ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πότε είναι αναμμένο και πότε σβηστό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Πότε είναι αναμμένο και πότε σβηστό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

2.753 Επισκέψεις στο άρθρο (9/6/2022)

Μπορεί στα συμβατικά η διαφορά να είναι η μέρα με τη νύχτα, όμως η ηλεκτροκίνηση δίνει τέλος σε ακόμη μία «ιδέα» για το πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο.

Ξέχνα και το κουμπί εκκίνησης κινητήρα!

Υπάρχει περίπτωση να φύγεις από το αμάξι σου και να το ξεχάσεις αναμμένο; Υπάρχει περίπτωση να πατήσεις γκάζι και να έχεις ξεχάσει να βάλεις μπρος; Υπάρχει κάτι που μπορεί να σβήσει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα αναμμένο και ένα σβηστό μοτέρ;
 
Φυσικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν (ακόμη) κάποιο είδους σύστημα «εκκίνησης». Ένα κουμπί δίπλα στο τιμόνι, όπως και πολλά συμβατικά, με το οποίο τα «βάζεις μπρος». Όμως τι ακριβώς βάζεις μπρος σε ένα ηλεκτρικό;
 
Σε ένα συμβατικό ξέρεις. Παίρνει μπρος ο κινητήρας. Το ακους, το αισθάνεσαι, το ξέρεις. Στα ηλεκτρικά ποια ακριβώς είναι η διαφορά πριν και αφού πατήσεις το κουμπί για να «πάρουν μπρός»; Εντάξει, ανάβει το καντράν, ξεκινούν οι λειτουργίες των αξεσουάρ, ράδιο, κλιματισμός, παράθυρα και τα διάφορα. Πιο σημαντικά, αν πατήσεις το γκάζι, προχωράς.
 
Η λογική του αναμμένου-σβηστού υπάρχει ακόμη στα ηλεκτρικά, και το κουμπί υπάρχει για να την εφαρμόζει, ώστε να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, όπως και τα συμβατικά. Όμως και αυτό, αλλάζει.
 
Βλέπεις σε αντίθεση με ένα συμβατικό, το ηλεκτρικό είτε είναι σβηστό είτε αναμμένο έχει ελάχιστη διαφορά. Θα μπορούσες να πεις πως το ηλεκτρικό είναι αναμμένο συνέχεια, απλά δεν ξεκινά αν δεν πατήσεις το κουμπί. Και αυτό ισχύει φυσικά αν καταλάβεις πως (πολλά) ηλεκτρικά είναι μόνιμα για παράδειγμα συνδεδεμένα στην εφαρμογή του κινητού σου, σου λένε πόσο φορτίζουν ή πόση μπαταρία τους μένει, ή που βρίσκονται, και άλλες τέτοιες πληροφορίες. Το κουμπί είναι απλά ο τρόπος που έχουμε συνηθίσει να ξεκινάμε το αυτοκίνητο, και στη ηλεκτρικά είναι πλέον ο τρόπος που τους λέμε πως μπήκαμε και είμαστε έτοιμοι.
 
Αυτό φυσικά μπορει να γίνει πολύ απλά και χωρίς κουμπί, οπότε και το κουμπί θα μπει στο χρονοντούλαπο σύντομα, όμως δεν είναι αυτή η ουσία. Η ουσία είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πάντα «αναμμένα». Που σημαίνει πως τώρα μπορούν να κάνουν πράγματα που πριν ήταν δύσκολα.
 
Δύσκολα γιατί αν ήθελες η κάμερα να γράφει και όταν είσαι παρακαρισμένος, άδειαζε η μπαταρία, και θα μπορούσε να σε «αφήσει». Στα ηλεκτρικά η μπαταρία είναι τεράστια. Δεν αδειάζει με μια κάμερα. Δεν αδειάζει με κανένα ηλεκτρονικό σύστημα που παραμένει αναμμένο συνέχεια. Ένα αυτοκίνητο που όταν κινείται παράγει ισχύ εκατοντάδων kW, ένας υπολογιστής που ελέγχει τα πάντα και καταναλώνει 5 W είναι τίποτα.
 
Που σημαίνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκτούν σταδιακά και λειτουργίες όταν είναι «σβηστά». Όπως αυτή η νέα προσθήκη στο λογισμικό της Tesla που όταν αρχίσει να βρέχει, το αυτοκίνητο ανεβάζει τα παράθυρα, είτε είναι αναμμένο, είτε είναι σβηστό.

Υπάρχει λόγος να διαφέρει σε ένα ηλεκτρικό το «αναμμένο» από το «σβηστό»; Όπως δεν σβήνεις το κινητό σου όταν δεν το κοιτάς, έτσι δεν σβήνεις και το αυτοκίνητο όταν δεν το οδηγείς. Δεν είναι καλύτερα έτσι;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
moto