Είναι μία κατηγορία αμαξώματος με τους δικούς της, πιστούς αγοραστές. Τα station wagons παραμένουν διαχρονικά μία επιλογή αυτοκινήτου, στην οποία η Audi έχει βάλει ανεξίτηλη την σφραγίδα της.
Σε μία αγορά που κατακλύζεται από crossover και SUV τα station wagons αντέχουν σθεναρά. Ειδικά σε Αμερική και συγκεκριμένες ευρωπαϊκές χώρες η επιλογή ενός SW συνιστά το σύμβολο του φτασμένου οικογενειάρχη με το δραστήριο lifestyle και τη άνεση των δύο, ή και παραπάνω, αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια οι premium εταιρείες επενδύουν αρκετά στο συγκεκριμένο στυλ αμαξώματος, για αυτό και όσο ανεβαίνουμε κατηγορίες συναντάμε και περισσότερες επιλογές. Κάπως έτσι εξηγείται και η εμπιστοσύνη της Audi, η οποία πρόσφατα παρουσίασε το A6 Avant e-tron concept, το νέο της ηλεκτρικό βάγκον που δίνει συνέχεια στην μακρά παράδοση του κλασικού σεντάν. Διότι για όσους δεν το γνωρίζουν το A6 λανσάρεται σε station wagon αμάξωμα σε τρία διαφορετικά προφίλ κίνησης! Πάμε να τα γνωρίσουμε.
Ξεκινώντας από το νεότερο μέλος της οικογένειας των station wagon μοντέλων, η Audi παρουσίασε το A6 Avant e-tron concept. Όπως γνωρίζουμε, η γερμανική εταιρεία έχει γνωστοποιήσει την στροφή της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, για αυτό και τα νέα μοντέλα της εξοπλίζονται ως επί το πλείστον αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες. Στην προκειμένη, λοιπόν, έχουμε ένα πρωτότυπο μοντέλο το οποίο και κάνει την προεπισκόπηση ενός μελλοντικού μοντέλου παραγωγής που αναμένεται να βγει στις αγορές το 2024.
Με τους εμπρός προβολείς Digital Matrix LED όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο μπροστά από έναν τοίχο ο οδηγός και οι επιβάτες θα παίζουν βιντεοπαιχνίδι που προβάλλεται σε αυτόν!
Σχεδιαστικά, το A6 Avant e-tron concept ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία των ηλεκτρικών μοντέλων της Audi με την κλασική κλειστή γρίλια και τους εμπρός προβολείς. Βασισμένο στην Premium Platform Electric (PPE) μπορεί να λανσαριστεί ως τετρακίνητο με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανά άξονα. Η απόδοσή του μπορεί να αγγίξει τα 476 άλογα και τα 800 Nm ροπής, την ώρα που ανάλογα με το σύστημα μετάδοσης κίνησης το A6 Avant e-tron θα μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δλ. ή κάτω από 4 δλ. στις εκδόσεις επιδόσεων.
Εκείνο που απασχολεί περισσότερο, βέβαια, είναι η αυτονομία του, η οποία και θα είναι εντυπωσιακή. «Υπεύθυνη» για αυτό μία μπαταρία χωρητικότητας γύρω στις 100 kWh, χάρη στην οποία θα εξασφαλίζεται αυτονομία έως και 700 χλμ.. Μην ξεχνάμε, τέλος, την μεγάλη ευρυχωρία του μοντέλου που θα έχει παρεμφερείς χώρους με το συμβατικό station wagon A6 Avant, αλλά θα επωφελείται και με κάποια «εξτραδάκια». Αξιοποιώντας την τοποθέτηση της μπαταριάς στο πάτωμα, ο «αέρας» για τα πόδια των επιβατών (εμπρός και πίσω) θα είναι αυξημένος, ενώ ταυτόχρονα κάτω από το καπό θα υπάρχει ένας επιπλέον πρακτικός αποθηκευτικός χώρος.
Αλλάζουμε και μένουμε στο ίδιο μοντέλο. Μπερδευτήκατε; Ίσως φταίει πως το ίδιο station wagon αμάξωμα μπορεί να το συναντήσεις και σε ένα διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί ως κεντρική ιδέα την ασυναγώνιστη ευρυχωρία. Ο λόγος για το Audi A6 allroad quattro, ένα μοντέλο που μετρά πάνω από 20 χρόνια «ζωής» και στην τέταρτη γενιά του εφοδιάζεται με στάνταρ τετρακίνηση, ενεργή αερανάρτηση, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κινητήρα V6 TDI.
Η στάνταρ απόσταση από το έδαφος (139 χλστ.) αυξομειώνεται ανάλογα με τις περιστάσεις και μπορεί να φτάσει έως και τα 184 χλστ. σε μικρές ταχύτητες κίνησης.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, πρόκειται για την ενδεδειγμένη επιλογή εκείνων που σε εβδομαδιαία βάση καλύπτουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, πολλές φορές και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Στην ελληνική αγορά θα βρει κανείς την έκδοση 50 TDI των 286 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα MHEV της Audi (40 volt) και το αυτόματο κιβώτιο tiptronic 8 σχέσεων, στην οποία η ενεργή αερανάρτηση διασφαλίζει σπορ χαρακτήρα συνδυασμένο με υψηλή άνεση και βελτιωμένη συμπεριφορά εκτός δρόμου. Όσον αφορά την hi-tech καμπίνα, δεσπόζει η οθόνη αφής 10,1 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, μια δεύτερη 8,6 ινστών στο κάτω μέρος για τον κλιματισμό, ενώ προσφέρεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi virtual cockpit Plus με διαγώνιο 12,3 ίντσες.
Το καλύτερο μένει για το τέλος, με την «πολεμική» έκδοση RS της πολυτελούς λιμουζίνας των υψηλών επιδόσεων. Δεν είναι τυχαίο πως συγκριτικά με την απλή έκδοση A6 Avant τα αυτούσια δανεικά στοιχεία είναι ελάχιστα (η οροφή, οι εμπρός πόρτες και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών). Το καπό είναι πιο «νευρώδες», τα φώτα πιο λεπτα και ο πιο προφυλακτήρας πιο «άγριος», όλα με στόχο στο να δημιουργήσουν μία... τρομακτική εξωτερική εικόνα.
Πλήρως ψηφιακό το εσωτερικό με την τεχνολογία Virtual Cockpit και τις δίδυμες οθόνες του συστήματος MMI, στα 565 λτ. η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ.
Εκείνο που τρομάζει περισσότερο, βέβαια, είναι το αγρίμι κάτω από το καπό. Το μοτέρ του RS 6 Avant έχει ισχύ 600 ίππων και ροπή 800 Nm, κάτι που χαρίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μόλις σε 3,6 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, ενώ σε προαιρετικά πακέτα φτάνει και τα 305 χλμ./ώρα. Φυσικά, υπάρχει στάνταρ τετρακίνηση, με το σύστημα να ελέγχει πόση ροπή φτάνει σε κάθε γωνία.