
Τα πρόσθετα διαφημίζουν πως καθαρίζουν το σύστημα τροφοδοσίας αλλά και την εξαγωγή.
Υπόσχονται καλύτερη απόδοση και πολλοί χρήστες πίνουν νερό στο όνομά τους.
Τα καύσιμα στο πρατήριο έχουν ήδη πρόσθετα που κάνουν την ίδια δουλειά.
Δεν είναι όλες οι μάρκες πρόσθετων το ίδιο και διαφέρουν και στην τιμή.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τα πρόσθετα διαφημίζουν πως καθαρίζουν το σύστημα τροφοδοσίας αλλά και την εξαγωγή
Ολόκληρη βιομηχανία ασχολείται με τα πρόσθετα καυσίμου, και τα βρίσκεις ακόμη και στα ράφια του σούπερ μάρκετ. Πολλοί οδηγοί λένε πως κάνουν δουλειά, τα ευρήματα από πραγματικές έρευνες είναι μοιρασμένα και εξαρτώνται πολύ και από τη μάρκα, ενώ αρκετοί τα θεωρούν περιττά. Εσύ τι βάζεις και τι αποτέλεσμα έχεις δει;
Η βασική λειτουργία όλων των πρόσθετων, όπως τουλάχιστον την διαφημίζουν οι κατασκευαστές τους, είναι ο καθαρισμός του κινητήρα. Δεδομένου ότι όλα προστίθεται στο ντεπόζιτο και αναμειγνύονται με το καύσιμο, είναι σίγουρο πως στην αρχική τους μορφή, δηλαδή πριν καούν, περνούν από ολόκληρο το σύστημα παροχής. Την αντλία, την πολλαπλή εισαγωγής και τους αυλούς, τις βαλβίδες και τελικά καταλήγουν στον θάλαμο καύσης. Πολλά πρόσθετα όμως προβλέπονται και για τον καθαρισμό της εξαγωγής. Αφού δηλαδή καούν, διαφημίζουν ότι καθαρίζουν την εξαγωγή, την EGR, την τουρμπίνα, αν υπάρχει, τον καταλύτη ή το φίλτρο σωματιδίων στα diesel.
Υπόσχονται καλύτερη απόδοση και πολλοί χρήστες πίνουν νερό στο όνομά τους
Φυσικά το βασικό είναι πως η χρήση τους βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητα με αρκετά χιλιόμετρα οπότε και το καθαριστικό τους αποτέλεσμα, όταν γίνεται, θα κάνει διαφορά. Σε ότι αφορά το πόσο καθαρίζουν, μια βόλτα στο Youtube αρκεί για να δεις μοτέρ πριν και μετά τη χρήση, και φαίνεται ότι κάποιες μάρκες όντως κάνουν δουλειά σε ό,τι έχει να κάνει με τον καθαρισμό της τροφοδοσίας. Τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την εξαγωγή και τα συστήματα μετά τον θάλαμο καύσης έχουν λιγότερο ξεκάθαρα ευρήματα. Όμως ακόμη κι έτσι, πολλές μάρκες πρόσθετων περιλαμβάνουν και χημικά που αυξάνουν την απόδοση του καυσίμου. Ακόμη δηλαδή και να μην καθαρίζουν σε βάθος χρόνου, οι οδηγοί με το που τα ρίξουν στο ντεπόζιτο βλέπουν αμέσως διαφορά, ειδικά στο «άρπαγμα» του κινητήρα. Τώρα αν αυτό διαρκεί και στο επόμενο ντεπόζιτο, χωρίς πρόσθετα, είναι άλλη υπόθεση.
Τα καύσιμα στο πρατήριο έχουν ήδη πρόσθετα που κάνουν την ίδια δουλειά
Πολλοί λένε πως τα πρόσθετα αυτά είναι περιττά αφού τα καύσιμα στο πρατήριο ήδη περιέχουν αρκετά. Και αυτό είναι αλήθεια, ειδικά στα καύσιμα από μάρκες που διαφημίζουν έντονα την καθαριστική τους δράση, αν και συνήθως η τιμή του λίτρου είναι αρκετά τσιμπημένη. Ένα premium καύσιμο είναι για πολλούς η καλύτερη λύση, και το κόστος σε βάθος χρόνου δεν διαφέρει από την προσθήκη πρόσθετου σε φθηνότερο καύσιμο μια φορά τις 3-4.000 χλμ. Aλλοι θεωρούν πως τα premium καύσιμα είναι ακόμη καλύτερα αφού το μοτέρ έχει πάντα τις βελτιωτικές ουσίες των πρόσθετων, αντί για μια φορά στο τόσο.
Δεν είναι όλες οι μάρκες πρόσθετων το ίδιο και διαφέρουν και στην τιμή
Φυσικά και στην αγορά πρόσθετων υπάρχει διαφοροποίηση από μάρκα σε μάρκα. Οι ακριβές μάρκες φαίνεται πως έχουν περισσότερους πιστούς χρήστες από τις φθηνές, που συχνά τρώνε το περισσότερο «κράξιμο» ότι δεν κάνουν τίποτα. Σε παλιότερες αναλύσεις που υπάρχουν στο διαδίκτυο, φαίνεται πως όλες οι μάρκες πρόσθετων όντως περιέχουν βελτιωτικά και καθαριστικά χημικά, οι ακριβότερες απλά είναι λιγότερο αραιωμένες, και έτσι το αποτέλεσμα είναι πιο άμεσο ή και καλύτερο. Με τόσες σκόρπιες πηγές στο ίντερνετ είναι δύσκολο να βγάλεις άκρη αφού από τη μία ακούς πως ακόμη και τα ακριβά είναι «μάπα» ενώ από την άλλη ότι με το καθάρισμα, το αυτοκίνητο παίρνει πίσω χαμένα άλογα. Κάτι που δεν είναι παράλογο και έχει μετρηθεί σε αρκετές ανεπίσημες έρευνες.
Εσύ ποιο πρόσθετο καυσίμου χρησιμοποιείς; Πώς ξεκίνησες να το βάζεις στο ντεπόζιτο, και τι αποτέλεσμα έχει; Είναι κάτι που προτείνεις, ή πρόκειται για μύθο;