WRC: Ανασκόπηση 2014
4.766 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2014)
Δεύτερος σερί τίτλος για Οζιέ και VW. Με φόρα από το 2013 ήρθαν ο Σεμπάστιαν Οζιέ και η VW, η παντοκρατορία των οποίων συνεχίστηκε το 2014 με την κατάκτηση των αντίστοιχων τίτλων.
Η ταχύτητα του Γάλλου οδηγού σε συνδυασμό με την αρτιότητα της γερμανικής ομάδας δεν άφησαν περιθώρια στους αντιπάλους τους…
Η ιστορία επαναλήφθηκε και το 2014. Ο Σεμπάστιαν Οζιέ και η VW δεν είχαν αντιπάλους, που θα μπορούσαν να τους κοντράρουν ουσιαστικά και έτσι ο δεύτερος σερί τίτλος σε οδηγούς και κατασκευαστές για τον Γάλλο και τη γερμανική ομάδα, ήρθε σαν φυσικό επακόλουθο. Η Citroen ήταν η μόνη εργοστασιακή αντίπαλος, αλλά και αυτή τη χρονιά έδειξε πως δεν είχε, ούτε τον οδηγό, ούτε το αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να αμφισβητήσει τα πρωτεία της VW. Τα καλά νέα ήταν η full συμμετοχή της Hyundai, που μάλιστα κατάφερε να γράψει ιστορία σημειώνοντας στο Ράλι Γερμανίας το πρώτο 1-2 στην ιστορία της. Πάντως αυτή η επιτυχία ήταν εκτός προγράμματος, αφού βάσει πλάνων το 2015 είναι η χρονιά, που περιμένουν να ευδοκιμήσουν οι καρποί των κόπων τους.Η Ford έχει αποσύρει την επίσημη εμπλοκή της στο θεσμό και τα Ford Fiesta RS WRC έμειναν στα χέρια και τη φροντίδα ιδιωτικών ομάδων, όπως η M-Sport του Μάλκομ Ουίλνσον… Είναι φανερό πως το WRC χρειάζεται τόνωση του ενδιαφέροντος. Οι φήμες για εμπλοκή της Toyota φουντώνουν και σίγουρα περισσότερες σοβαρές εργοστασιακές συμμετοχές θα ανεβάσουν το επίπεδο του ανταγωνισμού. Από τα high lights του 2014 δε θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε την απουσία του εθνικού μας αγώνα. Τα πως και τα γιατί, σαφώς έχουν να κάνουν με τα οικονομικά, αλλά πρέπει να βρεθεί λύση. Πάντως και για το 2015 τη θέση του Ράλι Ακρόπολις στο WRC, θα έχει το Ράλι Πολωνίας.
Με το δεξί ο Οζιέ
Απρόβλεπτος και δύσκολος, όπως κάθε φορά, ήταν και ο φετινός αγώνας στο Μόντε Κάρλο (14-19/1), που άνοιξε την αυλαία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2014. Στις πρώτες παγωμένες ειδικές είχαμε πολλές εκπλήξεις και ανακατατάξεις, αλλά στο τέλος ο Σεμπαστιάν Οζιέ σημείωσε την πρώτη του νίκη στο θρυλικό Μόντε Κάρλο. O Oζιέ κατάφερε να κερδίσει 7 από τις 15 Ειδικές Διαδρομές του Μόντε Κάρλο αφήνοντας πίσω το Ford Fiesta RS WRC (M-Sport) του Μπριάν Μπουφιέ, ο οποίος έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση. Μάλιστα ο Μπουφιέ είχε βρεθεί και στην κορυφή της κατάταξης μέχρι να υποκύψει στην πίεση του Οζιέ, που την πρώτη μέρα είχε χάσει αρκετό έδαφος. Ο Οζιέ στάθηκε αρκετά τυχερός, μιας και κατάφερε να επανέλθει άμεσα μετά από μία έξοδο που σημείωσε. Το χιονισμένο τερέν δημιούργησε αρκετά προβλήματα, μιας και οι περισσότερες ομάδες έκαναν λανθασμένες επιλογές ελαστικών. Το πόντιουμ συμπλήρωσε ο Κρις Μικ με Citroen DS3 WRC, αφήνοντας εκτός ονόματα όπως ο M. Όστμπεργκ (Citroen DS3 WRC), Γ. Μ. Λάτβαλα (VW Polo R WRC) και M. Χίρβονεν (Μ-Sport Ford Fiesta RS WRC). Η πρεμιέρα του Hyundai i20 WRC με τον Τιερί Νεβίλ, ήταν απογοητευτική, μιας και είχε έξοδο στην πρώτη κιόλας Ειδική Διαδρομή.
