Η ηλεκτρική του αυτονομία είναι 230 χιλιόμετρα.
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του νέου Spring Electric, για το οποίο η Dacia ισχυρίζεται πως θα είναι το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη, ανακοίνωσε η ρουμανική φίρμα.
Το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του μίνι Crossover της Dacia έχει ως βάση έναν ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων (33 kW) και 125 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 27,4 kWh. Το Dacia Spring προορίζεται μόνο για κίνηση μέσα στην πόλη και αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις του. Συγκεκριμένα, το 0-100χλμ./ώρα γίνεται σε 19,1 δευτερόλεπτα, ενώ, εάν ο οδηγός μπορέσει να βρει κάποια αρκετά μεγάλη ευθεία, το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει σε μέγιστη τελική ταχύτητα τα 125χλμ./ώρα.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση, η Dacia αναφέρει πως σε κατάσταση γρήγορης φόρτισης χρειάζεται λιγότερο από 1 ώρα για να φορτιστεί η μπαταρία μέχρι το 80%, ενώ το 100% σε οικιακό ταχυφορτιστή Wallbox έρχεται σε λιγότερες από 5 ώρες. Σε απλή οικιακή πρίζα ο χρόνος μίας πλήρους φόρτισης ορίζεται σε κάτι λιγότερο από 14 ώρες. Η ηλεκτρική του αυτονομία σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 230 χιλιόμετρα.
Tο νέο Dacia Spring συμβαδίζει πλήρως με τις τάσεις της νέας εποχής έχοντας στη φαρέτρα του όλες τις νεότερες τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Media Nav με οθόνης αφής 7 ιντσών και όλες τις επιλογές διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, USB, φωνητικές εντολές κ.ο.κ.). Το ταμπλό του νέου Spring δεν κρύβει εκπλήξεις σχεδιαστικά με το γνώριμο από το Duster τετράκτινο τιμόνι να βρίσκεται μπροστά από τον αναλογικό πίνακα οργάνων που διαθέτει ψηφιακές ενδείξεις μέσω μίας οθόνης 3,5 ιντσών. O χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 290 λίτρα και φτάνει έως τα 620 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Οι τιμές του Dacia Spring στην Ουγγαρία ξεκινούν από 17.770 ευρώ αλλά με την επιδότηση που προσφέρει η ουγγρική κυβέρνηση, η τιμή του, μειώνεται στις 10.925 ευρώ. Όσον αφορά στην Γαλλία, η τιμή του ξεκινά από τις 16.990 ευρώ αλλά με την κρατική επιδότηση, αυτή πέφτει στα 12.403 ευρώ.
Η Dacia θα κάνει διαθέσιμο το ηλεκτρικό Spring σε όλη την Ευρώπη στις 20 Μαρτίου με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το φετινό φθινόπωρο. Μια έκδοση «Business» θα λανσαριστεί επίσης αυτόν τον μήνα για εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και εταιρικούς στόλους ενώ στις αρχές του 2022 θα παρουσιαστεί και μια επαγγελματική έκδοση «Cargo».
Όπως κάθε καλή (?) κόρη, η Dacia θυσιάζεται για χάρη της μαμάς Renault... η διαφορά κόστους να βγάζει 20-30 ίππους παραπάνω είναι αμελητέα, επομένως η μοναδική εξήγηση ήταν οτι το μοντέλο βγήκε εσκεμμένα ασθενικό (για να μην πω απαράδεκτο) για να μην κόψει πωλήσεις από τα 'κανονικά' ηλεκτρικά των Renault/Nissan - κοντόφθαλμη κατά την άποψή μου τακτική, ο Ομιλος έχει πρόβλημα στρατηγικής και έλλειψη λογικής...
....H τιμη ειναι αριστη, αλλα τι να το κανεις? 44 ιπποι και 0-100χλμ σε 19,1 δευτ. μας γυρνουν δεκαετιες πισω. Τουλαχιστον ας ειχαν και μια εκδοση με μεγαλυτερο κινητηρα.
Είναι φθηνό, γιατί είναι φθηνιάρικο και ανεπαρκές, δεν καλύπτει ολοκληρωμένες ανάγκες μετακίνησης, προτείνεται ουσιαστικά σαν δεύτερο όχημα στην εποχή που και η συντήρηση ενός μόνο οχήματος ανά οικογένεια είναι δύσκολη
Για μέσα στην πόλη και για τις καθημερινές διαδρομές σπίτι - δουλειά - σχολείο - φροντιστήριο - δραστηριότητες των παιδιών τις οποίες θα τις κάνεις σχεδόν τσάμπα, μια χαρά είναι. Αντί να πάρεις ένα Aygo, παίρνεις αυτό. Σαφώς και δεν κάνει για κύριο οχημα οικογένειας και εννοείται πως δεν σκέφτεσαι καν να ταξιδέψεις μ'αυτο...το έχεις για δεύτερο για τα καθημερινά χαμαλικια
Πότε θα ξέρουμε την τελική τιμή του στην Ελλάδα;
Για τις καθημερινές μετακινήσεις σαν 2ο αυτοκίνητο δεν φαίνεται άσχημο αυτό που ομως με ανησυχεί είναι η αξιοπιστία του αφού φτιάχνεται στην Κίνα. Τωρα το μοτέρ μαλλον για οικονομία κατανάλωσης το έκαναν έτσι. Άμα και στην Ελλάδα η τιμή του ήταν 17770, τότε με την 《επιδοτηση》 θα έπεφτε λιγο κάτω από τα 15000.