Ανανεωμένη Skoda Octavia: Με έως 265 άλογα και πιο hi-tech από ποτέ
- Νέα LED matrix φώτα και φρεσκαρισμένη εμφάνιση.
- Στάνταρ από τη βασική 2 οθόνες - Φωνητικός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη.
- 4 επιλογές βενζίνης και 2 diesel έως 265 άλογα.
- Σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις.
H Skoda έκανε ακόμα καλύτερο το best-seller μοντέλο της
Η Octavia τη χρονιά που μας πέρασε εδραίωσε τη θέση της ως το Skoda με τις περισσότερες πωλήσεις και σήμερα το ανανεωμένο μοντέλο έκανε πρεμιέρα, στοχεύοντας να συνεχίσει προς την ίδια κατεύθυνση. Όπως αναμένονταν, μετά το facelift που δέχτηκε το best-seller της τσεχικής μάρκας απέκτησε φρεσκαρισμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη οθόνη στην αναβαθμισμένη καμπίνα, αλλά και μία βελτιωμένη γκάμα κινητήρων. Παρούσα στην γκάμα είναι και η ναυαρχίδα RS, διαθέσιμη και σε βάγκον αμάξωμα, ενώ συνεχίζει να δίνει το παρών στους κινητήρες και η επιλογή diesel.
Νέα LED matrix φώτα και φρεσκαρισμένη εμφάνιση
Ακολουθώντας κάποια από τα χνάρια του ανανεωμένου Volkswagen Golf, που είδαμε νωρίτερα, η Octavia αποκτά νέους προβολείς LED matrix με μπλε πινελιές στο εσωτερικό και φώτα ημέρας τα οποία «τρέχουν» προς τα κάτω σαν δάκρυ. Τα νέα φώτα διαθέτουν προσαρμόσιμη μεγάλη σκάλα που δεν τυφλώνουν τους οδηγούς στο άλλο ρεύμα κυκλοφορίας, χαρακτηριστικό που θα είναι προαιρετικό στα χαμηλότερα επίπεδα εξοπλισμού, αλλά στάνταρ στην κορυφαία Octavia RS. Μιλώντας για τη ναυαρχίδα της Octavia, σχεδιαστικά άλλαξε τα ξεχωριστά φώτα ημέρας που είχε τοποθετήσει στον προφυλακτήρα από το ανανεωμένο μοντέλο δεύτερης γενιάς που κυκλοφόρησε το 2009, ακολουθώντας την ίδια λογική με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι λιγότερο έντονες, όμως τα φωτιστικά σώματα έχουν αποκτήσει διακεκομμένη «υπογραφή» στη μία άκρη, ενώ στην άλλη ο σχεδιασμός είναι αρκετά «αιχμηρός».
Αξίζει να αναφερθεί πως οι ζάντες αλουμινίου ποικίλλουν και κυμαίνονται σε μέγεθος από 16 έως 19 ίντσες, ενώ στην χρωματική παλέτα προστίθενται νέα χρώματα όπως το Phoenix Orange και το Mamba Green. Ήπιες αλλαγές έχουν υπάρξει και στη γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται για τη μάρκα και το μοντέλο, ενώ το λογότυπο RS μπροστά και πίσω είναι μεγαλύτερο.
Στάνταρ από τη βασική 2 οθόνες - Φωνητικός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη
Μπαίνοντας στο εσωτερικό οι αλλαγές που παρατηρούμε με το μάτι δεν είναι πολλές, όμως η Skoda έχει αναβαθμίσει την καμπίνα της Octavia. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό φέρει η νέα διευρυμένη οθόνη αφής με διαγώνιο 13 ιντσών, για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Σε κάθε περίπτωση από τη βασική έκδοση η ανανεωμένη Octavia εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής για το infotainment μεγέθους 10 ίντσες αμφότερα. Επιπλέον, η τσεχική μάρκα γνωστοποιεί πως η τεχνολογία ChatGPT που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματωθεί στάνταρ στον φωνητικό βοηθό Laura. Αυτή η ενοποίηση εισάγει μια ποικιλία νέων δυνατοτήτων που υπερβαίνουν κατά πολύ τις προηγούμενες φωνητικές εντολές. Η Skoda έχει «ενημερώσει» τις επιλογές ταπετσαρίας, διατηρώντας παράλληλα διαθέσιμα τα αεριζόμενα και με δυνατότητα να κάνουν μασάζ μπροστινά καθίσματα, ως μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού. Ένα διζωνικό σύστημα Climatronic είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα και από το επίπεδο εξοπλισμού Selection και πάνω, το εσωτερικό περιλαμβάνει ένα Phone Box 15 watt. Το τελευταίο προσφέρει επαγωγική γρήγορη φόρτιση smartphone καθώς και λειτουργία ψύξης. Οι θύρες USB-C αποδίδουν πλέον ισχύ 45 Watt, δηλαδή τρεις φορές περισσότερη ισχύ φόρτισης από πριν.
Η Skoda τη... φούλαρε με νέες τεχνολογίες
Για πρώτη φορά στην Octavia, το αναβαθμισμένο σύστημα πρόσβασης χωρίς κλειδί Kessy ξεκλειδώνει ή κλειδώνει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις ο οδηγός εισέλθει ή εξέλθει από μια περιοχή εντός 1,5 μέτρου από το αυτοκίνητο, έχοντας φυσικά πάνω του το κλειδί. Η ανανεωμένη Octavia θα εξοπλίζεται επίσης με πολλά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, όπως το νέο Intelligent Park Assist (διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) που επιτρέπει στην Octavia να εισέρχεται και να εξέρχεται αυτόματα από παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης. Επίσης, η Skoda έχει αντικαταστήσει το Driver Alert με το Attention and Drowsiness Assist. Το τελευταίο λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα και αξιολογεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οδηγού προκειμένου να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την ικανότητα οδήγησης. Εάν το σύστημα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο οδηγός είναι κουρασμένος, ενεργοποιεί οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις.
Συνέχεια του άρθρου >>>