ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Κόστος φόρτισης ηλεκτρικού: Πιο οικονομικό το ηλεκτρικό ακόμη και εάν φορτίζεις μόνο... δημοσίως

Κόστος φόρτισης ηλεκτρικού: Πιο οικονομικό το ηλεκτρικό ακόμη και εάν φορτίζεις μόνο... δημοσίως

17.841 Επισκέψεις στο άρθρο (3/3/2022)

To ηλεκτρικό είναι πιο οικονομικό σε ανεφοδιασμό ακόμη και εάν απαρνηθείς την φόρτιση στο σπίτι και αρχίσεις να φορτίζεις μόνο σε δημόσιους σταθμούς.

Πόσο κοστίζει να φορτίσω δημοσίως; Bγαίνει πιο φθηνά από την βενζίνη;

Το κόστος ιδιοκτησίας είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που αποτρέπει τους καταναλωτές από το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα,  σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young σε 13 διαφορετικές χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα, Γερμανία, Αυστραλία, Σιγκαπούρη, Νέα Ζηλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία και Νότιος Κορέα) και με δείγμα 9.000 ανθρώπων, το 50% εξέφρασε τις ανησυχίες του για το κόστος ιδιοκτησίας, τη στιγμή που το 33%, το 32% και το 28% αντίστοιχα πονοκεφαλιάζουν για την αυτονομία, τις υποδομές φόρτισης και τον χρόνο φόρτισης αντίστοιχα. Με δεδομένο πως η συντήρηση που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό απαιτεί ελάχιστα έξοδα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ, τα φώτα πέφτουν πάνω στο κόστος κίνησης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σύγκριση με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου με μοτέρ εσωτερικής καύσης.

Πάμε να δούμε λοιπόν πόσο κοστίζει ο ανεφοδιασμός με ρεύμα στους δημόσιους φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί στην Αθήνα και στην υπόλοιπη ελληνική επικράτεια

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το κόστος φόρτισης σε δημόσιους σταθμούς

ΔΕΗ Βlue
Οι σταθμοί φόρτισης της ΔΕΗ Blue βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ελλάδας, με τον ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού οχήματος να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε γρήγορη φόρτιση (AC 22 kW) με 0,45ευρώ/kWh, ταχυφόρτιση (DC 50 kW) με 0,60 ευρώ/kWh ή ταχυτόφορτιση υψηλής ισχύος (120Kw/180 Kw) με 0,60 ευρώ/kWh.

Blink
Η χρέωση στο δίκτυο της Βlink γίνεται με βάση την ηλεκτρική ενέργεια (kWh) που καταναλώνει ο κάθε οδηγός, χωρίς κρυφές χρεώσεις και πάγια συνδρομητών. Το κόστος της υπηρεσίας ανέρχεται στα 0,40 ευρώ/ kWh + Φ.Π.Α.

Τesla Superchargers
H Τesla έχει αυτή την στιγμή τρεις σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα, έναν στο Golden Hall στο Μαρούσι (περιλαμβάνει 6 ταχυφορτιστές και δύο σταθμούς στον Ψαθόπυργο (έναν σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας) με ισχύ έως 250 kW, ωστόσο σύντομα αναμένεται να ανοίξουν ακόμη δύο σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Tesla «η ταχεία φόρτιση είναι απλή και βολική», με τη χρέωση στους πελάτες να γίνεται ανάλογα με την ποσότητα της ενέργειας που αντλούν από τους φορτιστές και με κόστος 0,35 ευρώ/kWh. Οι superchargers της Tesla μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή την στιγμή μόνο από τους ιδιοκτήτες μοντέλων της φίρμας.

Το κόστος σε σχέση με ένα αυτοκίνητο βενζίνης και diesel

Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο σύγχρονης τεχνολογίας και σχετικά οικονομικό χρειάζεται 7,0 λτ. βενζίνης/100 χλμ., δηλαδή 1.050 λτ./15.000 χλμ, το οποίο σε χρήματα μεταφράζεται σε 2.047 ευρώ (μέση τιμή βενζίνης 1,95 ευρώ/λτ.). Αντίστοιχα με ένα diesel μοντέλο που καταναλώνει 6,0 λτ./100 χλμ, μετά τις απαραίτητες πράξεις, το ποσό υπολογίζεται σε 1.485 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,65 ευρώ/λτ.).

Από την άλλη πλευρά, αν πάρουμε το VW ID.3, ένα οικογενειακό μικρομεσαίο μοντέλο που καταναλώνει κατά μέσο όρο 17,8 kWh/100 χλμ, και υπό θέσουμε πως φορτίζουμε ΜΟΝΟ σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης και όχι με κάποιο οικιακό φορτιστή που ρίχνει στα τάρταρα το συνολικό κόστος ηλεκτρικού ανεφοδιασμού, τότε βλέπουμε πως για 100 χλμ. θα πληρώσουμε μόνο 7,92 ευρώ για 100 χιλιόμετρα (τιμή 0,45 ευρώ/kWh) και 1.188 ευρώ για 15.000 χλμ.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
INTERSTAR