Καλεσμένοι της Renault, βρεθήκαμε στο Παρίσι, ώστε να δούμε το νέο Clio από κοντά, να το περιεργαστούμε, αλλά και να ενημερωθούμε για το τι νέο φέρνει σε τεχνολογίες, κινητήρες και συστήματα ασφαλείας.
Η Κλειώ στην αρχαία μυθολογία αποτελούσε τη μούσα προστάτιδα της ιστορίας. H Renault εμπνεύστηκε από αυτήν το όνομα του μικρού της μοντέλου, με την απόφασή της φίρμας να πετυχαίνει διάνα, καθώς το Clio καλείται στην πέμπτη του γενιά να «προστάτεψει» την ιστορία που έχει γράψει το ίδιο, κερδίζοντας δύο φορές τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» (1991 και 2006) και όντας από το 2013 πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του σε όλη την Ευρώπη.
Πιο δυναμικό και πάνω σε νέα πλατφόρμα
Η 5η γενιά του Clio είναι χτισμένη πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα, με τους σχεδιαστές να πετυχαίνουν πιο μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, μειώνοντας το μήκος κατά 14 χλστ. και κυρίως το ύψος κατά 30 χλστ.. Το τελευταίο στοιχείο σε συνάρτηση με τα νέα φωτιστικά σώματα, μπρός-πίσω σχήματος «C» (100% LED από τη βασική έκδοση), το καπό με τις πιο έντονες νευρώσεις και τον μεγαλύτερο αεραγωγό συντελεί ώστε το γαλλικό μικρό να έχει μια πιο δυναμική εικόνα.
Υπόσχεται μεγαλύτερους χώρους
Ένα ακόμα κομμάτι που προσπάθησαν να βελτιώσουν στο νέο Clio, είναι η ευρυχωρία της καμπίνας, η πρακτικότητα και η περιφερειακή ορατότητα. Γι αυτό το λόγο ανασχεδιάστηκαν όλα τα επιμέρους τμήματα με σκοπό να δημιουργηθεί, σύμφωνα με τη Renault, μεγαλύτερος χώρος για τους επιβάτες και τοποθετήθηκαν νέα πιο ψηλά και λεπτά καθίσματα, τα οποία παρέχουν καλύτερη στήριξη στον οδηγό και ορατότητα προς τα πίσω. Η δική μας αίσθηση επιβεβαιώνει όσα λέει η Renault για το μπροστά διάζωμα της καμπίνας, ωστόσο έχουμε μια μικρή ένσταση για τους πίσω, καθώς φαίνεται μειωμένος ο αέρας για τα κεφάλια των επιβατών, το οποίο σε συνδυασμό με το μικρό άνοιγμα της θύρας και τη μικρότερη επιφάνεια των παραθύρων δημιουργούν ένα κλειστοφοβικό αίσθημα. Πάντως αρκετές είναι οι θήκες για μικροπράγματα, με το συνολικό του όγκο τους να φτάνει τα 26 λίτρα, ενώ εντυπωσιακό είναι το νούμερο της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών διπλού πάτου, που φτάνει τα 391 λίτρα, το κορυφαίο της κατηγορίας.
Με αυτόνομο σύστημα οδήγησης 2ου βαθμού
Περνώντας στις τεχνολογίες και τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται η νέα γενιά του Clio, αυτό που ξεχωρίζει είναι το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ΒΆ βαθμού, το οποίο συνδυάζει το adaptive cruise control με το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, όπου σε αυτοκινητόδρομους δίνει τη δυνατότητα στο Clio να κινείται αυτόνομα. Πέραν αυτών, η Renault εφοδίασε το μικρό της με όλα τα γνωστά υπάρχοντα συστήματα, όπως προειδοποίηση τυφλού σημείου και ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων, αυτόματου φρεναρίσματος και park assist. Παράλληλα θα συναντήσουμε και μια νέα κάμερα πανοραμικής θέασης 360 μοιρών και τη νέα εφαρμογή MyRenault. Αυτή μέσα από το κινητό σας κλειδώνει/ξεκλειδώνει το Clio, εντοπίζει που το έχετε παρκάρει, ενεργοποιεί κόρνα και φώτα, σε κάποιο χώρο parking, αλλά και στέλνετε μέσω του κινητού σας την τοποθεσία που θέλετε να πάτε, στο σύστημα πολυμέσων του Clio. Στο μέλλον θα μπορεί να συνδέεται και σε εφαρμογές smart home, καθώς και σε πλατφόρμες car sharing.