autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Και έτσι έχουμε και λέμε: Toyota (με Daihatsu και Subaru), Nissan (με Mitsubishi), Honda, Mazda, Suzuki και Isuzu.
Τι είναι αυτό που όμως μπορεί να κάνει τη μία μάρκα περισσότερο γιαπωνέζικη από μία άλλη. Για πολλούς προέχει ο χαρακτήρας. Παραδοσιακά οι ιάπωνες κατασκευαστές τολμούσαν να μας δώσουν αυτοκίνητα που λατρέψαμε. Μοντέλα της χρυσής δεκαετίας 85-95, σπορ, πισωκίνητα με «κόκκινα» στις 9.000 στροφές. Και σε αυτή την παράδοση πήραν μέρος λίγο πολύ όλες οι ιαπωνικές μάρκες.
Από τις Sylvia και τα GT-R της Nissan, μέχρι τα Type-R σε κάθε μορφή και σχήμα από τη Honda, και ενδιαμέσως τα RX Wankel μοντέλα της Mazda και φυσικά τις Celica και Supra της Toyota. Και δεν ξεχνάμε τα Mitsubishi Εvo και Eclipse αλλά και την Subaru με ένα σκασμό μοντέλα θρύλους. H Suzuki «επαιζε μπάλα» περισσότερο με τις off-road κατασκευές της, από το αειθαλές Samurai, έως τα Jimny και Vitara, ενώ τα Swift Sport και GTi χάριζαν πολλά χαμόγελα στους οδηγούς τους.
Σήμερα βέβαια με την «ιαπωνική φούσκα» να σκάει με το τέλος της δεκαετίας του 90, τέτοια μοντέλα είναι λιγότερα, όμως υπάρχουν, και παραμένουν μοναδικά. Οπότε το μπαλάκι της «ιαπωνικότητας» περνάει σε άλλα στοιχεία, όπως το που κατασκευάζονται τα μοντέλα κάθε μάρκας. Κάποιοι ιάπωνες κατασκευαστές είναι σε συνεργασία με ευρωπαϊκές μάρκες (όπως η Nissan και η Mitsubishi με τη Renault), ενώ άλλες έχουν σχεδιαστικά κέντρα στην Ευρώπη. Άλλες επιμένουν να παράγουν κάποια ή και όλα τους τα μοντέλα στην Ιαπωνία, ενώ οι περισσότεροι έχουν εργοστάσια σε όλον τον κόσμο.
Και μετά είναι η φιλοσοφία. Οι ιάπωνες έχτισαν το όνομά τους στην υπερηφάνεια τους για την αξιοπιστία των μοντέλων τους. Πιο πρόσφατα, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ταυτίζονται επίσης με την τεχνολογία, όμως το «δε σπάνε δε χαλάνε» είναι μάλλον το πρώτο που λένε όσοι τα προτιμούν.
Εσείς όμως τι λέτε; Ποιά μάρκα είναι η πιο «γιαπωνέζικη»; Και γιατί; Τι έχει περισσότερο από τις άλλες και την κάνει περισσότερο ιαπωνική, και τι είναι τελικά αυτό που πρέπει να έχει μία γιαπωνέζικη μάρκα για να στέκεται στο ύψος του ονόματός της;
Πλην Nissan, Mitsubishi, Honda, οι οποίες πλέον δεν ενδιαφέρονται και τόσο για την αξιοπιστία των μοντέλων τους, οι υπόλοιπες φαίνεται να κρατάνε όλα τα βασικά της Ιαπωνικής σχολής.
...η mazda είναι η πιο Ιαπωνέζικη... όμως είναι μικρή σε σχέση με άλλες ... η πιο μεγάλη antimercedes είναι η toyota...