Η αυλαία του WRC ανοίγει αυτές τις μέρες με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και εμείς κάνουμε μια σύντομη προεπισκόπηση όλων όσων θα δούμε μέσα στη χρονιά.
Αυτές τις μέρες ανοίγει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2019 και οι φανατικοί του αθλήματος περιμένουν με μεγάλη αγωνία το ντεμπούτο των πληρωμάτων, σε ένα πρωτάθλημα που αναμένεται το πιο ανταγωνιστικό των τελευταίων ετών. Ακόμα πιο ανταγωνιστικό και από το περσινό, που τρεις ομάδες και ο ίδιος αριθμός οδηγών, διεκδίκησαν μέχρι τον τελευταίο αγώνα τον τίτλο κατασκευαστών και οδηγών αντίστοιχα. Φέτος και η Citroen που πέρυσι ήταν ένα βήμα πίσω από τις Toyota, Hyundai και Ford με τις κινήσεις που έχει κάνει μας προϊδεάζει πως μπορεί να κάνει το step up, επιτέλους θα προσθέταμε.
Ένα step up που έκανε πέρσι η Toyota, καταφέρνοντας την δεύτερη χρονιά της, μετά από τη χρόνια απουσία της, να κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών. Εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πρωτάθλημα των οδηγών με την προσπάθεια των υπολοίπων να αποκαθηλώσουν τον Οζιέ από την κορυφή, στην οποία έχει στρογγυλοκαθίσει τα τελευταία 6 χρόνια. Πέρσι τόσο ο Νεβίλ, όσο και ο Τάνακ, έφτασαν πιο κοντά από ποτέ στο να το πετύχουν, ωστόσο στο τέλος μίλησε η «καρδιά του πρωταθλητή».
Με επιπλέον ένα Ράλλυ στο καλεντάρι
Στο πρόγραμμα του WRC για το 2019 περιλαμβάνονται φέτος 14 αγώνες, ένας παραπάνω συγκριτικά με την περσινή σεζόν. Η νέα είσοδος είναι το χωμάτινο Ράλλυ Χιλής, το οποίο θα λάβει χώρα στις 9-12 Μαΐου, μετά από αυτό της Αργεντινής. Η Χιλή που πρώτη φορά θα φιλοξενήσει αγώνα WRC, θα αποτελέσει έτσι την 32η χώρα που υποδέχεται το θεσμό. Πέρα από αυτή την προσθήκη, η σειρά των αγώνων παραμένει ως είχε το 2018. Ως είθισται η αρχή θα γίνει με το θρυλικό Μόντε Κάρλο στις 25 Ιανουαρίου, ενώ η τελευταία καρό σημαία θα πέσει στις 18 Νοεμβρίου στο Ράλλυ Αυστραλίας.
Έναρξη με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Οι πρώτες ειδικές διαδρομές έχουν υποδεχθεί τα πληρώματα στον φημισμένο αγώνα του Μόντε Κάρλο (25-27/1). Τελευταίος νικητής του Ράλλυ ήταν ο Οζιέ, που κερδίζει στο συγκεκριμένο αγώνα τα τελευταία 5 χρόνια, ενώ ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο Λεμπ, με 7 στο σύνολο.
Υπόσχεται συγκινήσεις και φέτος
Μετά τη συναρπαστική χρονιά πέρσι, που όλα κρίθηκαν στον τελευταίο αγώνα, οι οιωνοί λένε πως και φέτος θα δούμε αμφίρροπες μάχες και πολλές ανατροπές. Η Τoyota Gazoo Racing, ως περσινή νικήτρια, ξεκινά με την ταμπέλα του φαβορί το φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο η Hyundai κατά πρώτο λόγο και η M-Sport Ford World Rally Team, σίγουρα θα έχουν αντίθετη άποψη. Ειδικά οι Κορεάτες που τα τελευταία χρόνια τερματίζουν στη δεύτερη θέση, θεωρούν πως φέτος θα είναι η χρονιά τους. Την ταχύτητα την έχουν, όπως μας έχουν αποδείξει και αυτό που μένει είναι να βελτιώσει λίγο κάποια θέματα αξιοπιστίας και παράλληλα οι οδηγοί της να είναι φέτος πιο συγκεντρωμένοι αποφεύγοντας τις κακοτοπιές. Η Μ-Sport από την πλευρά της καλείται να διαχειριστεί την απώλεια του Οζιέ και να βρει λύσεις στο πώς θα καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή. Το έκανε πρόπερσυ, συνεπώς και την τεχνογνωσία έχει και την ικανότητα αποδειγμένα. Τέλος την ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς, μπορεί να αποτελέσει η Citroen, η οποία πρόσθεσε στις τάξεις της τον Οζιέ και φέτος αναμένεται να έχει πραγματικά πολύ δυνατό αγωνιστικό όχημα, που θα κοντράρει στα ίσια τις υπόλοιπες ομάδες.
Οζιέ στη Citroen, Λεμπ στη Hyundai
Βεβαίως για τον Οζιέ, τα πράγματα φέτος είναι πολύ διαφορετικά, αφού αποχώρησε από την Ford και θα τρέχει πλέον με τα χρώματα της Citroen. Σίγουρα για να έκανε αυτή την επιλογή, θα έχει πάρει τις ανάλογες εγγυήσεις από τους Γάλλους. Αλλωστε με έξι τίτλους ήδη στην καριέρα του, θέλει να ισοφαρίσει το ρεκόρ των 9 τίτλων που κατέχει αυτή τη στιγμή ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Οι δυο τους μάλιστα θα τεθούν και αντιμέτωποι φέτος, αφού ο Λεμπ θα τρέξει με την ομάδα της Hyundai φέτος, για 6 αγώνες. Ο Γάλλος ακόμα και στα 44 του απέδειξε πέρσι πως δεν ξεχνάει την τέχνη, αφού κατάφερε στους τρεις αγώνες που έτρεξε να πετύχει και νίκη στη Καταλονία.
Ανταλλαγή Λάππι με Μηκ
Παρά την έντονη φημολογία που υπήρχε σχετικά με το ποιοι θα επανδρώσουν τα πληρώματα των ομάδων, τελικά σε πολύ μεγάλο βαθμό οι ομάδες θα στηριχτούν στις περσινές επιλογές τους. Η μόνη αλλαγή έχει να κάνει με την τράμπα που έγινε μεταξύ των Λάππι και Μηκ, όπου ο πρώτος πήγε από την Toyota στη Citroen, με το δεύτερο να ακολουθεί το ανάποδο δρομολόγιο.