ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί η VW έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα σε μια κοινή πλατφόρμα για σχεδόν όλα της τα μοντέλα;

Γιατί η VW έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα σε μια κοινή πλατφόρμα για σχεδόν όλα της τα μοντέλα;

Ποιος κερδίζει από την κοινή πλατφόρμα της VW;

5.021 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2017)

Γιατί η VW έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα σε μια κοινή πλατφόρμα για σχεδόν όλα της τα μοντέλα; Μήπως κερδίζουμε όλοι από μια τέτοια κίνηση;

Μία πλατφόρμα για όλα τα μοντέλα είναι η στρατηγική της VW που στο όνομα της MQB έχει λανσάρει σχεδόν 30 αυτοκίνητα και ετοιμάζεται για περισσότερα. Μικρά, μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα, SUV και MPV κάθε είδους, σπορ και λιμουζίνες, όλα στην ίδια πλατφόρμα. Ποιός κερδίζει όμως από αυτό;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Η πλατφόρμα MQB ήρθε στην VW για να αποτελέσει το δάπεδο πάνω στο οποίο σχεδόν όλα τα μοντέλα θα βασιστούν. Και όταν λέμε σχεδόν όλα, μόνο μια χούφτα θα μείνουν εκτός: τα μοντέλα της Audi από το Α4 και πάνω και από το Q5 και πάνω, και το Up και τα αδελφάκια του Citigo και Mii.

Οτιδήποτε άλλο, σε οποιαδήποτε κατηγορία, θα βασιστεί πάνω στην MQB. Η πλατφόρμα προβλέπει εγκάρσιο μοτέρ και κίνηση εμπρός, ή 4x4 με δύο όμως διαφορικά (τύπου Haldex) αλλά και ηλεκτροκίνηση, μερική ή πλήρη ή υβριδικούς συνδυασμούς.

Το πάτωμα αυτό μπορεί να γίνει αρκετά μικρό για μοντέλα όπως το νέο Ibiza και τώρα το ερχόμενο Polo, ή αρκετά μεγάλο για το Arteon ή το τεράστιο SUV Atlas. Η MQB λανσαρίστηκε το 2011 και αναμένεται να έχει ζωή μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 2020 αν όχι περισσότερο.

Το κόστος για τον όμιλο είναι φυσικά τεράστιο. Αφού εκτός από την εξέλιξη της πλατφόρμας, όλα τα εργοστάσια ανά τον κόσμο πρέπει να διαμορφωθούν ώστε να την χρησιμοποιούν. Μέχρι σήμερα η χρήση της πλατφόρμας δεν έχει αρχίσει να επιστρέφει τα λεφτά αυτά στον όμιλο, και ίσως πάρει καιρό. Θα είναι όμως τεράστια εξοικονόμηση αφού σημαίνει πως όλα τα μοντέλα θα μπορούν να φτιαχτούν σε όλα τα εργοστάσια με τα ίδια ρομπότ και πολλά ίδια μέρη. Η οικονομία κλίμακας, κάποια στιγμή θα φέρει μείωση κόστους.

Εμείς όμως θα κερδίσουμε; Όποιος έχει οδηγήσει αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα αυτή ξέρει πως από πλευράς οδήγησης είναι πολύ καλή. Το ότι περισσότερα αυτοκίνητα θα βασίζονται πάνω της μόνο καλό μπορεί να είναι. Κι αν πετύχει οικονομία κλίμακας, τότε αυτή θα μεταφερθεί και στον τελικό καταναλωτή; Πως; Με τον ανταγωνισμό να πιέζει τα κέρδη, και τις απαιτήσεις της αγοράς να αυξάνονται, κάθε ευρώ που κόβεται από πράγματα που δεν βλέπουμε, θα πάει αμέσως σε πράγματα που βλέπουμε. Που προσθέτουν αξία στα μάτια του αγοραστή και έτσι με τα ίδια λεφτά θα πάρει “περισσότερο” αυτοκίνητο. Και αυτό είναι κέρδος.

Είναι όμως αυτό το «ίδιο για όλους» κατάλληλο για όλους τους οδηγούς; Εσείς πως βλέπετε αυτή την ομοιογένεια στα μοντέλα του ομίλου; Μήπως θέλετε κάτι πιο ξεχωριστό; Πιο διαφορετικό; Και τελικά πόσο σας απασχολεί το πάτωμα του αυτοκινήτου που οδηγείτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
XEIROTERA BIG VANS