Ποιος είδε την Giulia και δεν την λαχτάρησε; Πόσοι όμως μπορούσαν να την αγοράσουν; Η επιστροφή της Alfa Romeo πριν μερικά χρόνια μπορεί να έγινε πανηγυρικά και με ανακούφιση για τον ανταγωνισμό που έφερε στους Γερμανούς, άφησε όμως μια τρύπα: Που είναι τα οικογενειακά ιταλικά μοντέλα;
Όποιος θυμάται τη δεκαετία του 80 και του 90, κάθε σπίτι στην Ελλάδα είχε και από μία Alfa Romeo. Από την πρώτη Alfasud, κατόπιν την πολύ επιτυχημένη 33 στις δύο γενιές της, αλλά και τις 146 και 147, η Alfa Romeo ήταν για πολλά χρόνια το αγαπημένο μοντέλο του Έλληνα οικογενειάρχη, με αποκορύφωμα φυσικά την άψογη 156.
Οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια στο γκρούπ Fiat δημιούργησαν νέες ισορροπίες στις ιταλικές μάρκες. Η Alfa Romeo μετά από μεγάλο διάστημα ευτυχώς αποκαταστάθηκε σε μία premium μάρκα, που με την Giulia, και την Stelvio ανέβηκε κατηγορία, ενώ περιμένουμε πως και πως το νέο SUV της φίρμας, Tonale.
Η Lancia από την άλλη έχει μπει «στο ψυγείο», αφήνοντας πλέον την Fiat να καλύψει ένα μεγάλο κενό. Με την ειδίκευση στα μίνι και μικρά μοντέλα, μόνο το Tipo μένει να καλύψει την μικρομεσαία κατηγορία με χάτσμπακ και σεντάν εκδόσεις. Όμως το Tipo όσο προσιτό, πλήρες και τίμιο κι αν είναι, δεν είναι Alfa Romeo.
Οι απαιτήσεις του κοινού από ένα ιταλικό αυτοκίνητο ξεπερνούν στην κατηγορία αυτή ότι μπορεί να προσφέρει η Fiat. Μπορεί στα μίνι και τα μικρά τα Panda & 500 να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, αλλά και το 500Χ στα SUV να καλύπτει ανάγκες με το στυλ και τη φινέτσα του, όμως στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα υπάρχει κενό.
Ένα κενό που σήμερα καλύπτεται κυρίως από τα χάτσμπακ μικρομεσαία στα οποία ναι μεν η Alfa Romeo έχει παρουσία, με την Giulietta, όμως πρόκειται για ένα μοντέλο που βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, με το μέλλον του αντικαταστάτη της να παραμένει μέχρι κ σήμερα άγνωστο.
Μπορεί η Alfa Romeo να μην ενδιαφέρεται να φέρει έναν ανταγωνιστή του Qashqai, ή του Opel Astra, ή ένα μοντέλο να χτυπήσει την Octavia. Όμως ο Έλληνας οικογενειάρχης αυτά τα αυτοκίνητα αγοράζει για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες. Με μόνο το Tipo, ο ιταλικός όμιλος έχει δημιουργήσει ένα κενό στην αγορά αφήνοντας πολλούς λάτρεις της ιταλικής αυτοκίνησης να κοιτάζουν αλλού. Λείπει δηλαδή μία προσιτή Alfa ή μία Lancia για όλους τους άλλους.
Εσείς λοιπόν τι αγοράζετε στη θέση τους; Και τι θα θέλατε να δείτε από τους ιταλούς για να επιστρέψετε; Πόσο σας λείπει μία Alfa Romeo από την οικογένειά σας; Και τελικά τι θέλετε να έχει ένα ιταλικό οικογενειακό για να το προτιμήσετε και πάλι;
....30 χρόνια Ιταλικής λοβιτούρας, παγαποντιας, αποτέλεσμα εργατο-κομματικών συμφερόντων, μεσογειακής τεμπελο-αδιαφορίας, οδήγησαν τον κάθε κυρ. Ευτύχη να μην ξαναπάρει Ιταλικό όχημα, αλλά ιαπωνικό, γερμανοειδές, κορεατικό, κτλ.
Οι ....*@χ*& πληρώνονται
Sto agyristo.Eidika apo tote pou anelave o Marchione.I Lancia teleiose,Fiat,Alfa parapatane.Otan i VW ithele na agorazei tin Alfa kai na tin ksanakanei megali o ILITHIOS Marchione eipai oxi.
