- Η αιώνια κουβέντα όταν ψάχνεις μεταχειρισμένο είναι πόσα χλμ. είναι ΟΚ να έχει στο καντράν
- 1η άποψη: Ανάλογα το καύσιμο, άλλο ένα diesel ή ένα 2λιτρο βενζίνης και άλλο ένα 800άρι πόλης
- 2η άποψη: Ανάλογα τον κατασκευαστή ή τον τύπο του μοτέρ, πχ. «αν είναι Toyota δεν έχει ανάγκη»
- 3η άποψη: Πρέπει να ξέρεις πως το οδηγούσε ο προηγούμενος, γι`αυτό ακόμα καλύτερα να ψωνίσεις από γνωστό
Η αιώνια κουβέντα όταν ψάχνεις μεταχειρισμένο είναι πόσα χλμ. είναι ΟΚ να έχει στο καντράν
Έχεις ανάγκη για αγορά αυτοκινήτου. Όμως είτε επειδή είσαι νέος οδηγός, είτε γιατί η τσέπη σου δεν το επιτρέπει, κοιτάς για μεταχειρισμένο. Και καθώς δεν είναι όλοι «γνώστες» ή «ειδικοί» σε τέτοια θέματα, ρωτάς τους γύρω σου, ή συμβουλεύεσαι τις δοκιμές μεταχειρισμένου του AutoΤρίτη για να δεις αν το μοντέλο που σε ενδιαφέρει αξίζει ή όχι. Όμως εκτός από το «ποιο», η επόμενη σημαντική ερώτηση είναι «με πόσα χιλιόμετρα» και εκεί είναι που αρχίζει το μπέρδεμα.
Σε ερώτηση που κάναμε στους φίλους μας στο Facebook, αν τα 120.000 χλμ. είναι ΟΚ ή όχι για μεταχειρισμένο, οι απαντήσεις ήταν ατελείωτες. Όμως κυριάρχησαν 3 απόψεις σε αυτές.
1η άποψη: Ανάλογα το καύσιμο, άλλο ένα diesel ή ένα 2λιτρο βενζίνης και άλλο ένα 800άρι πόλης
Πρώτη άποψη, είχε να κάνει με το τι καύσιμο καίει ο κινητήρας. Πολλοί έλεγαν πως ένας κινητήρας diesel έχει ακόμα πολλά ψωμιά. Το ίδιο υποστήριζαν πολλοί και για τους βενζινοκινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού (πχ. 2λιτρα), ενώ για άλλους τα 100-120 χιλιάδες χλμ. είναι το όριο για να ξέρεις ότι έχει ακόμα αρκετά χρόνια αξιόπιστης χρήσης, χωρίς να βγάλει κάποια σοβαρή ζημιά στον κινητήρα. Μια ενδιαφέρουσα άποψη μάλιστα, έκανε λόγο για αγορά μετά τις 120.000 χλμ. ώστε το αυτοκίνητο να έχει κάνει το μεγάλο service. Σωστή παρατήρηση, αρκεί να είναι σωστή και η συντήρηση!
2η άποψη: Ανάλογα τον κατασκευαστή ή τον τύπο του μοτέρ, πχ. «αν είναι Toyota δεν έχει ανάγκη»
Και μετά έχουμε την ίσως… αγαπημένη κατηγορία απόψεων των Ελλήνων αυτοκινητόφιλων, αυτή της καταγωγής του αυτοκινήτου. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την άποψη, το αν ένα μεταχειρισμένο είναι ή όχι καλή επιλογή μετά τις 120.000 χλμ. εξαρτάται απόλυτα από την χώρα ή ακόμα ειδικότερα τον κατασκευαστή του. Πολλές από τις απαντήσεις έκαναν λόγο για αυτοκίνητα «made in Japan» και ειδικότερα για Toyota, που «δεν έχουν ανάγκη ακόμα και με 200.000 χλμ.». Πάντως σε αυτή την άποψη βασίστηκαν οι περισσότεροι αναγνώστες, που έδωσαν για παράδειγμα το όχημά τους, από Suzuki, Toyota και Nissan, έως τουρμπάτο Audi.
3η άποψη: Πρέπει να ξέρεις πως το οδηγούσε ο προηγούμενος, γι`αυτό ακόμα καλύτερα να ψωνίσεις από γνωστό
Και εδώ έχουμε την ίσως πιο… σωστή κατά τη γνώμη μας άποψη. Ο τρόπος οδήγησης και η σωστή συντήρηση ενός οχήματος είναι το Α και το Ω για την αξιοπιστία του σε βάθος χρόνου. Σίγουρα υπάρχουν περισσότερο ή λιγότερο αξιόπιστες μάρκες, ωστόσο ο σεβασμός από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το αν θα αντέξει ή όχι ένα μεταχειρισμένο μετά τις 100 ή και 200 χιλιάδες χλμ.
Αν ο αγοραστής έχει «εμπειρία» ή κάποιον έμπειρο φίλο, που θα πάνε μαζί να δουν ένα μεταχειρισμένο για αγορά, τότε πιθανό να κρίνει από την κατάστασή του πόσο το σεβόταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Σε αντίθετη περίπτωση, αν ο ιδιοκτήτης είναι φίλος ή έστω γνωστός, τότε για πολλούς παίρνει έξτρα πόντους το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αυξάνονται οι πιθανότητες να ολοκληρωθεί η αγορά.
Εσύ όμως, σε ποια από τις 3 απόψεις βασίζεσαι όταν ψάχνεις μεταχειρισμένο; Παίρνεις αυτό που σου αρέσει, αυτό που θεωρείς αξιόπιστο, ή το αυτοκίνητο του γνωστού που ξέρεις ότι το πρόσεχε;