Σκέψου έναν θηριώδη V6 κινητήρα με χρόνια εξέλιξης να τρώει τη σκόνη ενός ηλεκτρικού supercar όπως το Tesla Roadster.
Πως κάποιες μάρκες θα πάθουν πλάκα όταν «ηλεκτριστούν»;
2.473 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2019)
Γιατί κάποιες μάρκες θα χάσουν τα αυγά και τα πασχάλια με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση; Ποιες θα πάθουν τη μεγαλύτερη πλάκα;
Η μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλή υπόθεση. Ειδικά όταν κάποιες μάρκες έχουν επενδύσει 100 χρόνια για να πετύχουν μοτέρ-αριστουργήματα που τώρα θα μπουν για πάντα στο χρονοντούλαπο. Ποιες μάρκες θα πάθουν μεγαλύτερη πλάκα όταν γίνουν ηλεκτρικές;
Για σκέψου έναν κινητήρα V8, με 1.200 εξαρτήματα, το κάθε ένα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με υψηλή τεχνική. Ένα μοτέρ με βάρος 200 κιλά που θέλει πέντε ανθρώπους και δύο ρομπότ για να συναρμολογηθεί και να μετακινηθεί και τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Βάλε 150 κινούμενα μέρη με ακρίβεια εκατοστού του χιλιοστού που γλιστρούν το ένα πάνω στο άλλο με απόλυτη αρμονία. Βάλε την εμπειρία, την τέχνη, την τεχνολογία, τη δουλειά, τους ανθρώπους που χρειάζονται για ένα τέτοιο επίτευγμα, ένα μοτέρ που μπορεί να κάνει κάτω από το καπό μιας BMW M5 το 0-100 σε 3,5 δλ. Αριστούργημα.
Τώρα σκέψου το ηλεκτρικό μοτέρ που θα μπει σε παραγωγή στο ίδιο εργοστάσιο. Φτιαγμένο από 10 το πολύ μέρη, συναρμολογημένο σε μισή ώρα, από ένα άτομο, με ένα μόνο κινούμενο μέρος και βάρος που ένας εργάτης μπορεί να κουμαντάρει σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής και της τοποθέτησης. Ούτε εξατμίσεις, ούτε κιβώτια ταχυτήτων, ούτε ψεκασμοί, πεταλούδες, βαλβίδες, ψυγεία, τούρμπο, τίποτε. Μισή ώρα δουλειά που μπορεί να κάνει σχεδόν ο κάθε ανειδίκευτος εργάτης, ένα σχέδιο που μπορεί να δημιουργήσει κάθε μικρό ή μεγάλο εργοστάσιο, στη Γερμανία ή οπουδήποτε στον κόσμο. Και αυτός ο ηλεκτροκινητήρας, αν βρεθεί δίπλα στο V8 της M5 στο φανάρι, θα αφήσει και την BMW στη σκόνη του.
Για κάποιες μάρκες που τα 100 και πλέον χρόνια εμπειρίας στην σχεδίαση και κατασκευή κινητήρων υψηλών επιδόσεων τις έκαναν αυτό που είναι, οι ηλεκτροκίνηση αφαιρεί όλους τους βαθμούς και αρχίζει το πρωτάθλημα από το μηδέν.
Για κάποιες μάρκες που το εξειδικευμένο προσωπικό τους ήταν η δύναμη πίσω από την τελειότητα και την ποιότητα, η απλότητα του ηλεκτροκινητήρα δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Γιατί οι ακριβοπληρωμένοι τεχνικοί και ο μεγάλος αριθμός τους δεν απαιτείται πια.
Η ισοπέδωση του ανταγωνισμού σημαίνει πως οι μάρκες που είχαν επενδύσει σε έμψυχο δυναμικό υψηλής τεχνογνωσίας θα βρεθούν στη δύσκολη θέση να απολύσουν ή να διατηρήσουν ακριβοπληρωμένο προσωπικό. Με τις μπαταρίες, το ακριβότερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο μέρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να παράγεται από τρίτες, ειδικές εταιρείες, κάποιες μάρκες θα βρεθούν μπροστά σε δύο τεράστια προβλήματα: Τι θα κάνουν τόσους εργαζόμενους; Πως θα ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό όταν όλα τα μοτέρ και οι μπαταρίες είναι ίδια;
Ποιες μάρκες εσείς λέτε πως θα υποφέρουν περισσότερο; Είναι μόνο οι Γερμανοί κατασκευαστές και οι premium μάρκες ευάλωτες; Και ποια μάρκα θα πάθει την μεγαλύτερη πλάκα από όλες; Τι λέτε;
Λεφτά δεν έχουμε πιά για να αγοράσουμε ούτε το πιο φτηνό GTi της αγοράς, αλλά ηλεκτρικό φασόν από 3-D εκτυπωτή αυτοεκρηγνυόμενο (γιατί έχει συμβεί κι' αυτό) μοντελάκι δεν θα πάρω ούτε και να μου το χαρίζουνε, σε πείσμα όλων των ψευτοοικολόγων της κλιματικής συμφοράς. Προτιμώ τα ποδαράκια μου και το ποδηλατάκι μου. Συγνώμη, με χωρίζει άβυσσος με τον Τραμπ, αλλά στην αξιοποίηση των ενεργειακών πόρων έχει δίκιο, το ζήτημα της δημοκρατίας στην ενεργειακή κατανάλωση είναι τελείως άλλο!
Λεφτά δεν έχουμε πιά για να αγοράσουμε ούτε το πιο φτηνό GTi της αγοράς, αλλά ηλεκτρικό φασόν από 3-D εκτυπωτή αυτοεκρηγνυόμενο (γιατί έχει συμβεί κι' αυτό) μοντελάκι δεν θα πάρω ούτε και να μου το χαρίζουνε, σε πείσμα όλων των ψευτοοικολόγων της κλιματικής συμφοράς. Προτιμώ τα ποδαράκια μου και το ποδηλατάκι μου. Συγνώμη, με χωρίζει άβυσσος με τον Τραμπ, αλλά στην αξιοποίηση των ενεργειακών πόρων έχει δίκιο, το ζήτημα της δημοκρατίας στην ενεργειακή κατανάλωση είναι τελείως άλλο!