Ποια μοντέλα έχουν φάει «τσεκούρι» και από εκεί που τα ξέραμε και τα οδηγούσαμε, ξαφνικά έγιναν μόνο ηλεκτρικά, και έτσι τα «ξεχνάμε»; Και ποια από αυτά μας λείπουν;
Και μήπως είναι καλύτερα η μετάβαση να γίνεται πιο ομαλά;
Υπάρχουν τρεις «σχολές» μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Από τη μία αυτή της Peugeot, που τα ίδια μοντέλα τα λανσάρει συμβατικά, υβριδικά και ηλεκτρικά. Από την άλλη της VW, που τα ηλεκτρικά της μοντέλα είναι όλα μιας νέας ξεχωριστής γκάμας. Και μετά είναι η Renault, που παίρνει το Megane, και από κει που δεν είχε ούτε υβριδικό στην προηγούμενη έκδοση, τώρα είναι μόνο ηλεκτρικό. Και τέλος.
Για σκέψου. Έχεις ένα Megane και περιμένεις το επόμενο πως και πως, για να μάθεις πως αν θες να μείνεις πιστός στη Renault, τότε πρέπει να πάρεις ηλεκτρικό. Θες; Μπορείς; Σε ρώτησαν;
Σκέψου τώρα ότι θα κάνει το ίδιο η VW με το Golf. Σήμερα συμβατικό, αύριο μόνο ηλεκτρικό. Σκέψου όμως να το έκανε και με την Octavia. Ναι, κάποια στιγμή σε 10 χρόνια όλα αυτά τα αμάξια ίσως είναι μόνο ηλεκτρικά, αλλά έχουμε 2023, και ακόμη το ηλεκτρικό είναι ακριβό, και η χρήση του, ας πούμε «πολύπλοκη», για να είμαστε ευγενικοί.
Φυσικά τέτοιες απότομες αλλαγές έχουμε δει ξανά. Δες ας πούμε πως μεταμορφώθηκε το Peugeot 3008 από την πρώτη γενιά στη δεύτερη. Όμως δεν είναι το ίδιο. Πρώτα απΆόλα, αν κάποιος περίμενε το επόμενο 3008 για να αντικαστήσει το προηγούμενο, δεν μπορεί να πει ότι απογοητεύτηκε κιόλας. Ή ότι ήταν και τόσο ριζική η αλλαγή, παρά τις τεράστιες σχεδιαστικές αλλαγές.
Και εδώ που τα λέμε το 3008 είναι ένα μοντέλο καινούργιο, μόλις δύο γενιές, και λίγο πιο ειδικό. Εδώ μιλάμε για μοντέλα «ψωμοτύρι» όπως το Megane, ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της ιστορίας της αυτοκίνησης. Ξαφνικά, μόνο ηλεκτρικό. Και τόσο ωραίο. Χωρίς συμβατικό ή υβρδικό, το Megane θα λείψει από όλους όσοι το ήθελαν αλλά δεν θέλουν ή μπορούν την ηλεκτροκίνηση.
Ποια μοντέλα θα άφηναν τόσο κενό αν ξαφνικά γίνονταν αμιγώς ηλεκτρικά; Ποιο θα σου έλειπε εσένα; Και τελικά τι είναι καλύτερα; Λίγο λίγο η ηλεκτροκίνηση, ή μια κι έξω;