Diesel σημαίνει οικονομία και σίγουρα είναι ένα καύσιμο που ταιριάζει σε όσους κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Δε θα μπορούσε λοιπόν παρά να αυξήσουμε τις απαιτήσεις μας για οικονομία με 20% μικρότερο όριο από τη… δεκάρα ανά χιλιόμετρο, που δεχθήκαμε στη βενζίνη. Δεχόμαστε λοιπόν πως 8 cents στο χιλιόμετρο είναι ένα τίμημα, που κάποιος οδηγός ενός diesel αυτοκινήτου είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Τόσο καις στο όριο των 6,1 λτ./100 χλμ. (1,386 ευρώ/λτ. μέση τιμή diesel στην Ελλάδα στις 16/9/2019). Ποια είναι λοιπόν τα diesel από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς (Mίνι, μικρά, μικρομεσαία και crossover), που καίνε κατά μέσο όρο μέχρι 8 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο; Οι απαντήσεις στους πίνακες, αλλά και στο κείμενο που ακολουθεί. Όπως και στην περίπτωση της βενζίνης θα παρατηρήσετε αρκετές ισοπαλίες στα cents ανά χιλιόμετρο, αλλά με διαφορά στις μέσες καταναλώσεις (οι οποίες φυσικά είναι παραπλήσιες). Αυτό οφείλεται στις στρογγυλοποιήσεις. Και ποια η διαφορά με τα αντίστοιχα cents βενζίνης; Με τα diesel αυτά έχετε πιο «αυτοκίνητο» και γιατί όχι και καλύτερο γκαζάκι…
Το Renault Clio κυριαρχεί λίγο πριν αποχαιρετήσει
Η 4η γενιά του Renault Clio είναι στη δύση της εμπορικής της καριέρας, αυτό όμως δεν εμποδίζει το γαλλικό μικρό να εμφανίζει μια εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση, η οποία σε συνδυασμό με την χαμηλότερη τιμή του diesel μεταφράζεται σε κόστος καυσίμου μόλις 6 λεπτών του ευρώ ανά χιλιόμετρο ή 6 ευρώ στα 100 χλμ. Ο 1,5 dCi κινητήρας του Clio με τα 90 άλογα διαθέτει και λειτουργία ECO, που μπορεί να μετριάζει την προθυμία και την απόκριση εντείνει όμως την οικονομία στην κατανάλωση. Εντυπωσιακά οικονομικό και μάλιστα με μέση κατανάλωση κάτω από 5 λτ./100 χλμ, είναι και το μικρό της Citroen με τον νέο 1,5 BlueHDi κινητήρα, που μάλιστα χρησιμοποιεί υγρό εξάτμισης Adblue. Το Citroen C3 ηγείται της ομάδας των μοντέλων που απαιτούν μόλις 7 σεντς πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. Η γαλλική φίρμα καταφέρνει να έχει και το πιο οικονομικό diesel crossover της αγοράς. Το C4 Cactus με τον κινητήρα του C3 (1,5 BlueHDi) απαιτεί 7 λεπτά του ευρώ για κάθε χιλιόμετρο με 5,1 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση. Το Ford Fiesta με τον 1,5 diesel κινητήρα των 85 ίππων έχει την ίδια κατανάλωση.
Η Renault καταφέρνει να έχει τα πρωτεία και στην μικρομεσαία κατηγορία, αφού το Megane με τον νέο 1,5 blue dCi κινητήρα που αποδίδει 115 ίππους (από 110) καίει μόλις 7 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Το Nissan Qashqai με τον… γαλλικό 1,5 dCi κινητήρα των 115 ίππων είναι το πιο οικονομικό μικρομεσαίο crossover/SUV απαιτώντας 8 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Εξαιρετική οικονομία για ένα οικογενειακό όχημα τέτοιου μεγέθους και ικανοτήτων.
