Όλοι το ξέρουμε και όλοι λίγο πολύ θα θέλαμε να «μπούμε» στην πίστα με το αμάξι μας ή ακόμα καλύτερα το αμάξι των ονείρων μας. Με αφορμή τον 24ωρο αγώνα που έγινε στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο, ψάξαμε πόσο κοστίζει να οδηγήσεις στην «Πράσινη Κόλαση» και τι περιορισμοί υπάρχουν; Τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος;
Και όμως μπορείς να τρέξεις και μάλιστα με το αμάξι σου
Το Nurburgring αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο για τους απανταχού petrolheads. Λίγο το μοναδικό ανάγλυφο του πάρκου-πίστας που απαιτεί εμπειρία και «χέρια», λίγο τα 100 και πλέον χρόνια ιστορίας με τους διεθνείς αγώνες (μεταξύ αυτών και της Formula1) και τους εκατοντάδες οδηγούς που έχουν χάσει τη ζωή τους στην άσφαλτό του, το Nurburgring ή αλλιώς η «Πράσινη Κόλαση» αποτελεί προορισμό στο bucket list πολλών φίλων του αυτοκινήτου.
Πολλοί μάλιστα δεν θέλουν απλά να το επισκεφθούν σαν τουρίστες, αλλά έχουν διακαή πόθο να οδηγήσουν σε αυτό με το αυτοκίνητό τους. Για το λόγο αυτό, χιλιάδες οδηγοί ταξιδεύουν από όλη την Ευρώπη ή και πιο μακρινές τοποθεσίες. Για να ζήσουν την εμπειρία των 21 χλμ. της Πράσινης Κόλασης, πίσω από το τιμόνι του αγαπημένου τους αυτοκινήτου. Πόσο όμως κοστίζει μια τέτοια εμπειρία; Πόσο πάει το «μαλλί» για να κάνεις έναν γύρο του θρυλικού «Ring» και τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος;
Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ίσως σας έρχεται στο μυαλό και λογικό είναι. Η απάντηση είναι «ναι»! Το Nurburgring αποτελείται από 2 διαφορετικές διαδρομές, το βόρειο τμήμα, γνωστό και ως Nordschleife και την πίστα Grand Prix. Ωστόσο υπάρχει και μια 3η διαδρομή, το Gesamtstrecke που αποτελεί συνδυασμό των δύο πρώτων.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού, συγκεντρώνει το Nordschleife, καθώς το 99% των οδηγών που επισκέπτονται το Nurburgring, το κάνουν για να οδηγήσουν τα σχεδόν 21 χλμ. του Nordschleife.
Για οδηγήσεις εκεί αρκεί να είσαι ενήλικος και να κατέχεις άδεια οδήγησης κράτους μέλους της ΕΕ, ή του Ηνωμένου Βασιλείου. Σε διαφορετική περίπτωση υπολόγισε πως θα χρειαστείς διεθνές δίπλωμα οδήγησης.
Από κει και πέρα κατά την διάρκεια του Touristenfahrten (τουριστικές διαδρομές), που είναι σε ισχύ καθημερινά (εκτός αν η πίστα είναι κλειστή λόγω κάποιας προγραμματισμένης εκδήλωσης), μπορεί ο καθένας να μπει στην πίστα με οποιοδήποτε όχημα που είναι νόμιμο για κυκλοφορία στο δρόμο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι εντός του Ring ισχύει κανονικά ο γερμανικός ΚΟΚ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε μια μέρα και ειδικότερα τα σαββατοκύριακα, μπορούν να επισκεφτούν την πίστα περισσότεροι από 10.000 οδηγοί.
Πόσοι κοστίζει ο κάθε γύρος και τι ισχύει σε περίπτωση ατυχήματος;
Σύμφωνα με το επίσημο site της πίστας, το κόστος για να οδηγήσει κάποιος στο Ring ανέρχεται στα 30 ευρώ ανα γύρο τις καθημερινές και 35 ευρώ από Παρασκευή έως Κυριακή. Για όσους θέλουν και μπορούν να επισκέπτονται συχνά την πίστα, υπάρχει και ετήσια κάρτα απεριόριστων γύρων με κόστος 3.000 ευρώ.
Σε μέρες που διοργανώνονται track days, συμμετέχουν και εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, οπότε σε περίπτωση που βρεθείτε χωρίς αυτοκίνητο, μπορείτε να νοικιάσετε ένα και να ζήσετε την εμπειρία, με το αντίστοιχο ωστόσο τίμημα.
Τι γίνεται όμως αν εμπλακείτε σε ατύχημα; Τότε, η κατάσταση δυσκολεύει και οικονομικά. Αρχικά, αν χρειαστεί να σας τραβήξει γερανός τότε πρέπει να υπολογίσετε περί τα 500 ευρώ, ενώ υπολογίστε και κάτι παραπάνω από 80 ευρώ/30 λεπτά για το αυτοκίνητο ασφαλείας. Σε περίπτωση πάλι που χρειαστεί να κλείσει η πίστα τότε το κόστος ξεφεύγει ακόμα περισσότερο, στα 1.350 ευρώ/ώρα.
Από κει και πέρα αν από το ατύχημα προκληθούν ζημιές στην πίστα, όπως για παράδειγμα στα προστατευτικά κιγκλιδώματα, τότε ο μέσος όρος για τις επισκευές ανέρχεται στα 3.000 ευρώ.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερα απρόβλεπτο καιρό της περιοχής, απαιτούν πολύ καλή οργάνωση από μεριάς του ενδιαφερόμενου, ενώ καλό είναι να έχετε μαζέψει κάποια χρήματα σε περίπτωση που γίνει η… στραβή, ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.