Από τις θερμαινόμενες ζώνες που αυξάνουν την ασφάλεια στα ηλεκτρικά μέχρι την ενιαία οθόνη infotainment των 37,2 ιντσών, πάμε να δούμε τις κορυφαίες τεχνολογίες της αυτοκίνησης που μας εντυπωσίασαν στην Έκθεση CES 2023 του Λας Βέγκας.
Εντυπωσιακές εφαρμογές, gadgets, concept και αυτοκίνητα παραγωγής. Η Διεθνής Έκθεση CES 2023 του Λας Βέγκας (Consumer Electronics Show) «έκλεψε» και πάλι την παράσταση, με τον κόσμο της αυτοκίνησης να έχει την τιμητική του. Εξάλλου, μιλάμε για ένα event το οποίο διαμορφώνει νέες τάσεις σε κάθε έκφανσης της καθημερινότητάς μας. Για αυτό και θα ρίξουμε μία γρήγορη ματιά σε αυτό που μας αφορά περισσότερο, στις super τεχνολογίες που ξεχωρίσαμε.
Χρησιμοποιώντας ισχύ περίπου 70 Watt, οι θερμαινόμενες ζώνες θα παρέχουν ομοιόμορφα ζεστασιά έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Θερμαινόμενες ζώνες που αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών
Τα ηλεκτρικά μοντέλα συγκέντρωσαν μεγάλο μερίδιο ενδιαφέροντος στην Έκθεση, κυρίως ως τα νέα μοντέλα (concept και μη). Αναμενόμενο, θα πει κανείς, διότι πρόκειται για ένα project που διαρκώς αναβαθμίζει τις προδιαγραφές του. Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι βασική, αν όχι η βασικότερη, παράμετρος, συνεπώς οι νέες θερμαινόμενες ζώνες που αυξάνουν την εμβέλεια ενός e-car αποτέλεσαν highlight του CES. Η περίφημη «Heat Belt», δημιουργίας της ZF, είναι ένας εξοπλισμός που αυτοθερμαίνεται και προσφέρει ζεστασιά στους επιβάτες της. Καταρχάς, θα έχει ρόλο τυπικής ζώνης ασφαλείας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη τροποποίηση πέρα από μία ελαφρά αύξηση του πάχους. Ενσωματωμένοι αγωγοί θέρμανσης θα παρέχουν με ομοιόμορφο τρόπο ζεστασιά στους επιβάτες χρησιμοποιώντας ισχύ περίπου 70 Watt. Πιο συγκεκριμένα, θα θερμαίνονται έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου, δίχως κάποιο ιδιαίτερο «βάλε-βγάλε».
Και πώς θα αυξάνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών; Τις κρύες ημέρες, όταν η αποδοτικότητα της μπαταρίας επηρεάζεται από τις συνθήκες, το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί λιγότερη μπαταρία για να ζεστάνει ολόκληρη την καμπίνα. Κάπως έτσι θα περισσεύει ενέργεια για περισσότερα χιλιόμετρα, με την ZF να υπολογίζει βελτιωμένη αυτονομία έως και 15%.