Το πρώτο ηλεκτρικό Opel Astra αποκαλύπτεται πλήρως από τη γερμανική φίρμα προσφέροντας αυτονομία 418 χιλιομέτρων με ισχύ 156 ίππων, ζυγίζοντας 1.679 κιλά, βάρος πολύ καλό για μικρομεσαίο ηλεκτρικό.
Η Opel θέτει ένα νέο ορόσημο στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της παρουσιάζοντας στο κοινό το αμιγώς Astra Electric, το οποίο γίνεται για πρώτη φορά ηλεκτρικό στην ιστορία των 32 ετών του μετά από έξι γενιές. Η πρώτη γνωριμία του ηλεκτρικού Opel Astra με το κοινό είχε γίνει στα τέλη του περασμένου έτους, ωστόσο το γερμανικό στρατόπεδο επανέρχεται παρουσιάζοντας με περισσότερη λεπτομέρεια και σε πραγματικές συνθήκες το μικρομεσαίο hatchback.
Η έκτη γενιά του Astra γίνεται η πρώτη που προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτρική με ισχύ 156 άλογα και αυτονομία 418 χλμ..
Το ηλεκτρικό Astra έχει δεσμούς αίματος με το Peugeot e-308, λόγω της συνύπαρξης των δύο εταιρειών υπό τη σκέπη του υπερ-ομίλου Stellantis, και θα κυκλοφορήσει όπως και ο Γάλλος «αδελφός» του σε στυλ αμαξώματος hatchback και wagon. Όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο του ηλεκτροκίνητου Astra, αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σταθερού μαγνήτη ονομαστικής ισχύος 156 ίππων με 270 Nm ροπής, το οποίο συνεργάζεται με ένα κιβώτιο μίας σχέσης που περνά την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα. Η Opel αναφέρει πως το Astra Electric αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ: Eco, Normal και Sport που παραμετροποιούν μεταξύ άλλων τη λειτουργία του κινητήρα και του τιμονιού. Το βάρους 1.679 κιλών Astra χρησιμοποιεί μια μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία του επιτρέπει να διανύσει έως και 418 χλμ. (WLTP) με μια φόρτιση, καθώς η εταιρεία υποστηρίζει πως η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες ορίζεται στις 14,8 kWh/100 χλμ..
Για την φόρτιση, το Astra Electric μπορεί να «ανεφοδιαστεί» στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος 100 kW, ενώ στην περίπτωση οικιακής φόρτισης σε wallbox έχει τη δυνατότητα υποδοχής έως 11 kW βάσει του onboard charger.
Ίδιο ντιζάιν στην καμπίνα, μικρότερο πορτμπαγκάζ από το «απλό» Astra
Το εσωτερικό του ηλεκτρικού Astra δε διαφέρει πουθενά σε σχέση με το ντιζάιν των εκδόσεων με θερμικούς κινητήρες, πέρα από μικρές λεπτομέρειες στο φινίρσμα και στις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης του infotainment, οι οποίες σχετίζονται με την ηλεκτρική φύση του μοντέλου.
Στο πεδίο των χώρων, το Astra Electric διατηρεί τα ίδια επίπεδα ευρυχωρίας στην καμπίνα για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών χωρά 352 λίτρα, ήτοι 70 λίτρα λιγότερα από τα 422 λίτρα της βενζινοκίνητης έκδοσης. Όσον αφορά στο wagon, μπορεί να φιλοξενήσει 516 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, ενώ μόλις πέσουν τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.553 λίτρα. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο όγκος είναι μειωμένος σε σύγκριση με Astra wagon που εξοπλίζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης το οποίο διαθέτει 608 λίτρα χώρο αποσκευών και 1.634 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.
Η άφιξή του στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες, ώστε να ολοκληρωθεί η γκάμα του γερμανικού μικρομεσαίου hatchback, η οποία αυτή τη στιγμή απαρτίζεται από σύνολα βενζίνης, diesel και Plug-in Hybrid. Σημειώστε πως οι τιμές του βενζινοκίνητου Astra ξεκινούν από 26.900 ευρώ, του diesel από 31.500 ευρώ και του Plug-in υβριδικού από 44.500 ευρώ.