περι ορέξεως.... αν σας αρεσει το Γκολφ, το ..αουρις η κορολα και το αβενσις ..μαζι με το βιταρα με τα Χιουνται και τα Ντατσια..μαζι με τα Μαγκαν και πεζω ..τα Χοντα με τα σκοντα ..τα πανάκριβα σε αγορα και συντηρηση αυστηρα σε σχημα αουντι μερσεντές και Μπεμπες..να τα παρετε να τα χαιροσαστε….. ΌΣΟ υπαρχει η Τζιουλεττα...η Τζιουλια ..τα 4C…. μη αγοράζετε Ιταλικά αυτοκίνητα και ειδικά Αλφα ..δεν φτανουν για όλους εμας τους άλλους
Ευτυχώς που υπάρχουν μοντέλα όπως τα Jetta, bora, passat, starlet, avensis, corolla verso, που αποτελούν σχεδιαστικά ανέκδοτα, για να μπορεί ο marchionne και ο κάθε ιταλός εν ζωή σχεδιαστής, να βάζει τον 6χρονο γιο του να σχεδιάζει τετράτροχα ομορφότερα από οποιαδήποτε προαναφερόμενο.
Πονεμένη υπόθεση που έχει λήξει εδώ κ παρα πολλά χρόνια (δυστυχώς).
Όλες οι εταιρικές συγχωνεύσεις, εξαγορές, ενοποιήσεις, κτλ., των τελευταίων ετών δεν μπόρεσαν να σώσουν την Ιταλική αυτ/νια, απλά δίνουν μια χρηματοοικονομική ανάσα.
Καλά τα «γκάζια» κ η σχεδίαση (καααααάποτε), αλλά όταν η μεγαλύτερη κ πλουσιότερη αγορά, βλέπε Αμερική (η κινεζική είναι πολύ πρόσφατη), σε πετάει επανειλλημένα εκτός, από τη δεκαετία του 70, λόγω σημαντικών προβλημάτων αξιοπιστίας, είναι σοβαρό πλήγμα, και παράλληλα καμπανάκι....
Οταν παρέχεις μοτεράκια που δεν είναι ικανά να αντέξουν τα εκατονταδες χιλιάδες χιλιόμετρα των Αμερικανών, αλλά κ κεντροΕυρωπαιων, οι εξοργισμένοι πελάτες, απλά σε ...κλείνουν. Δεν υπήρχαν πορτοφόλια για κακοφτιαγμένα αυτοκίνητα (οκ, σε αρκετές περιπτώσεις είχαν κοφτερό τιμόνι κ όμορφο σουλούπι) και οι Ιταλοί, συνέχιζαν τις τσαπατσουλιές ακάθεκτοι!
Ποιος από εμάς θα αγόραζε σήμερα ένα τέτοιο αυτ/το?? ΚΑΝΕΙΣ μας.
Το «σωστό» δρόμο έδειξαν οι Ιάπωνες από την δεκαετία του 70, οι Γερμανοί, πρόσφατα σουλουπωθήκαν και οι Γάλλοι, και φυσικά οι δυναμικοί Κορεάτες.
Ας συνεχίσει η Φιατ να παράγει μετριότητες (και κάτω) με την Chrysler, η AR να έχει 2 μοντέλα για πολύ περιορισμένο κοινό, κ το οριστικό λουκέτο έρχεται (δυστυχώς) με δρασκελιές.
Οτιδήποτε άλλο, είναι λόγια, κ ....περασμένα μεγαλεία, διηγώντας τα να κλαις.
Προς το παρόν οι Alfisti δεν χρειάζεται να ανησυχούν - με τις πωλήσεις που (δεν) κάνει η AR θα βρουν να αγοράσουν, χρήματα να έχουν (γιατί τσιμπάνε τα καινούργια...) και όλα καλά. Τώρα αναμένουμε να δούμε τι θα κάνει η PSA μήπως και σωθεί τίποτε (τα ιταλική καρδιά και ψυχή και κλπ και κλπ ξεχάστε τα, πλέον rendez vous a Paris..
Εξαιρετικό παράδειγμα εταιρίας όπου δεν αρκεί ο σχεδιασμός, το "συναίσθημα" και η θέληση για να υπάρξει η επιτυχία, δλδ το κέρδος και στην τελική, η επιβίωση. Αυτά για όσους ψάχνουν ήδη (για τελειωμένες 33-155 κλπ) ανταλλακτικά (σε αντίθεση με κατόχους vw, toyota ή ακόμη και ταπεινών σχεδιαστικά ξαδέλφων fiat), όσο κι αν κράζουν κάποιοι, η πραγματικότητα άλλα λέει. Σημειώστε ότι και μόνο αυτή η πορεία προς τον πάτο αποτρέπει νέους αγοραστές από τα ομολογουμένως όμορφα μοντέλα της ιταλικής φίρμας.
....30 χρόνια Ιταλικής λοβιτούρας, παγαποντιας, αποτέλεσμα εργατο-κομματικών συμφερόντων, μεσογειακής τεμπελο-αδιαφορίας, οδήγησαν τον κάθε κυρ. Ευτύχη να μην ξαναπάρει Ιταλικό όχημα, αλλά ιαπωνικό, γερμανοειδές, κορεατικό, κτλ. Οι ....*@χ*& πληρώνονται
Sto agyristo.Eidika apo tote pou anelave o Marchione.I Lancia teleiose,Fiat,Alfa parapatane.Otan i VW ithele na agorazei tin Alfa kai na tin ksanakanei megali o ILITHIOS Marchione eipai oxi.
περι ορέξεως.... αν σας αρεσει το Γκολφ, το ..αουρις η κορολα και το αβενσις ..μαζι με το βιταρα με τα Χιουνται και τα Ντατσια..μαζι με τα Μαγκαν και πεζω ..τα Χοντα με τα σκοντα ..τα πανάκριβα σε αγορα και συντηρηση αυστηρα σε σχημα αουντι μερσεντές και Μπεμπες..να τα παρετε να τα χαιροσαστε….. ΌΣΟ υπαρχει η Τζιουλεττα...η Τζιουλια ..τα 4C…. μη αγοράζετε Ιταλικά αυτοκίνητα και ειδικά Αλφα ..δεν φτανουν για όλους εμας τους άλλους
Ευτυχώς που υπάρχουν μοντέλα όπως τα Jetta, bora, passat, starlet, avensis, corolla verso, που αποτελούν σχεδιαστικά ανέκδοτα, για να μπορεί ο marchionne και ο κάθε ιταλός εν ζωή σχεδιαστής, να βάζει τον 6χρονο γιο του να σχεδιάζει τετράτροχα ομορφότερα από οποιαδήποτε προαναφερόμενο.
Πονεμένη υπόθεση που έχει λήξει εδώ κ παρα πολλά χρόνια (δυστυχώς). Όλες οι εταιρικές συγχωνεύσεις, εξαγορές, ενοποιήσεις, κτλ., των τελευταίων ετών δεν μπόρεσαν να σώσουν την Ιταλική αυτ/νια, απλά δίνουν μια χρηματοοικονομική ανάσα. Καλά τα «γκάζια» κ η σχεδίαση (καααααάποτε), αλλά όταν η μεγαλύτερη κ πλουσιότερη αγορά, βλέπε Αμερική (η κινεζική είναι πολύ πρόσφατη), σε πετάει επανειλλημένα εκτός, από τη δεκαετία του 70, λόγω σημαντικών προβλημάτων αξιοπιστίας, είναι σοβαρό πλήγμα, και παράλληλα καμπανάκι.... Οταν παρέχεις μοτεράκια που δεν είναι ικανά να αντέξουν τα εκατονταδες χιλιάδες χιλιόμετρα των Αμερικανών, αλλά κ κεντροΕυρωπαιων, οι εξοργισμένοι πελάτες, απλά σε ...κλείνουν. Δεν υπήρχαν πορτοφόλια για κακοφτιαγμένα αυτοκίνητα (οκ, σε αρκετές περιπτώσεις είχαν κοφτερό τιμόνι κ όμορφο σουλούπι) και οι Ιταλοί, συνέχιζαν τις τσαπατσουλιές ακάθεκτοι! Ποιος από εμάς θα αγόραζε σήμερα ένα τέτοιο αυτ/το?? ΚΑΝΕΙΣ μας. Το «σωστό» δρόμο έδειξαν οι Ιάπωνες από την δεκαετία του 70, οι Γερμανοί, πρόσφατα σουλουπωθήκαν και οι Γάλλοι, και φυσικά οι δυναμικοί Κορεάτες. Ας συνεχίσει η Φιατ να παράγει μετριότητες (και κάτω) με την Chrysler, η AR να έχει 2 μοντέλα για πολύ περιορισμένο κοινό, κ το οριστικό λουκέτο έρχεται (δυστυχώς) με δρασκελιές. Οτιδήποτε άλλο, είναι λόγια, κ ....περασμένα μεγαλεία, διηγώντας τα να κλαις.
Προς το παρόν οι Alfisti δεν χρειάζεται να ανησυχούν - με τις πωλήσεις που (δεν) κάνει η AR θα βρουν να αγοράσουν, χρήματα να έχουν (γιατί τσιμπάνε τα καινούργια...) και όλα καλά. Τώρα αναμένουμε να δούμε τι θα κάνει η PSA μήπως και σωθεί τίποτε (τα ιταλική καρδιά και ψυχή και κλπ και κλπ ξεχάστε τα, πλέον rendez vous a Paris..
Εξαιρετικό παράδειγμα εταιρίας όπου δεν αρκεί ο σχεδιασμός, το "συναίσθημα" και η θέληση για να υπάρξει η επιτυχία, δλδ το κέρδος και στην τελική, η επιβίωση. Αυτά για όσους ψάχνουν ήδη (για τελειωμένες 33-155 κλπ) ανταλλακτικά (σε αντίθεση με κατόχους vw, toyota ή ακόμη και ταπεινών σχεδιαστικά ξαδέλφων fiat), όσο κι αν κράζουν κάποιοι, η πραγματικότητα άλλα λέει. Σημειώστε ότι και μόνο αυτή η πορεία προς τον πάτο αποτρέπει νέους αγοραστές από τα ομολογουμένως όμορφα μοντέλα της ιταλικής φίρμας.