Δοκιμάσαμε πρώτοι στην Ελλάδα το νέο SEAT Ibiza στην έκδοση με τον 1.000άρη τρικύλινδρο TSI κινητήρα απόδοσης 95 ίππων. Πως τα καταφέρνει στο δρόμο; Πόσο «καίει» και πόσο κοστίζει; Δείτε τα όλα στο αναλυτικό μας θέμα.
Δοκιμή: Νέο SEAT Ibiza 1,0 λτ. με 95 PS
63.510 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2017)
Tο 5ης γενιάς Ibiza έρχεται πιο μεγάλο από ποτέ, με νέα πλατφόρμα και φρέσκες τεχνολογίες. Aρκούν για να φέρουν το «μικρό» μοντέλο στις τοπ θέσεις των πωλήσεων στη χώρα μας; Ή η ελληνική πραγματικότητα βλέπει τα πράγματα διαφορετικά;
Η αξία του Ibiza δεν αμφισβητήθηκε ποτέ, ούτε τεχνικά ούτε εμπορικά. Είναι ο καλύτερος και πιο γνωστός εκπρόσωπος της SEAT παγκοσμίως, έχει φτάσεις τις πέντε γενιές μοντέλων σε πάνω από 30 χρόνια πορείας ενώ και τα 5,4 εκ. μονάδες που έχει πουλήσει, σκιαγραφούν μια αδιαπραγμάτευτη ιστορία επιτυχίας. Στην Ελλάδα, από την αρχή της πορείας του, το αυτοκίνητο αγαπήθηκε και καθιερώθηκε φτάνοντας κάποιες στιγμές να ανεβαίνει μέχρι το «πόντιουμ» της κατηγορίας του, με δεύτερες και τρίτες θέσεις στις πωλήσεις της κλάσης. Αυτά ήταν όμως το 2002-2004 – 15 χρόνια πίσω. Έκτοτε το αυτοκίνητο πέρασε μια εποχή σταθερής παρουσίας στη 10άδα του segment B αλλά τα τελευταία χρόνια βρίσκεται έξω από τα πρώτα δέκα μικρά.
Το πίσω μέρος αναβαθμίζεται και παίρνει το ρόλο να δίνει το νέο στίγμα του Ibiza. Έχει νέα φώτα με LED και κάποιες σκληρές γραμμές στην πέμπτη πόρτα. Παρά τους νεωτερισμούς η εικόνα εδώ είναι ξεκάθαρα «Ibiza».
Είναι σαφές ότι το καμάρι της Βαρκελώνης (εντάξει, το δεύτερο τη τάξει καμάρι της Kαταλανικής πρωτεύουσας…) χρειαζόταν μια αλλαγή, μια νέα γενιά, η οποία θα σπρώξει ξανά το Ibiza στο όχι πολύ μακρινό κύρος του και στη χώρα μας. Η χρήση της νέας πλατφόρμας του ομίλου VW για μοντέλα με το μοτέρ εγκάρσια, αποτελεί την καλύτερη αρχή, καθώς φέρνει το Ibiza στην αιχμή της εποχής του σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και τα μηχανικά σύνολα που μπορεί να δεχτεί.
Η δε σχεδίαση όσο κι αν θεωρείται μια εύκολη υπόθεση για μια ευαίσθητη στο design φίρμα όπως η SEAT, δε σημαίνει ότι δεν είχε προκλήσεις.
Το 5ο Ibiza της ιστορίας λοιπόν αποκτά το ύφος του Leon ειδικά στο εμπρός μέρος. Θα το δείτε και στο δρόμο ότι από κάποιες γωνίες είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ο μέσος παρατηρητής αν πρόκειται για το μικρό ή το μικρομεσαίο των Ισπανών. Το κρίσιμο είναι οι νέες αναλογίες. Και με γυμνό μάτι φαίνεται πόσο πολύ έχει αυξηθεί το πλάτος γεγονός που κάνει το Ibiza να δείχνει πιο αρχοντικό και γεμάτο «κίνηση» χωρίς τις αυστηρές επιλογές του απερχόμενου μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα θετικό όσο κι αν η απευθείας σύνδεση με το Leon στερεί κάποιο ποσοστό από το στοιχείο της έκπληξης. Το πίσω μέρος μάλιστα είναι αυτό που παίρνει πιο σημαντικό ρόλο κι έρχεται να προκαλέσει στο μάτι περιέχοντας κάποια νέα και αρκετά σκληρά σχήματα.
Απ` έξω τουλάχιστον το Ibiza έδειξε ότι θέλει να γίνει λίγο πιο ενήλικο τιμώντας όμως παράλληλα και το νεανικό και χρωματισμένο από την αύρα των πάρτι όνομά του. Eπίσης, επειδή συνολικά το σχήμα φωνάζει λιγότερο από το αμέσως προηγούμενο ίσως έχει αποκτήσει τη δυνατότητα να αντέξει πιο πολύ στο χρόνο.
Όμορφο και πιο ολοκληρωμένο το νέο Ibiza είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στα μικρά και σίγουρα και δική μου επιλογή. Πάλι το δημοφιλές ισπανικό μοντέλο φιλοδοξεί να είναι ένα από τα πιο πετυχημένα σε πωλήσεις αυτοκίνητα ειδικά στους νέους.
Με τη διαφορά ότι οι τιμές είναι εντελώς θεωρητικές αφού στην αντιπροσωπεία που ρώτησα μου απάντησαν ότι και τα 3 πακέτα Launch Edition εξαφανίστηκαν αμέσως, οπότε δεν είναι τελικά διαθέσιμα.
Όμορφο και πιο ολοκληρωμένο το νέο Ibiza είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στα μικρά και σίγουρα και δική μου επιλογή. Πάλι το δημοφιλές ισπανικό μοντέλο φιλοδοξεί να είναι ένα από τα πιο πετυχημένα σε πωλήσεις αυτοκίνητα ειδικά στους νέους.
Με τη διαφορά ότι οι τιμές είναι εντελώς θεωρητικές αφού στην αντιπροσωπεία που ρώτησα μου απάντησαν ότι και τα 3 πακέτα Launch Edition εξαφανίστηκαν αμέσως, οπότε δεν είναι τελικά διαθέσιμα.