Θρίαμβος VW στη χιονισμένη Σουηδία
Τα γερμανικά «πάντσερ» άλωσαν τις χιονισμένες ειδικές, του Ράλι Σουηδίας (5-8/2) και παρότι τα βαρύ πυροβολικό της ομάδας ο
Σεμπαστιάν Οζιέ, είχε τη στιγμή του, η VW κατάφερε να κάνει το 1-2 με τον Γ. Μ. Λάτβαλα και τον Α. Μίκελσεν αντίστοιχα. Οι διαθέσεις της VW φάνηκαν από την αρχή, όταν το τέλος της πρώτης μέρας βρήκε 3 PoloR WRC στις πρώτες θέσεις (Οζιέ-Μίκελσεν-Λάτβαλα). Ωστόσο τη δεύτερη μέρα του αγώνα και συγκεκριμένα στην 8η Ειδική Διαδρομή, ο πρωτοπόρος Σεμπάστιαν Οζιέ είχε έξοδο δίνοντας τα ηνία στον Μίκελσεν. Καταστροφική ήταν η δεύτερη μέρα και για τη Hyundai. Στο τέλος η εμπειρία του teammate του Γ. Μ. Λάτβαλα, μίλησε και έτσι ο Φινλανδός κέρδισε τον αγώνα. H τρίτη θέση πήγε στον Μ. Όστμπεργκ με Citroen DS3 WRC, όπως και τις δυο προηγούμενες χρονιές.
Nίκη Οζιέ και πρώτο βάθρο για τη Hyundai στο Μεξικό
Ο Σεμπάστιαν Οζιέ είπε πως θα κερδίσει στο Mεξικό (6-9/3), το
πρώτο χωμάτινο Ράλι της χρονιάς, και το έκανε. Ο Γάλλος οδηγός της Volkswagen μάλιστα σε συνδυασμό με τη νίκη του στην Power Stage κατάφερε να ξαναπεράσει πρώτος στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Η επιτυχία για τη VW ήταν ανάλογη, αφού κατάφερε ένα ακόμη 1-2 με τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να τερματίζει δεύτερος αρκετά πίσω από τον ομόσταυλό του. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Τιερί Νεβίλ, προσφέροντας το πρώτο βάθρο στην Hyundai.
Ο Τιερί Νεβίλ ευνοήθηκε από τις ατυχίες των αντιπάλων του και τερμάτισε το Hyundai i20 στην 3η θέση με αρκετό σασπένς. Στο δρόμο της επιστροφής προς το service park το i20 WRC παρουσίασε διαρροή στο ψυγείο. Το πλήρωμα σταμάτησε δύο φορές στην απλή διαδρομή, ενώ χρησιμοποίησε και τη… μπύρα θεατών για να γεμίσει το ψυγείο!
Πολλά ατυχήματα στην Πορτογαλία
Οι λασπωμένες ειδικές στο Ράλι Πορτογαλίας (3-6/4) επεφύλαξαν ευχάριστες εκπλήξεις στην αρχή του αγώνα τουλάχιστον. Έτσι στο τέλος της πρώτης μέρας στην κορυφή δεν βρέθηκαν οι συνήθεις ύποπτοι και εργοστασιακές ομάδες, αλλά τα Ford Fiesta των Μίκο Χίρβονεν και Οτ Τάνακ. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τις πρώτες νίκες σε ειδικές των πληρωμάτων της Hyundai (Ο Τιερί Νεβίλ κέρδισε δύο ειδικές και ο Ντάνι Σόρντο μία ) με τα i20 WRC. Δε χρειάστηκαν παρά 3 ειδικές, ώστε τη δεύτερη μέρα να επανέλθει η… τάξη στην κορυφή του αγώνα. Έτσι ο Σ. Οζιέ κατάφερε να περάσει μπροστά, αφήνοντας πίσω τον Μ. Χίρβονεν, που είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του. Η 2η ημέρα του αγώνα χαρακτηρίστηκε από τα πολλά ατυχήματα. Ανάμεσα στους άτυχους του αγώνα για μια ακόμη φορά και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με το Ford Fiesta RS WRC, ο οποίος είχε μια αρκετά σοβαρή επαφή με ένα δέντρο κατά τη διάρκεια της 4ης ειδικής, με το αυτοκίνητο μάλιστα του Πολωνού να μπλοκάρει την ειδική και να αναγκάζει τους διοργανωτές να προβούν στην ακύρωσή της. Ατύχημα είχε και ο Ο. Τάνακ με το δικό του Fiesta φέρνοντας τον Μ. Όστμπεργκ στην 3η θέση. Η σπασμένη πίσω ανάρτηση στην 13η ειδική άφησε εκτός και τον Τιερί Νεβίλ, ενώ διάφορα προβλήματα έριξαν πίσω και τον άλλο οδηγό της Hyundai, τον Γ. Χάνινεν. Στις εγκαταλείψεις συμπληρώστε και τον Κ. Μικ της Citroen. Στο τρίτο και ιδιαίτερα σύντομο τρίτο σκέλος δεν υπήρξαν ιδιαίτερες ανακατατάξεις και έτσι ο Σ. Οζιέ σημείωσε την 4η νίκη του σε 5 συμμετοχές στο Ράλι Πορτογαλίας. Δεύτερος τερμάτισε ο Μίκκο Χίρβονεν και τρίτος ο Μαντς Όστμπεργκ.
