H Citroen διεύρυνε τη γκάμα των crossover αυτοκινήτων της, λανσάροντας το μεγαλύτερο μοντέλο για αυτή, το C5 Aircross το οποίο πριν καλά-καλά έρθει στην Ελλάδα κέρδισε υποψηφιότητα για Best Car 2019.
Το Citroen C5 Aircross έκανε αρχικά το ντεμπούτο του για την κινεζική αγορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σανγκάης και από τότε γνωρίζαμε πως θα έκανε το πέρασμά του στα εδάφη της Ευρώπης αργότερα, όπως και έγινε. Μάλιστα, το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο SUV μοντέλο της γαλλικής φίρμας έκανε και την επίσημη πρεμιέρα του στη χώρα μας στο περίπτερο της Citroen στην Αυτοκίνηση 2018, όπου σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας εντυπωσίασε τους επισκέπτες. Όχι κι άδικα, αν συνυπολογίσει κανείς πως, πριν καν το δουν από κοντά οι Έλληνες καταναλωτές, το ψήφισαν στην τελική 15άδα για το Best Car 2019.
Εμφάνιση
Το νέο SUV της Citroen βασίζεται στην EMP2 (Efficient Modular Platform) πλατφόρμα του PSA Group, στην οποία έχουν «χτιστεί» και τα Peugeot 3008 και 5008. Το κομψό παρά τον όγκο του αμάξωμα του C5 Aircross χαρακτηρίζεται κυρίως από την επιβλητική μάσκα του στο μπροστινό μέρος και τα λεπτά φωτιστικά σώματα σε δύο στρώσεις, αλλά και την εκλεπτυσμένη αισθητική του πίσω μέρους με προεξάρχον στοιχείο τα νέα φώτα και τις δύο νίκελ απολήξεις της εξάτμισης. Όπως και στα μικρότερα μοντέλα της, η Citroen θα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης και στο μεγάλο της crossover, μέσα από 30 διαφορετικούς συνδυασμούς. Επιπλέον, αξια αναφοράς και σε αυτή την προσπάθεια της γαλλικής μάρκας είναι τα, χαρακτηριστικά πλέον, airbumps που βρίσκονται χαμηλά στο πλάι.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του, το C5 Aircross εκτός από μεγάλους χώρους προσφέρει και μεγάλη πρακτικότητα, διαθέτοντας και πολυχρηστικά στοιχεία, όπως το πίσω συρόμενο και ρυθμιζόμενο κάθισμα (σ.σ. τα καθίσματα Advanced Comfort υπόσχονται υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες), το οποίο μεταβάλλει τον χώρο αποσκευών από τα 580 έως τα 720 λίτρα. Από εκεί και πέρα το μοντέλο διαθέτει σύγχρονο και ποιοτικό διάκοσμο με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, κάτω από την οποία εδρεύουν κουμπιά αφής για τις βασικές λειτουργίες, στο κέντρο του ταμπλό να ξεχωρίζουν. Επιπλέον, παρατηρεί κανείς το διάκτινο flat bottomed πολυλειτουργικό τιμόνι σε κάποιες εκδόσεις -στοιχείο όχι και τόσο σύνηθες για τα μοντέλα της εποχής- αλλά και μια εναλλακτική διάταξη του ταμπλό με τέσσερις διπλούς αεραγωγούς. Τονίζεται πως, πολλά στοιχεία της καμπίνας παραπέμπουν στο αδελφό Peugeot 3008, όπως η κονσόλα στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού με την διπλή πόρτα για τον αποθηκευτικό χώρο που παίζει και το ρόλο του υποβραχιόνιου.
Τεχνολογία
O οδηγός θα έχει στη διάθεσή του διάφορα συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα προειδοποιήσης σύγκρουσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control κ.α., ενώ θα εφοδιάζεται με το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης «Progressive Hydraulic Cushions», που συναντούμε και στο νέο Citroen C4 Cactus.
Κινητήρες
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το C5 Aircross εφοδιάζεται με τον PureTech βενζινοκινητήρα των 1,2 λτ. (130 ίππων), όπως επίσης και τον 1,5 BlueHDi πετρελαίου (130 ίππων), με τις ισχυρότερες εκδόσεις το να κάνουν χρήση του 1.600άρη THP και τον 2-λιτρο BlueHDi με απόδοση 165 και 180 ίππων αντίστοιχα.