ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο καλό είναι το Dacia Duster LPG;

 Σχολιάστε 
10.338 Επισκέψεις στο άρθρο (5/3/2025)
Πόσο καλό είναι το Dacia Duster LPG;
6 Φωτογραφίες »

Είναι το φθηνότερο οικογενειακό SUV, ξεκινάει από 19.900 ευρώ.
Καίει 8,5 ευρώ/100 χιλιόμετρα δηλαδή περίπου όσο ένα υβριδικό.
Στενό σε φάρδος το πίσω κάθισμα, αλλά χωρά επιβάτες έως 1,91 μέτρα ύψος.
Έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι κοντοί πρόβολοι βοηθάνε στο off-road

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Είναι το φθηνότερο οικογενειακό SUV, ξεκινάει από 19.900 ευρώ

Το Dacia Duster στη νέα του γενιά άφησε στο παρελθόν το diesel και ασπάστηκε τον υβριδισμό διαθέτοντας επιλογές με ήπια υβριδικούς ή φουλ υβριδικούς κινητήρες. Συνδετικός κρίκος με το προηγούμενο Duster είναι η έκδοση διπλού καυσίμου με βενζίνη και LPG που παραμένει στην γκάμα αναβαθμισμένη με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ για το υγραέριο. Πάμε να δούμε σε ποια σημεία ξεχωρίζει το Duster LPG (διαβάστε εδώ την δοκιμή του).

Ξεκινάμε από την τιμή, αφού το Dacia Duster στην έκδοση διπλού καυσίμου είναι το φθηνότερο οικογενειακό SUV που υπάρχει αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή 19.900 ευρώ. Αυτό το κόστος απόκτησης είναι το χαμηλότερο στην κατηγορία ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου, είναι δηλαδή το φθηνότερο SUV είτε μιλάμε για βενζινοκίνητα, είτε για εξηλεκτρισμένα SUV, είτε για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Η τιμή των 19.900 ευρώ αφορά το εισαγωγικό εξοπλιστικό επίπεδο Essential το οποίο περιλαμβάνει μεν LED προβολείς, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενους καθρέπτες, air-condition και πλήθος συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, όμως έχει κάποιες βασικές ελλείψεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως οθόνη για το infotainment, ψηφιακό πίνακα οργάνων και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Καίει 8,5 ευρώ/100 χιλιόμετρα δηλαδή περίπου όσο ένα υβριδικό.

Οι οικονομικές μετακινήσεις είναι το μεγάλο πλεονέκτημα που προσφέρει το υγραέριο και αυτό επαληθεύεται στις μετρήσεις. Το Duster LPG, όταν είναι γυρισμένο στο υγραέριο, «καίει» 9,5 λτ./100 χλμ. σε μέση κατανάλωση (πραγματικές συνθήκες), νούμερο που αντιστοιχεί σε 8,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (μέση τιμή LPG 0,9 ευρώ/λτ.) και είναι παρόμοιο με την οικονομία που προσφέρουν φουλ υβριδικά μοντέλα. Όταν το Duster κινείται με βενζίνη, η μέση πραγματική κατανάλωση ανέρχεται στα 8,2 λτ./100 χλμ. και το αντίστοιχο κόστος σχεδόν διπλασιάζεται στα 15 ευρώ λόγω της υψηλότερης τιμής της βενζίνης (1,8 ευρώ/λτ.).

Χαρακτηριστικό που «λύνει» τα χέρια είναι πως το Duster εξοπλίζεται με δύο μεγάλα ρεζερβουάρ, ένα 50 λίτρων για την βενζίνη και ένα 51 λίτρων για το υγραέριο. Αυτό σημαίνει πως το SUV της Dacia μπορεί να κινηθεί ακόμη και για 1.150 χιλιόμετρα, πριν αδειάσουν και οι δύο... δεξαμενές του και χρειαστεί να ανεφοδιαστεί. Σε επιδόσεις, όταν είναι γυρισμένο σε υγραέριο, το Duster έχει καλές ρεπρίζ (60-100 σε 8,7 δλ. και 80-120 σε 12,7 δλ.), ενώ με βενζίνη, υπολογίστε 1,5-2 δλ. περισσότερα. Το 0-100 γίνεται σε 13,4 δλ. με LPG, σε 14,6 με βενζίνη

Στενό σε φάρδος το πίσω κάθισμα, αλλά χωρά επιβάτες έως 1,91 μέτρα ύψος.

Στο κομμάτι των χώρων, το Duster θα χωρέσει με άνεση 2 επιβάτες στο πίσω κάθισμα (έχει φάρδος 1,34 μέτρα), ακόμη και αν αυτοί έχουν ύψος που ξεπερνάει για λίγο τα 1,9 μέτρα. Επίσης, όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ, αυτό έχει χωρητικότητα 496 λίτρα, νούμερο που βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως μέσα στην καμπίνα υπάρχουν επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι 30 λτ., ενώ το προαιρετικό Sleep Pack μετατρέπει το πίσω μέρος σε κρεβάτι 1,90 μ. x 1,30 μ. που αναδιπλώνεται σε λιγότερο από 2 λεπτά, απογειώνοντας την πρακτικότητα.

Για όσους αναρωτιούνται για το πόσο ποιοτικό είναι το εσωτερικό του Duster, η Dacia θέλοντας να κρατήσει χαμηλά το κόστος, έδωσε στο μοντέλα σκληρά πλαστικά που όμως φαίνονται γεροδεμένα και πως θα αντέξουν όταν περάσουν τα χρόνια. Στην εισαγωγική έκδοση, πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων 4,2 ιντσών, ενώ δίπλα του δεν υπάρχει οθόνη αφής αλλά μια θέση για να τοποθετεί ο οδηγός το κινητό του και να αναλαμβάνει αυτό τον αντίστοιχο ρόλο. Στις επόμενες εκδόσεις, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών ενώ η οθόνη αφής έχει μέγεθος 10,1 ίντσες.

Έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι κοντοί πρόβολοι βοηθάνε στο off road

Το Duster έχει τη φήμη ενός σκληροτράχηλου SUV και πράγματι, παρότι πλέον προσφέρει αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης παραμένει ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει τους πιο... περιπετειώδεις οδηγούς. Με όπλο τα 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος και τις πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (30, 21 και 34 μοίρες αντίστοιχα), το Duster μπορεί να κινηθεί αρκετά άνετα πάνω σε χωματόδρομο, με τα ασφάλτινα λάστιχα και την απουσία τετρακίνησης να θέτουν βέβαια περιορισμούς.

Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια

Ποια πληρώνουν λιγότερα ευρώ για καύσιμα/έτος

Κατανάλωση στην πόλη

Κατανάλωση σε ταξίδι

Πραγματική αυτονομία σε ταξίδι

Ποια έχουν τους μεγαλύτερους χώρους

Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα

Πόσος χώρος μένει για τα γόνατα των πίσω επιβατών

Πόσος χώρος μένει για το κεφάλι των πίσω επιβατών

Ποια είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ

Ποια προσφέρουν την μεγαλύτερη ασφάλεια

Ποια στρίβουν καλύτερα

Ποια φρενάρουν καλύτερα

Ποια προσπερνάνε καλύτερα

Ποια προσπερνάνε καλύτερα

Hyundai
Citroen