Πρόβλημα για τις οδικές μπάρες ασφαλείας το υψηλό βάρος των ηλεκτρικών
Πρόβλημα για τις μπαριέρες ασφαλείας το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών
- Μεγαλώνουν και βαραίνουν κάθε χρόνο τα SUV
- Τα μεταλλικά στηθαία δοκιμάστηκαν με μέγιστο τα 1.500 κιλά
- Έως 50% βαρύτερα τα ηλεκτρικά
- Κίνδυνος για τα μικρότερα αυτοκίνητα τα σκληρά και στιβαρά στηθαία
Μεγαλώνουν και βαραίνουν κάθε χρόνο τα SUV
Πολλές ανησυχίες προκαλεί τον τελευταίο καιρό το αυξανόμενο μέγεθος και βάρος των δημοφιλών SUV, που μεγαλώνουν κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια (για περισσότερα πατήστε εδώ). Συνυπολογίζοντας και τα ηλεκτρικά που έρχονται με βαριές μπαταρίες, τα οχήματα έχουν γίνει πλέον τόσο βαριά που ορισμένα συστήματα ασφαλείας, όπως είναι τα μεταλλικά στηθαία, ίσως να μην είναι αρκετά γερά για να επιτελέσουν τον προστατευτικό σκοπό τους.
Τα μεταλλικά στηθαία δοκιμάστηκαν με μέγιστο τα 1.500 κιλά
Τα μεταλλικά στηθαία έλαβαν έγκριση την δεκαετία του ΄90 και, τότε, οι δοκιμές πρόσκρουσης που γινόντουσαν για να δουν την στιβαρότητα τους, αφορούσαν αυτοκίνητα βάρους από 900 έως 1.500 κιλά. Τα σημερινά SUV ξεπερνάνε τις περισσότερες φορές τους 2 τόνους. Η νέα έρευνα που παρουσίασε το πανεπιστήμιο της Nebraska-Lincoln, με ένα pick-up, το Rivian R1T, που ζυγίζει περίπου 3 τόνους, έδειξε ότι τα μεταλλικά στηθαία ήταν ανίκανα να το σταματήσουν. Αν αυτό πέσει με ταχύτητα 96 χλμ/ώρα κατά πάνω τους, τα κόβει στην μέση και συνέχισε να προχωράει. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι και οχήματα κάτω των 3 τόνων αποτελούν πρόβλημα για τα μεταλλικά στηθαία. Το 2018 σε δοκιμή με Tesla Model 3, το όχημα σήκωσε τις μεταλλικές λωρίδες και πέρασε από κάτω.
Έως 50% βαρύτερα τα ηλεκτρικά
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το βάρος των ηλεκτρικών, που συνήθως ζυγίζουν 20% με 50% παραπάνω κιλά από τα αντίστοιχα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Είναι επίσης σημαντικό να υπολογιστεί ότι έχουν και πιο χαμηλά το κέντρο βάρος τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετική συμπεριφορά στην πρόσκρουση με τα μεταλλικά στηθαία, από αυτή που είχαν υπολογίσει οι σχεδιαστές.
Κίνδυνος για τα μικρότερα αυτοκίνητα τα σκληρά και στιβαρά στηθαία
Ενώ ορισμένοι μιλάνε για μια σχετικά απλή λύση: να γίνουν ισχυρότερα τα στηθαία, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ένα μεταλλικό στηθαίο που είναι αρκετά ισχυρό για να ανακόψει ένα ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να μην είναι αρκετά εύκαμπτο για να απορροφήσει μέρος της σύγκρουσης με ένα μικρό όχημα με θερμικό κινητήρα. Κοινώς, αν είναι πολύ ισχυρότερα τα μεταλλικά στηθαία, τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα που προσκρούουν πάνω τους θα είναι λες και προσκρούουν σε τσιμεντένιο τοίχο.