Χόρεψε τανγκό ο Λάτβαλα
Κόντρα στα προγνωστικά, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα ήταν ο μεγάλος νικητής στο Ράλι Αργεντινής (8-11/5). Αυτή ήταν 9η συνεχόμενη νίκη της VW, που έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ της Citroen και έδειξε με την υπεροχή της γερμανικής ομάδας σε σχέση με τις υπόλοιπες. Ο Λάτβαλα την πρώτη μέρα είχε μεγάλη κόντρα με τον Οζιέ, με τον Γάλλο τελικά να υποκύπτει και την επόμενη μέρα να οδηγεί διασφαλίζοντας τη 2η θέση μετά από κάποια προβλήματα στα ελαστικά και τον κινητήρα. Οι βαθμολογικές απώλειες του Οζιέ πάντως δεν ήταν μεγάλες, αφού στους 18 βαθμούς για τη δεύτερη θέση πρόσθεσε και τους 3 που κέρδισε από την πρωτιά του στην Power Stage. To βάθρο του αγώνα συμπλήρωσε ο Κρις Μικ οδηγώντας το Citroen DS3 WRC. Αυτό ήταν το δεύτερο φετινό podium για τον οδηγό της γαλλικής φίρμας, που από την αρχή της χρονιά έδειξε να μην έχει την αίγλη και τις επιτυχίες του παρελθόντος.
Στην Ιταλία ο Οζιέ έβαλε θεμέλια τίτλου
Στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Ιταλίας (5-8/6) στην μαγευτική Σαρδηνία ο Σεμπαστιάν Οζιέ επέστρεψε στις νίκες επικρατώντας με άνεση των αντιπάλων του. Ωστόσο η VW δεν έκανε το «1-2» μιας και ο Μάντς Όστμπεργκ οδήγησε αρκούντως γρήγορα για να βάλει το Citroen DS3 WRC ανάμεσα στο Polo R WRC του νικητή και σε αυτό του 3ου τελικά Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Αν και τα Hyundai i20 WRC των Τιερί Νεβίλ και Γιούχο Χάνινεν βρίσκονταν στην 1η και 2η θέση της γενικής κατάταξης μετά την 4η ειδική, η συνέχεια ήταν καταστροφική. Ο πρώτος έσπασε την ανάρτηση και ο δεύτερος τούμπαρε. Ο Λάτβαλα πήρε τα ηνία μιας και ο Οζιέ άνοιγε δρόμο. Η δεύτερη μέρα χαρακτηρίστηκε από την επίθεση του Γάλλου, που πίεσε και ανάγκασε τον Λάτβαλα να χτυπήσει ένα βράχο…Σε κάθε περίπτωση με 33 βαθμούς μπροστά από τον teammate του Γ.Μ. Λάτβαλα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ άρχισε να βάζει τα θεμέλια για την κατάκτηση και του φετινού Παγκόσμιου Τίτλου στους οδηγούς. Στους κατασκευαστές η VW δε θα είχε κανένα πρόβλημα...
