ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε VW και BMW για σύσταση καρτέλ

3.625 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2021)

VW και BMW είχαν συμφωνήσει να μην αναπτύξουν τεχνολογίες που θα έκαναν λιγότερο ρυπογόνα τα αυτοκίνητά τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στο Volkswagen Group και στη BMW επειδή συνεργάστηκαν με την Daimler για να εμποδίσουν την ανάπτυξη τεχνολογίας που θα μπορούσε να μειώσει τις επιβλαβείς εκπομπές από τα αυτοκίνητά τους.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Σε ανακοίνωσή της χθες, Πέμπτη, η Επιτροπή δήλωσε ότι οι τρεις γερμανικές εταιρείες, μαζί με τις θυγατρικές της Volkswagen, Audi και Porsche, παραβίασαν τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της Ε.Ε., συμφωνώντας να μην κάνουν επενδύσεις στην ανάπτυξη τεχνολογιών στον τομέα της μείωσης των εκπομπών οξειδίου του αζώτου.

H Eπιτροπή ανέφερε πως τα πρόστιμα αφορούν συμπεριφορές που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 2009 και του 2014, όταν οι εταιρείες πραγματοποίησαν «τακτικές συναντήσεις» για να συζητήσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας που εξαλείφει τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου από τα επιβατικά αυτοκίνητα diesel. «Οι πέντε εταιρίες (Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche) διέθεταν τεχνολογία για μείωση επιβλαβών εκπομπών πέρα ​​από αυτό που νόμιμα απαιτείται αλλά απέφυγαν να ανταγωνιστούν η μία την άλλη και να αναπτύξουν την τεχνολογία αυτή» ανέφερε στη δήλωση η ανώτερη αξιωματούχος της Επιτροπής της Ε.Ε. για τα μονοπώλια, Margrethe Vestager.

Στην Volkswagen επιβλήθηκε πρόστιμο 502 εκατομμυρίων ευρώ και στην BMW 373 εκατομμύρια ευρώ (συνολικά 875 εκατ. ευρώ ή 1 δις δολάρια). Στην Daimler δεν επιβλήθηκε πρόστιμο επειδή αποκάλυψε την ύπαρξη του καρτέλ, ανέφερε η Επιτροπή. Η Volkswagen δήλωσε ότι εξετάζει εάν θα ασκήσει έφεση στην απόφαση αναφέροντας: «Eίναι η πρώτη φορά που έχει διώκεται η τεχνική συνεργασία ως αντιμονοπωλιακή παραβίαση και η Επιτροπή επίσης επιβάλλει πρόστιμα, παρόλο που το περιεχόμενο των συνομιλιών δεν εφαρμόστηκε ποτέ».

Η BMW με επίσημη δήλωσή της αναφέρει ότι η Επιτροπή «απέσυρε τις περισσότερες κατηγορίες για αντιμονοπωλιακές παραβιάσεις» και ότι «δεν υπάρχει υπόνοια συνωμοσίας μεταξύ των μερών σε σχέση με τη χρήση παράνομων συσκευών αναστολής για τη παραποίηση των δοκιμών εκπομπών ρύπων». Η BMW ισχυρίζεται ότι «η τεχνολογία επεξεργασίας καυσαερίων που χρησιμοποίησε, ήταν εξαρχής τελείως διαφορετική από τις λύσεις των ανταγωνιστών του. Το BMW Group εφάρμοσε τη δική του μέθοδο, κάνοντας χρήση ενός συνδυασμού διαφόρων συστημάτων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του» όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Θυμίζουμε πως το 2015, η Volkswagen παραδέχτηκε ότι μέσω λογισμικού άλλαζε την απόδοση των κινητήρων όταν αυτοί εξεταζόντουσαν από τις αρχές, ώστε να βελτιώνονται τα αποτελέσματα τους. Μόλις, ωστόσο το αυτοκίνητο κυκλοφορούσε στο δρόμο, οι κινητήρες «έβγαιναν» από την «λειτουργία εργαστηρίου» και επανέρχονταν στην κανονική ρυπογόνα λειτουργία. Το σκάνδαλο στοίχισε στην VW τουλάχιστον 39 δισεκατομμύρια δολάρια.
 

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
PEUGEOT