Ήξερες ότι ένα ηλεκτρικό ήταν το 1ο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη;
- Το Model Y ήταν το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023
- Οι εταιρείες (leasing) δεν θέλουν τα Tesla γιατί έχουν χαμηλή μεταπωλητική αξία
- H VW δείχνει να ακολουθεί πιο κοντά από κάθε άλλη μάρκα την Tesla
- Η MG έκανε θεαματική είσοδο στα ηλεκτρικά, έχει όμως μόνο ένα μοντέλο
Το Model Y ήταν το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023
Τα κάστρα είναι για να πέφτουν, και όπως η Toyota έριξε την General Motors, μετά από 75 χρόνια παγκόσμιας πρωτιάς, έτσι και η Tesla στην Ευρώπη έχει το Model Y να ψάχνει αντίπαλο για την πρώτη θέση. Ποιο μοντέλο θα το ρίξει;
Μιλάμε για τις πωλήσεις όλων των αυτοκινήτων, όχι μόνο των ηλεκτρικών. Αυτό κάνει το κατόρθωμα του Model Y ένα πραγματικό best seller, ηλεκτρικό ανάμεσα σε τόσα υβριδικά και συμβατικά, αμερικανικό ανάμεσα σε τόσα ευρωπαϊκά, από μια νέα μάρκα ανάμεσα σε τόσες παραδοσιακές. Και με 250.000 μονάδες, η απόσταση που το χωρίζει από τα άλλα είναι μεγάλη. Ειδικά στα ηλεκτρικά, όπου όμως δεν χρειάζεται να ανησυχεί πολύ, αφού δεύτερο είναι το Model 3, με 100.000 πωλήσεις. Φαίνεται πως η Tesla δεν κινδυνεύει.
H Tesla βασίζεται πολύ στο leasing, μα χάνει μερίδια λόγω χαμηλής μεταπωλητικής
Τουλάχιστον έτσι φαίνεται στα ηλεκτρικά, γιατί σε σύνολο όλων των πωλήσεων, τα νούμερά της δεν πλησιάζουν τους μεγάλους ομίλους. Όμως το ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο κάθεται στην κορυφή της αγοράς δείχνει και τη δύναμη που έχει η Tesla αυτή τη στιγμή. Πόσο θα κρατήσει όμως; Με τον κύριο όγκο να πηγαίνει σε εταιρικές πωλήσεις και σε ενοικιαζόμενα, η Tesla εξαρτάται από αυτή την αγορά που όμως έχει πλέον «προδώσει». Βλέπεις οι απανωτές μειώσεις τιμών της μάρκας έχουν αντίκτυπο στη μεταπώληση των εταιρικών και ενοικιαζόμενων, με αποτέλεσμα οι μεγάλοι αγοραστές να προχωρούν και είτε να μειώνουν είτε να κόβουν τελείως την Tesla από τις λίστες τους. Χωρίς αυτές τις πωλήσεις, θα αντέξει;
H VW δείχνει να ακολουθεί πιο κοντά από κάθε άλλη μάρκα την Tesla
Ειδικά όταν από πίσω έρχονται οι πιο πεπειραμένοι κατασκευαστές, όπως η VW, που παρά το «χλιαρό» ξεκίνημα στα ηλεκτρικά, ξέρουν πως να μην «πυροβολούν το πόδι τους» ρίχνοντας την αξία των μοντέλων τους, όχι μόνο την τιμή τους, και χάνοντας αγοραστές, εταιρικούς και ιδιώτες. Η VW μπορεί να κλείσει την ψαλίδα, αν και η απόσταση είναι μεγάλη. Και πιο πίσω έρχονται και οι νέοι «παίχτες».
Η MG έκανε θεαματική είσοδο στα ηλεκτρικά, έχει όμως μόνο ένα μοντέλο
Η MG με το MG 4 έκανε ήδη θεαματική είσοδο, κατευθείαν στην 4η θέση στα ηλεκτρικά, μια ανάσα από το τρίτο ID.3. Όμως παρά την ορμή της μάρκας, με ένα μόνο μοντέλο δεν μπορεί να δημιουργήσει το «ρεύμα» που θα τη φέρει στην κορυφή, ενώ και το «lifestyle» που «πουλάει» η Tesla δεν είναι στα δυνατά στοιχεία της μάρκας.
Ποιο μοντέλο θα είναι αυτό που θα καπελώσει την Tesla και θα ρίξει το Model Y από την κορυφή; Για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές τίθεται και ένα θέμα υπερηφάνειας, να μην θέλουν μια αμερικανική, και ακόμη περισσότερο μια νέα, μάρκα να έχει αυτή τη θέση στην Ευρώπη. Τι χρειάζεται όμως, και ποιο μοντέλο το έχει για να καταφέρει να εκθρονίσει το Model Y;