Πολωνία αντί Ακρόπολις
Το Ράλι Πολωνίας πήρε τη θέση του δικού μας Ράλι Ακρόπολις στο καλεντάρι των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC. O αγώνας διεξήχθη 26-29 Ιουνίου στην Πολωνία, ενώ κάποιες ειδικές έγιναν και μέσα στη Λιθουανία. Μεγάλος νικητής ήταν ο Σεμπάστιαν Οζιέ με VW Polo R WRC, που άντεξε στην πίεση του teammate του. Όταν λέμε για πίεση teammate του δε μιλάμε όμως για τον… Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, όπως αρκετοί θα νομίζουν, αλλά για τον φέρελπι Αντρέας Μίκελσεν. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Τιερί Νεβίλ, με ένα Hyundai i20 WRC, που κατάφερε να κάνει έναν σπουδαίο αγώνα και από 9ος να βρεθεί τόσο ψηλά. Το χαρακτηριστικότερο συμβάν του αγώνα ήταν η ακύρωση της 7ης και της 8ης ειδικής, που ήταν τα δεύτερα περάσματα από εκείνες που διεξάγονταν σε έδαφος της Λιθουανίας. Τα αυλάκια που άφηναν οι τροχοί των πρώτων σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό θεατών και τη μη τήρηση των σχετικών κανόνων οδήγησαν τους διοργανωτές στην απόφαση να ακυρώσουν το δεύτερο πέρασμα από τις Ειδικές Διαδρομές.
Εντός έδρας νίκη του Λάτβαλα στην Φινλανδία
Στην πατρίδα του, τη Φινλανδία (31/7-3/8), ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα κατάφερε να σημειώσει μια σημαντική νίκη, που τον διατήρησε σε κοντινή απόσταση από τον Σ. Οζιέ στη μάχη του Πρωταθλήματος. Αυτή ήταν η 3η φετινή νίκη του Λάτβαλα για στο WRC και η 8η για τη VW, που έκανε το 8 στα 8! Η κόντρα ανάμεσα στους οδηγούς της VW ήταν συναρπαστική, όπως δείχνει και η τελική διαφορά των μόλις 3,6 δλ. υπέρ του Λάτβαλα. Ένα από τα πρόσωπα του αγώνα ήταν και ο Κρίς Μικ με τον Βρετανό να οδηγεί εντυπωσιακά γρήγορα το Citroen DS3 WRC και να ανεβαίνει στο 3ο σκαλί του βάθρου.
Τυχερό μεν, ιστορικό δε το 1-2 της Hyundai στο Ράλι Γερμανίας
Ο Τιερί Νεβίλ ήταν ο μεγάλος νικητής στο Ράλι Γερμανίας (21-24/8) σημειώνοντας στην πρώτη νίκη της καριέρας του στο WRC και την πρώτη της Hyundai. Mάλιστα η επιτυχία για την Hyundai φτάνει στα όρια του θριάμβου, αφού η κορεάτικη φίρμα έκανε το 1-2, μιας και δεύτερος τερμάτισε ο Ντάνι Σόρτνο. Ο Σ. Οζιέ βρέθηκε μπροστά την πρώτη μέρα του αγώνα, αλλά στη συνέχεια τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καθόλου καλά. Ο Γ. Μ. Λάτβαλα μετά την εγκατάλειψη Οζιέ (είχε έξοδο και με το συνοδηγό του μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο) πήρε τα ηνία και έδειξε να οδεύει ολοταχώς για τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του μετά από αυτή στο Ράλι Φιλανδίας. Ωστόσο το πρωί της τελευταίας μέρας του αγώνα στην πρώτη ειδική και έχοντας μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο Κρις Μικ (Citroen DS3 WRC), ο Λάτβαλα κατάφερε να μας αποδείξει πως η ανωριμότητά του είναι ικανή για όλα. Έτσι βγήκε από το δρόμο και κατέληξε στα αμπέλια! Ο Μικ πήρε τη σκυτάλη, αλλά έπεσε πάνω σε τοίχο και εγκατέλειψε στην αμέσως επόμενη ειδική. Στις επόμενες δυο ειδικές οι Νεβίλ και Σόρντο δεν αυτοκτόνησαν και χάρισαν στη Hyundai ένα ιστορικό 1-2. Την τιμή της VW περιέσωσε ο Α. Μίκελσεν, που πάτησε το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
Σφράγισε τον τίτλο η VW στην Αυστραλία
Με ένα εμφατικό 1-2-3 στην Αυστραλία, η VW ανακηρύχθηκε για 2η συνεχή χρονιά Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC, κατακτώντας μάλιστα τον τίτλο, 3 αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς. Από την αρχή ο Σ. Οζιέ είχε τα ηνία του αγώνα για τα οποία μάχονταν και ο Γ.Μ. Λάτβαλα. Ο τελευταίος μάλιστα για μεγάλο μέρος της δεύτερης μέρας του αγώνα ήταν πρώτος, αλλά μια κακή επιλογή ελαστικών έδωσε την ευκαιρία στον Οζιέ να ξαναβρεθεί επικεφαλής. Χωρίς λάθος μέχρι τέλος ο Οζιέ κέρδισε αφήνοντας δεύτερο τον Λάτβαλα και τρίτον τον Μίκελσεν.
