- Φώτα stop απ`άκρη σ`ακρη στα νέα μοντέλα
- Καλύτερη ασφάλεια όταν ξέρεις πότε φρενάρουν
- Και η ανάκτηση ενέργειας ανάβει τα stop
Εσύ πόσο κόκκινο φως θα φας στη μάπα πριν νευριάσεις;
Κολλημένος στην κίνηση με 500 κόκκινα LED στη μούρη σου!
Το ήξερες πως όταν βλέπεις τα stop φώτα αναμμένα στο εμπρός αυτοκίνητο, δε σημαίνει απαραίτητα ότι ο οδηγός πατάει το φρένο; Ηλεκτρικά και υβριδικά που έχουν ανάκτηση ενέργειας ενεργοποιούν τα stop φώτα όποτε δεν πατιέται το γκάζι. Και με τόσα LED πίσω στα νέα αυτοκίνητα, πώς αντέχεις τόσο κόκκινο φως;
Όταν η Audi λανσάρισε το 2010 το πρώτο Α7, το μεγάλο πεντάπορτο κουπέ της μάρκας, οι πρώτες εντυπώσεις από την παρουσίαση ήρθαν με μία σημαντική γκρίνια: Το πίσω μεσαίο φως του «stop» έκανε την καμπίνα των επιβατών του αυτοκινήτου που ακολουθούσε σαν το σπίτι του ¶η Βασίλη τα Χριστούγεννα. Και δεν το εννοούσαν με θετικό τρόπο.
Όντως, ένα τεράστιο stop απΆάκρη σΆάκρη στο πίσω παρμπρίζ, με δεκάδες φωτεινά LED, είναι φυσικό να παράγει πολύ φως. Και ίσως στους σκοτεινούς γερμανικούς αυτοκινητόδρομους η ασφάλεια που παρέχει όταν ανάβει σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα, και φαίνεται από χιλιόμετρα μακριά, να αξίζει τον κόπο. Όταν όμως είσαι κολλημένος στην κίνηση πίσω από ένα τέτοιο φως, το πράγμα γίνεται δύσκολο.
Βάλε τώρα πως 13 χρόνια μετά, τα φώτα LED δεν περιορίζονται στα ακριβά και μεγάλα μοντέλα των premium μαρκών, και το πρόβλημα είναι πιο ευρύ. Ειδικά με τη μόδα που θέλει τα πίσω φώτα να «τρέχουν» απΆάκρη σΆάκρη, όπως συμβαίνει σε τόσα μοντέλα.
Και σα να μην έφτανε αυτό, το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα μεγάλο στα αυτοκίνητα που κινούνται για πολύ ώρα με το πίσω stop αναμμένο. Και αν αυτό ακούγεται περίεργο, όπως είπαμε, τα υβριδικά και ηλεκτρικά με σύστημα ανάκτησης ενέργειας ανάβουν το πίσω stop με του που αφήνεις το γκάζι. Δηλαδή πολύ.
Φυσικά ο οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου αντιλαμβάνεται το πρόβλημα μόνο όταν βρεθεί ο ίδιος πίσω από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Και το πρόβλημα γίνεται σημαντικό, αφού δημιουργεί εκνευρισμό, που πίσω από το τιμόνι μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνες συμπεριφορές, κάτι που δεν είναι δύσκολο, ειδικά όταν έχεις κολλήσει στην κίνηση και πρέπει να κάτσεις και τα φώτα του μπροστινού στα μάτια όλη την ώρα.
Εσύ το έχεις προσέξει το πρόβλημα; Σε ενοχλεί; Και τελικά πόσο φως μπορείς να αντέξεις μέχρι να γίνεις «φουρνέλο» και να κάνεις κάτι να το αποφύγεις;