Όλοι θέλουν ένα αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, αλλά το κόστος για το καύσιμο, ήταν, είναι και θα είναι το βασικότερο… «αγκάθι». Μέχρι κάποιο όριο όμως λες χαλάλι, ειδικά στην βενζίνη που είναι πιο τσιμπημένη. Μέχρι που όμως; Το όριο που βάλαμε εμείς εδώ είναι τα 10 cents. Ποια μοντέλα, ανεξαρτήτως καυσίμου, καίνε έως 1 δεκάρα το χιλιόμετρο; Η απάντηση ακολουθεί.
Mέχρι πόσα σεντς το χιλιόμετρο είσαι διατεθειμένος να πληρώνεις για να κινείσαι με το καινούργιο σου αυτοκίνητο; Τρία; Πέντε; Μήπως μια δεκάρα επειδή μια ζωή την έχουμε; Η αγορά έχει προτάσεις για όλους και το Auto Τρίτη μετράει την πραγματική κατανάλωση όλων των μοντέλων της αγοράς. Έτσι μπορεί να σε ενημερώνει από πριν για το τι πραγματικά σε περιμένει στον τομέα της κατανάλωσης γιατί αν πιστεύεις τις εταιρείες που τάζουν λαγούς με πετραχήλια στο επίμαχο θέμα, σώθηκες… Aλλα λένε και άλλα καίνε στην πραγματικότητα τα αυτοκίνητα, ακόμη και τώρα που ο νέος κύκλος μέτρησης των κατασκευαστών (WLTP) έχει έρθει πιο κοντά στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Eργοστασιακή vs πραγματικής κατανάλωσης
Ο κόσμος έχει βαρεθεί τις «μούφα» εργοστασιακές καταναλώσεις. Επιλέγεις ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με μέση «εργοστασιακή» κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και η ρημάδα στην πράξη δεν πέφτει κάτω από τα 7,0-7,5 λτ./100 χλμ.. Ποια όμως είναι τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές και πώς μετρούν την «εργοστασιακή» κατανάλωση; Μέχρι πρότινος η μέτρηση της εργοστασιακής κατανάλωσης οριζόταν από μια τυποποιημένη διαδικασία (NEDC – New European Driving Cycle), η τελευταία επικαιροποίησή της οποίας έγινε το… 1997 και με πολλά περιθώρια στους κατασκευαστές να... «κλέβουν». Με άλλα λόγια; Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι σε σχέση με την πραγματικότητα της καθημερινής οδήγησης! Μιλάμε για εντελώς «μούφα» καταναλώσεις σε σχέση με την πραγματικότητα, που ζει ο καταναλωτής.
Τα πράγματα όμως άλλαξαν μιας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεώθηκαν να ανακοινώνουν τις καταναλώσεις των οχημάτων τους βάσει και πραγματικών συνθηκών οδήγησης και όχι μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου. O νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure ή αν προτιμάτε Εναρμονισμένη Διεθνώς Διαδικασία Δοκιμών για Ελαφρά Οχήματα) θεωρητικά δίνει ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης και ρύπων. Θεωρείται πλέον απαραίτητος, ώστε ένα νέο μοντέλο να λάβει έγκριση κυκλοφορίας στην Ε.Ε. Και πάλι όμως άλλο τι λένε οι κατασκευαστές και άλλο τι γράφουν τα όργανα μέτρησης. Tο AutoΤρίτη έχει καθιερώσει τις δικές του μετρήσεις, που βάσει ρεαλιστικών συνθηκών οδήγησης καταφέρνει να βγάζει πραγματικές καταναλώσεις για τα μοντέλα της αγοράς. Αναγάγαμε λοιπόν τη πραγματική μέση κατανάλωση σε πόσα cents ανά χιλιόμετρο καίει κατά μέσο όρο κάθε μοντέλο αναλόγως φυσικά του καυσίμου που χρησιμοποιεί.
Παραμύθια της Χαλιμάς, αγοράζει ο κόσμος και περιμένει τις καταναλώσεις που αναφέρετε αλλά φεύ!Κάτοχος εδώ και πολλά χρόνια citroen c1 1000cc ( μοντ. 2008), τα ίδια μου λέγανε για τις καταναλώσεις. Στην πράξη 5-5,5λ/100 με 120 εθνική και ποτέ κάτω από 6,5λ/100 στην πόλη ( Αθήνα)
Στη λίστα υπάρχει το 4χ2. Λοιπόν ως κάτοχος Duster II 4χ4 και έχοντας κάνει μέχρι τώρα 22.000 χλμ ή μέση κατανάλωση είναι 6Lt και κάτι και το κόστος είναι κάτω από τα 9 σεντ το χιλιόμετρο. Μέχρι τώρα έχω κάνει 37 γεμίσματα, όλα περασμένα σε excel με στατιστικά τριών διαφορετικών μετρήσεων. Και στο γκάζι δε φέρομαι και με το μαλακό ...
Εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1,6cc 100 ατμοσφαιρικα αλογακια κινειται με φυσικο αεριο εδω και 1,5 χρονο και καιει 0,044 λεπτα το χιλιομετρο με γρηγορη οδηγηση και ειμαι μια χαρα.Πριν εκαιγε 9 λιτρα στα 100 και ημουν συνεχεια με το χερι στην τσεπη,τωρα πηγαινω στο βενζιναδικο με διφραγκα.
Παραμύθια της Χαλιμάς, αγοράζει ο κόσμος και περιμένει τις καταναλώσεις που αναφέρετε αλλά φεύ!Κάτοχος εδώ και πολλά χρόνια citroen c1 1000cc ( μοντ. 2008), τα ίδια μου λέγανε για τις καταναλώσεις. Στην πράξη 5-5,5λ/100 με 120 εθνική και ποτέ κάτω από 6,5λ/100 στην πόλη ( Αθήνα)
Μια ερώτηση, σαν κάτοχος Fiesta 1.5 tdci 120. Πως γίνεται να καίει παραπάνω από το focus με τον ίδιο κινητήρα; έστω και αυτό το ελάχιστο παραπάνω;
Στη λίστα υπάρχει το 4χ2. Λοιπόν ως κάτοχος Duster II 4χ4 και έχοντας κάνει μέχρι τώρα 22.000 χλμ ή μέση κατανάλωση είναι 6Lt και κάτι και το κόστος είναι κάτω από τα 9 σεντ το χιλιόμετρο. Μέχρι τώρα έχω κάνει 37 γεμίσματα, όλα περασμένα σε excel με στατιστικά τριών διαφορετικών μετρήσεων. Και στο γκάζι δε φέρομαι και με το μαλακό ...
Εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1,6cc 100 ατμοσφαιρικα αλογακια κινειται με φυσικο αεριο εδω και 1,5 χρονο και καιει 0,044 λεπτα το χιλιομετρο με γρηγορη οδηγηση και ειμαι μια χαρα.Πριν εκαιγε 9 λιτρα στα 100 και ημουν συνεχεια με το χερι στην τσεπη,τωρα πηγαινω στο βενζιναδικο με διφραγκα.