Στη Γαλλία η πρώτη ασφάλτινη νίκη του Λάτβαλα
Με τον Σεμπαστιάν Οζιέ να έχει τεθεί εκτός μάχης από νωρίς, ελέω προβλημάτων στον κινητήρα του Polo του, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα βρέθηκε με την καυτή πατάτα του πρωτοπόρου στο χέρι. Αυτή τη φορά δεν τον έκαψε και με σωστή οδήγηση κατάφερε να επιτύχει την πρώτη του νίκη στην άσφαλτο μετά από περίπου 15 χρόνια στο WRC. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο ελπιδοφόρος οδηγός της VW Αντρέας Μίκελσεν, που έδειξε πως πλέον έχει την πείρα να κερδίζει βαθμούς. Την τελευταία θέση του βάθρου πάτησε ο Κρις Μικ με Citroen DS3 WRC.
Νίκη-τίτλος στην Ισπανία για τον Οζιέ
Το μόνο που ήθελε ο Σεμπάστιαν Οζιέ για να κλειδώσει το δεύτερο συνεχόμενο Παγκόσμιο Τίτλο του στο Ράλι Ισπανίας (23-26/10) ήταν να τερματίσει μπροστά από τον teammate του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, που ακολουθούσε… διακριτικά. Τελικά ο Οζιέ, όχι μόνο άφησε πίσω τον Λάτβαλα, αλλά κατάφερε να κερδίσει εξασφαλίζοντας τον τίτλο ένα γύρο πριν την πτώση της αυλαίας του φετινού Πρωταθλήματος WRC. Αξίζει να σημειωθεί πως γιορτάζοντας τα 50 χρόνια του αγώνα οι διοργανωτές αποφάσισαν να κάνουν μια βραδινή σουπερ ειδική μήκους 3,2 χλμ. στο κέντρο της Βαρκελώνης πριν την πρώτη μέρα του αγώνα. Επικεφαλής από την αρχή ο Οζιέ δεν είχε πρόβλημα να κρατά σε απόσταση τον Λάτβαλα, που τερμάτισε 2ος. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε μετά από καιρό ο Μ. Χίρβονεν, που δεν αντιμετώπισε δυσκολίες να διατηρήσει τη θέση που είχε κατακτήσει από την προηγούμενη.
Το κερασάκι της τούρτας
Το κερασάκι στην τούρτα του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου για τον Σεμπάστιαν Οζιέ, ήταν η νίκη του Γάλλου οδηγού της VW στο Ράλι Μεγ. Βρετανίας, που έριξε την αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος. Ο αγώνας που κατά παράδοση γίνεται στα λασπωμένα δάση της Ουαλίας δεν είχε κανένα βαθμολογικό ενδιαφέρον: Η VW είχε εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο δυο αγώνες πριν και ο Σεμπάστιαν Οζιέ τον τίτλο στους οδηγούς από το προηγούμενο Ράλι Ισπανίας. Επίσης καπαρωμένες από οδηγούς της VW ήταν και οι άλλες δύο θέσεις στην πρώτη τριάδα της τελικής βαθμολογίας του Πρωταθλήματος οδηγών. Ο Σεμπάστιαν Οζιέ δεν ίδρωσε και πολύ για να πετύχει την 8η φετινή του νίκη και να πανηγυρίσει με τον καλύτερο τρόπο την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου Παγκόσμιου Τίτλου του. Στη δεύτερη θέση του αγώνα τερμάτισε ο Μίκο Χίρβονεν με το Ford Fiesta RS WRC της M-Sport στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του. Το τελευταίο σκαλί του βάθρου πάτησε ο Μαντς Όστμπεργκ με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC.
Αρκετά λάθη έκανε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα που του στοίχισαν, τερματίζοντας 2ος στην τελική κατάταξη του φετινού Πρωταθλήματος με 3 νίκες στο ενεργητικό του. Ωστόσο βοήθησε στη συγκομιδή βαθμών για λογαριασμό της VW.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »