- Είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοντέλο της Dacia.
- Σχεδίαση παρόμοια με αυτή του πρωτότυπου.
- Στάνταρ οι δύο οθόνες, πορτμπαγκάζ για 667 λίτρα.
- Δύο ήπια υβριδικά σύνολα, ένα υβριδικό αυτοφορτιζόμενο έως 155 άλογα.
- Στις αγορές από την άνοιξη του 2025 σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού.
Είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοντέλο της Dacia
Το Dacia Bigster αποκαλύφθηκε επίσημα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της ρουμανικής φίρμας, το οποίο χάρη στο μήκος των 4,57 μέτρων που διαθέτει έρχεται να ενταχθεί στην κατηγορία των μεσαίων SUV, αν και η μάρκα το αναφέρει ως οικογενειακό SUV (C-SUV). Αφού ξεκινήσαμε με τις διαστάσεις να πούμε πως το Bigster ανταποκρίνεται στο όνομά του καθώς είναι σημαντικά μεγαλύτερο από ένα Duster. Έχει πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, την ώρα που το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2,7 μέτρα.
Σχεδίαση παρόμοια με αυτή του πρωτότυπου
Εξωτερικά, το Bigster ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση που είδαμε σε πρώτη φάση από το πρωτότυπο. Στη στενή γρίλια φιλοξενεί το πιο μινιμαλιστικό σήμα της Dacia, που συνδυάζεται με λεπτούς προβολείς και LED φώτα ημέρας. Χαμηλότερα, ο σκληροτράχηλος προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν μεγάλο αεραγωγό. Το ματσό στοιχείο το συναντούμε και στο πλάι χάρη στα προστατευτικά πλαστικά, στις καμάρες των τροχών και το κάτω μέρος των θυρών, ενώ στην πίσω κολόνα δεσπόζει μία μαύρη φάσα, όπου φέρει την ονομασία του μοντέλου. Στο πίσω μέρος τα LED φώτα έχουν το σχήμα πλαγιαστού «V», ενώ στην ηλεκτρική πίσω πόρτα είναι εγκατεστημένη μία αεροτομή. Τέλος, δε θα πρέπει να αφήσουμε εκτός της ράγες οροφής, που μπορεί να αναβαθμιστεί και σε πανοραμική ηλιοροφή, αλλά και τις στάνταρ ζάντες 17 ή 18 ιντσών, που με τη σειρά τους μπορούν να αναβαθμιστούν σε ζάντες 19 ιντσών, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση «Journey». Στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και η δυνατότητα διχρωμίας με μαύρη οροφή, για να κάνει αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα.
Στάνταρ οι δύο οθόνες, πορτμπαγκάζ για 667 λίτρα
Στην καμπίνα, το Dacia Bigster εξοπλίζεται στάνταρ με οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η οθόνη αυτή συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο που θα επιλεγεί.
Από κει και πέρα, το Bigster φέρνει μαζί του και κάποια έξυπνα αξεσουάρ. Για παράδειγμα ένα από αυτά είναι ένα διπλό κρεβάτι που χρειάζεται λιγότερο από δύο λεπτά για να εγκατασταθεί μόλις το πίσω κάθισμα διπλωθεί. Το κρεβάτι αυτό αποτελεί μέρος ενός προαιρετικού πακέτου που περιλαμβάνει τραπέζι και ειδικούς χώρους φόρτωσης. Μιλώντας για τους χώρους, κρατείστε πως το πορτμπαγκάζ χωράει 667 λίτρα, αλλά υπάρχει έξτρα και μία σχάρα οροφής για να αποθηκευτούν ακόμα 80 λίτρα. Η σχάρα τοποθετείται στις αρθρωτές ράγες οροφής που είναι τοποθετημένες κατά μήκος αλλά μπορούν να διαμορφωθούν εκ νέου εγκάρσια.
Δύο ήπια υβριδικά σύνολα, ένα υβριδικό αυτοφορτιζόμενο έως 155 άλογα
Το Bigster βασίζεται στην αρχιτεκτονική CMF-B του Ομίλου Renault. Έτσι, οι επιλογές των συστημάτων μετάδοσης κίνησης αποτελούνται από ήπια υβριδικά και αυτοφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας έκδοσης Hybrid 155 με περισσότερη ισχύ.
Η τελευταία αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα 50 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Ο 4κυλινδρος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 108 άλογα, ενώ η συνδυαστική ισχύς του νέου υβριδικού συστήματος ανέρχεται στα 155 άλογα και 250 Nm ροπής, κάνοντας το Bigster, το ισχυρό μοντέλο της Dacia μέχρι σήμερα. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι μπορεί να οδηγηθεί με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως και το 80% του χρόνου που κινείται εντός πόλης.
Παρούσα είναι και η έκδοση TCe 140. Συνδυάζει έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Προσφέρει στο ρουμανικό SUV 140 άλογα και 230 Nm ροπής. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, αλλά βοηθά τον κινητήρα να ενεργοποιείται και κατά την επιτάχυνση. Η μπαταρία του 0,8 kWh επαναφορτίζεται με ανάκτηση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει.
Το τρίτο και τελευταίο υβριδικό σύστημα κίνησης είναι το TCe 130 4x4. Διαθέτει τον ίδιο ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που είδαμε στην έκδοση TCe 140, αλλά είναι ρυθμισμένος να προσφέρει 130 άλογα και 230 Nm ροπής. Όπως μαρτυρά η ονομασία της, προσθέτει τετρακίνηση και πέντε modes οδήγησης Auto, Eco, Off-Road, Mud/Sand και Snow. Χρησιμοποιεί επίσης χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.