Η ομάδα των diesel με τα 8 cents ανά χιλιόμετρο έχει και δυο άκρως ενδιαφέρουσες οδηγικές προτάσεις, όπως το Ford Focus και την κούκλα Alfa Romeo Giulietta. Αλλά και μία premium μικρομεσαία πρόταση. Η Mercedes A 180 d των 116 ίππων καίει 5,8 λτ./100 χλμ. Και αρχοντιά και οικονομία. Στο ίδιο επίπεδο κατανάλωσης συναντάμε και το premium μικρό crossover, το DS3 Crossback με τον 1,5 Blue HDi πετρελαιοκινητήρα του ομίλου PSA.
Παραμύθια της Χαλιμάς, αγοράζει ο κόσμος και περιμένει τις καταναλώσεις που αναφέρετε αλλά φεύ!Κάτοχος εδώ και πολλά χρόνια citroen c1 1000cc ( μοντ. 2008), τα ίδια μου λέγανε για τις καταναλώσεις. Στην πράξη 5-5,5λ/100 με 120 εθνική και ποτέ κάτω από 6,5λ/100 στην πόλη ( Αθήνα)
Στη λίστα υπάρχει το 4χ2. Λοιπόν ως κάτοχος Duster II 4χ4 και έχοντας κάνει μέχρι τώρα 22.000 χλμ ή μέση κατανάλωση είναι 6Lt και κάτι και το κόστος είναι κάτω από τα 9 σεντ το χιλιόμετρο. Μέχρι τώρα έχω κάνει 37 γεμίσματα, όλα περασμένα σε excel με στατιστικά τριών διαφορετικών μετρήσεων. Και στο γκάζι δε φέρομαι και με το μαλακό ...
Εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1,6cc 100 ατμοσφαιρικα αλογακια κινειται με φυσικο αεριο εδω και 1,5 χρονο και καιει 0,044 λεπτα το χιλιομετρο με γρηγορη οδηγηση και ειμαι μια χαρα.Πριν εκαιγε 9 λιτρα στα 100 και ημουν συνεχεια με το χερι στην τσεπη,τωρα πηγαινω στο βενζιναδικο με διφραγκα.
Παραμύθια της Χαλιμάς, αγοράζει ο κόσμος και περιμένει τις καταναλώσεις που αναφέρετε αλλά φεύ!Κάτοχος εδώ και πολλά χρόνια citroen c1 1000cc ( μοντ. 2008), τα ίδια μου λέγανε για τις καταναλώσεις. Στην πράξη 5-5,5λ/100 με 120 εθνική και ποτέ κάτω από 6,5λ/100 στην πόλη ( Αθήνα)
Μια ερώτηση, σαν κάτοχος Fiesta 1.5 tdci 120. Πως γίνεται να καίει παραπάνω από το focus με τον ίδιο κινητήρα; έστω και αυτό το ελάχιστο παραπάνω;
Στη λίστα υπάρχει το 4χ2. Λοιπόν ως κάτοχος Duster II 4χ4 και έχοντας κάνει μέχρι τώρα 22.000 χλμ ή μέση κατανάλωση είναι 6Lt και κάτι και το κόστος είναι κάτω από τα 9 σεντ το χιλιόμετρο. Μέχρι τώρα έχω κάνει 37 γεμίσματα, όλα περασμένα σε excel με στατιστικά τριών διαφορετικών μετρήσεων. Και στο γκάζι δε φέρομαι και με το μαλακό ...
Εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1,6cc 100 ατμοσφαιρικα αλογακια κινειται με φυσικο αεριο εδω και 1,5 χρονο και καιει 0,044 λεπτα το χιλιομετρο με γρηγορη οδηγηση και ειμαι μια χαρα.Πριν εκαιγε 9 λιτρα στα 100 και ημουν συνεχεια με το χερι στην τσεπη,τωρα πηγαινω στο βενζιναδικο με διφραγκα.