Η νέα, τέταρτη γενιά της Skoda Fabia μεγαλώνει σε διαστάσεις πάνω σε νέο πάτωμα, έχει κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ, ενστερνίζεται τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda και φτάνει για πρώτη φορά στους 150 ίππους.
Η Skoda αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Fabia, στην τέταρτη πλέον γενιά της και 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, η Fabia είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας μετά την Octavia και ένα από τα best-sellers στην κατηγορία του.
Το πρώτο πράγμα στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι πως το νέο τσέχικο μικρό βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, πάνω στην οποία έχουν χτιστεί και τα υπόλοιπα μικρά του Ομίλου. Από εκεί και πέρα, η Fabia μεγαλώνει σημαντικά σε διαστάσεις σε σχέση τόσο με προκάτοχό της όσο και με τους άλλους εκπροσώπους του VW Group στην κατηγορία των μικρών, τα VW Polo, το SEAT Ibiza και το Audi A1. Αναλυτικότερα έχει 4.107 χιλιοστά μήκος (+11 εκ.), 1.780 χλστ. πλάτος (+48 χλστ.) και μεταξόνιο 2.564 χλστ. (+94 χλστ.), ενώ μόνη εξαίρεση στις αυξήσεις αποτελεί το ύψος (1.460 χιλιοστά). Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στη νέα Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά τα 380 λίτρα με πίσω καθίσματα στην θέση τους ή τα 1.190 λίτρα με πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Η έκδοση station-wagon αναμένεται να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Φυσικά, λόγω της μεγάλης αύξησης στο μεταξόνιο, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Την ίδια στιγμή, η Skoda ισχυρίζεται πως έχει καταφέρει να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα έχει η νέα γενιά, ενώ σημειώνει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από 0,32 σε 0,28. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα αλλά και σε εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λτ./100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, η Fabia μπορεί επίσης να είναι εξοπλισμένη με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά, καθώς επίσης και με έως 5 θύρες USB Type-C. Το ψηφιακό cockpit είναι παραμετροποιήσιμο με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, η Fabia διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών. Επιπλέον, η Fabia είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM, έχοντας πρόσβαση στις υπηρεσίες Skoda Connect. Παράλληλα, τα smartphone μπορούν να συνδεθούν ασύρματα μέσω του SmartLink ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης στην ειδική θήκη. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG. Η τελευταία γενιά του μικρού τσέχικου μπορεί να παραγγελθεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για να διατηρεί τους πίσω επιβάτες δροσερούς.
Η παλέτα των κινητήριων συνόλων αποτελείται από έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα σε δύο εκδόσεις 65 και 80 ίππων με ροπή 93 ίππων που θα συνεργάζεται αποκλειστικά με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο TSI του 1,0 λίτρου θα γίνει και αυτός διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις 95 και 110 ίππων με ροπή 175 Nm και 200 Nm αντίστοιχα, που συνεργάζεται με 5τάχυτο μηχανικό, 6άρι μηχανικό ή DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.500άρης TSI Evo με 150 άλογα και 250 Nm ροπής που συνδυάζεται μόνο με 7άρι DSG κιβώτιο.
Κλείνοντας, η τσέχικη φίρμα εκμεταλλεύτηκε πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα MQB-A0 και βελτιστοποίησε το μοντέλο όσον αφορά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Αυτή είναι η πρώτη Fabia που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, ένα σύστημα το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική οδήγηση. Επιπρόσθετα, παρέχεται μια πλήρης σουίτα συστημάτων όπως Adaptive Cruise Control, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο αγγίγματος του τιμονιού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση παρκαρίσματος κ.ά. Προσθέστε στη λίστα και τους 9 αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους, γονάτου για τον οδηγό και πίσω πλευρικούς)
Ασύγκριτα ομορφότερο από το προηγούμενο,πολύ πιο ευρύχωρο. Το γενικό σουλούπι του θυμίζει τα αδέρφια του polo και ibiza -από τα οποία θα κλέψει πωλήσεις. Σίγουρα όμως στην κατηγορία του υπάρχουν πιο ενδιαφέρουσες αισθητικά προτάσεις. Για τον εισαγωγικό κινητήρα με τα 65 άλογα εν έτει 2021 τι να πει κανεις...1
Έξυπνη κίνηση, ως κάτοχος αυτοκινήτου της ίδιας κατηγορίας (ibiza) εδώ και χρόνια το φωνάζω ότι έπρεπε οι εταιρίες να τα μεγαλώσουν κι όχι να τα έχουν καρφωμένα στα 4 μέτρα για 15-20 χρόνια. Λόγω σημαντικής αύξησης των διατάσεων και της ευρυχωρίας νομίζω ότι -εφόσον η τιμή δεν είναι αλμυρή- το μοντέλο αυτό θα πουλήσει καλά, κλέβοντας πωλήσεις από την αμέσως παραπάνω κατηγορία.
Ασύγκριτα ομορφότερο από το προηγούμενο,πολύ πιο ευρύχωρο. Το γενικό σουλούπι του θυμίζει τα αδέρφια του polo και ibiza -από τα οποία θα κλέψει πωλήσεις. Σίγουρα όμως στην κατηγορία του υπάρχουν πιο ενδιαφέρουσες αισθητικά προτάσεις. Για τον εισαγωγικό κινητήρα με τα 65 άλογα εν έτει 2021 τι να πει κανεις...1
Έξυπνη κίνηση, ως κάτοχος αυτοκινήτου της ίδιας κατηγορίας (ibiza) εδώ και χρόνια το φωνάζω ότι έπρεπε οι εταιρίες να τα μεγαλώσουν κι όχι να τα έχουν καρφωμένα στα 4 μέτρα για 15-20 χρόνια. Λόγω σημαντικής αύξησης των διατάσεων και της ευρυχωρίας νομίζω ότι -εφόσον η τιμή δεν είναι αλμυρή- το μοντέλο αυτό θα πουλήσει καλά, κλέβοντας πωλήσεις από την αμέσως παραπάνω κατηγορία.