λεπτομέρειες όπως περιγράφετε στο άρθρο σας παρά η μεγάλη οθόνη η οποία θεωρώ οτι απευθύνετε σε όσους δεν μπορούν να δουν την ουσία παρά μόνο αυτό που τραβάει το μάτι.
Προφανώς η μεγάλη οθόνη είναι "κράχτης", αλλά υπάρχει και ουσία. Και η ουσία είναι ότι καθώς όλο και περισσότερες λειτουργίες και χειρισμοί γίνονται μέσα από την οθόνη (οι διακόπτες στοιχίζουν περισσότερο και περιορίζουν τους σχεδιαστές), η μεγαλύτερη οθόνη βοηθάει τον οδηγό να κάνει τους χειρισμούς πιο εύκολα και γρήγορα, οπότε αποσπά λιγότερο την προσοχή του από τον δρόμο. Με αυτό το σκεπτικό, η μεγάλη οθόνη σίγουρα προηγείται από άλλα λιγότερο ουσιαστικά αξεσουάρ.
Όσο δεν υπάρχει Ελλάδα το σωστό Android auto από το play store το κινητό θα είναι στην ουσία καλύτερο από οποία οθόνη έχει το αμάξι.