Θες να αγοράσεις μεταχειρισμένο 5ετίας και δεν ξέρεις τι καύσιμο να επιλέξεις; Σου αναλύουμε πόσα ευρώ θα πληρώνεις το χρόνο με αυτοκίνητο βενζίνης, diesel, LPG και CNG, λαμβάνοντας υπόψη πως ετησίως διανύουμε κατά μέσο όρο 15.000 χλμ.
Πόσα πληρώνεις σε καύσιμα με ένα μεταχειρισμένο 5 ετών;
Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι ακριβά, όμως έχουν χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν, αποτέλεσμα της συνεχούς βελτίωσης της τεχνολογίας και της ευρύτερης χρήσης των υβριδικών συστημάτων.
Μπορεί τα μεταχειρισμένα 5ετίας να είναι ακόμα «φρέσκα» σε σχεδιασμό και σε εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, όμως τι γίνεται στον τομέα της κατανάλωσης; Έστω ότι αγοράζω σήμερα ένα αυτοκίνητο 5 ετών που παραμένει μοντέρνο, πόσα θα «καίει» το χρόνο κατά μέσο όρο;
Ένα καινούργιο αυτοκίνητο με μοτέρ βενζίνης έχει κατά μέσο όρο κατανάλωση 6,5 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, χάρη στα ήπια υβριδικά συστήματα που εξοπλίζουν ολοένα και περισσότερα οχήματα σήμερα. 5 χρόνια πριν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, μιας και η υβριδική τεχνολογία δεν ήταν τόσο διαδεδομένη. Κατά μέσο όρο ένα βενζινοκίνητο 5ετίας έχει κατανάλωση σε μικτό κύκλο γύρω στα 9 λτ/100 χλμ.
Αν θεωρήσουμε πως ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα διανύει κατά μέσο όρο 15.000 χλμ ετησίως, υπολογίζουμε πως για τον ανεφοδιασμό ενός μοντέλου 5ετίας θα χρειαστείτε 1.350 λίτρα βενζίνης, τα οποία μεταφράζονται σε 2.457 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη πως η αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων έχει μέση τιμή 1,82 ευρω/λτ.
Diesel: Το κόστος είναι 1.500 ευρώ ετησίως
Η κατανάλωση των πετρελαιοκινητήρων είναι κατά κανόνα μικρότερη από αυτή των βενζινοκινητήρων και επιπλέον η τιμή του diesel έχει πάρει την κατιούσα, και πιο συγκεκριμένα είναι 1,54 ευρώ.
Ένα μεταχειρισμένο diesel αυτοκίνητο 5ετίας έχει κατά μέσο όρο πραγματική κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ σε μικτό κύκλο, δηλαδή 975 λίτρα το χρόνο. Ο κάτοχος θα πληρώσει 1.501 ευρώ ετησίως.
Καλό είναι να θυμόμαστε πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν υψηλότερες απαιτήσεις σε «καθαρό» καύσιμο, αφού οι ζημιές που μπορεί να προκληθούν από τη συχνή χρήση νοθευμένου diesel είναι ακριβές (φράξη φίλτρου DPF, μπεκ και αντλία πετρελαίου).
LPG: «Καις» 1.260 ευρώ το χρόνο
Οι κινητήρες που «καίνε» υγραέριο συνοδεύονται από χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού, παρά την αυξημένη κατανάλωση που έχουν (κατά μέσο όρο 10 λτ/100 χλμ). Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι το γεγονός πως η τιμή του LPG είναι αρκετά πιο χαμηλή από αυτή της βενζίνης και του diesel, κάτι που ισχύει και στις μέρες μας, με το μέσο όρο στην Ελλάδα να είναι 0,84 ευρώ/λτ. LPG.
Με βάση το παραπάνω, για ένα αυτοκίνητο με σύστημα υγραερίου (εργοστασιακό ή μη) ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει 1.500 ευρώ σε καύσιμα.
CNG: Χρειάζεσαι μόνο 825 ευρώ/χρόνο, αλλά έχει λίγα πρατήρια
Οι επιλογές σε αυτοκίνητα που καταναλώνουν φυσικό αέριο είναι λίγες, όπως αντίστοιχα πολύ λίγα είναι και τα πρατήρια που διαθέτουν CNG στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, όσοι έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα μοντέλο που «καίει» CNG καλό είναι να γνωρίζουν πως η κατανάλωση κατά μέσο όρο είναι 5 κιλά/100 χλμ, δηλαδή 750 κιλά ετησίως.
Με τη μέση τιμή του φυσικού αερίου να είναι 1,10 ευρώ/κιλό, ένα αυτοκίνητο με CNG θα κοστίσει το χρόνο 825ευρώ.
Παρατηρούμε πως το πιο οικονομικό σε ανεφοδιασμό καύσιμο είναι το φυσικό αέριο, το οποίο όμως έχει το μεγάλο μειονέκτημα των λίγων διαθέσιμων πρατηρίων. Το LPG συνεχίζει να είναι το πιο συμφέρον (μιας και βρίσκεις σε κάθε «γωνιά» της Ελλάδας), ενώ το πετρέλαιο είναι κατάλληλο κυρίως για όσους είναι «χιλιομετροφάγοι».