Το πρώτο επίσημο σκίτσο της αμιγώς ηλεκτρικής Macan έδωσε στη δημοσιότητα η Porsche, γνωστοποιώντας πως το ηλεκτρικό σύστημα του χωρίς ρύπους SUV θα δοκιμαστεί σε ένα σκάφος!
Σκάφος παίρνει το σύστημα κίνησης της ηλεκτρικής Macan
Η Porsche και το αυστριακό ναυπηγείο Frauscher ανακοίνωσαν μια συνεργασία για τη δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού σπορ σκάφους περίπου 8,5 μέτρων που χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης με την επερχόμενη ηλεκτρική Macan. Ως μέρος αυτής της ανακοίνωσης η νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan εμφανίστηκε σε επίσημο σκίτσο που δημοσιεύτηκε.
Το σκίτσο δείχνει το προφίλ του νέου SUV όπου παρατηρείται πως το πίσω μέρος είναι επιμηκυμένο και φέρει μία πιο κουπέ σχεδίαση. Σε γενικές γραμμές το προφίλ της ηλεκτρικής Macan μοιάζει με αυτό των Panamera και Taycan. Τα πίσω φώτα φαίνονται επίσης να είναι παρόμοια με αυτά της Taycan, δηλαδή μία ενιαία LED μπάρα που «τρέχει» από το ένα άκρο στο άλλο.
Με 603 ίππους και δύο ηλεκτρικά μοτέρ
Από κει και πέρα, όπως γνωρίζουμε από το παρελθόν, η Macan θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα Premium Platform Electric που αναπτύχθηκε από κοινού με την Audi. Η πιο ισχυρή έκδοση του μοντέλου θα έχει ισχύ 603 ίππων και περισσότερων από 1.000 Nm ροπής, όντας εξοπλισμένη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση. Αξίζει να σημειωθεί πως στην ίδια πλατφόρμα PPE θα κατασκευαστούν επίσης και πισωκίνητες εκδόσεις με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Θα φορτίζει από το 5% έως το 80% σε 25 λεπτά
Το συνολικό βάρος της ηλεκτρικής Macan δεν έχει ανακοινωθεί αλλά γνωρίζουμε ότι θα κατανεμηθεί 48 τοις εκατό μπροστά και 52 τοις εκατό πίσω. Το ζεύγος ηλεκτρικών κινητήρων θα αντλήσει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με μεικτή χωρητικότητα 100 kWh. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V, οι ιδιοκτήτες της Macan EV θα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία σε ισχύ άνω των 270 kW. Η αυτονομία δεν έχει γίνει γνωστή, αλλά η Porsche είπε ότι η φόρτιση από το 5 έως το 80 τοις εκατό θα διαρκεί 25 λεπτά.
Θα στρίβουν και οι πίσω τροχοί έως 80 χλμ./ώρα
Από κει και πέρα άλλες επιβεβαιωμένες λεπτομέρειες για την ηλεκτρική Macan αναφέρουν πως στο πίσω μέρος θα διαθέτει ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, ενώ θα είναι πιο ευέλικτη στο δρόμο χάρη στην αυξημένη κατά 15% γωνία που θα έχει το σύστημα διεύθυνσης. Για τον ίδιο λόγο θα υπάρχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν έως και πέντε μοίρες σε ταχύτητες κάτω από 80 χλμ./ώρα.
Μαζί για κάποια χρόνια βενζίνη και ηλεκτρική
Να σημειωθεί πως για κάποιο διάστημα η Macan με μοτέρ εσωτερικής καύσης θα συνυπάρχει με την ηλεκτρική για κάποια χρόνια, ενώ στη συνέχεια η πρώτη θα σταματήσει να παράγεται.
Σε περιορισμένη παραγωγή το σκάφος
Τέλος, σε ότι αφορά το σκάφος Frauscher x Porsche 850 Fantom Air, το οποίο θα εξοπλιστεί με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα, την ίδια αρχιτεκτονική 800 volt, την ίδια μπαταρία και γενικά το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Macan, θα κάνει το ντεμπούτο του το 2024. Θα κατασκευαστεί σε 25 μονάδες στο Ohlsdorf της Αυστρίας.