Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ψηλό αλλά όχι SUV. Τι είναι;

Ψηλό αλλά όχι SUV. Τι είναι;

10.369 Επισκέψεις στο άρθρο (3/3/2024)

- Τα σχήματα των αυτοκινήτων άλλαξαν & φταίει κυρίως η ηλεκτροκίνηση
- Τέλος τα πολυμορφικά και σεντάν. Ήρθαν τα ψηλά που όμως δεν είναι SUV
- Τα ψηλά είναι μόδα και αυτή βόλεψε να χωρέσουν οι μπαταρίες στο πάτωμα
- Σιγά σιγά συνηθίζουμε τα ψηλά αλλά όχι SUV αμαξώματα

Τα σχήματα των αυτοκινήτων άλλαξαν & φταίει κυρίως η ηλεκτροκίνηση

Έχεις δει κάτι στο δρόμο, και δεν ξέρεις τι ακριβώς βλέπεις; Αν είναι SUV, αν είναι χάτσμπακ, αν είναι κουπέ; Αν είναι σπορ ή οικογενειακό, αν είναι σεντάν ή κάτι άλλο; Οι κατηγορίες και τα σχήματα των αυτοκινήτων άλλαξαν, και η ηλεκτροκίνηση έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη. Γιατί;
 
Κάποτε το πράγμα ήταν απλό. Αν το αμάξι ήταν μέχρι 4,5 μέτρα ήταν χάτσμπακ, ή το πολύ είχε και μισό όγκο πίσω, τα 2½ όγκων που λέγαμε, όπως η Alfa 33 ή η Skoda Octavia και τόσα άλλα. Οτιδήποτε μεγαλύτερο ήταν σεντάν, ή στέισον βάγκον. Αν ήταν ψηλό ήταν εκτός δρόμου και αργότερα SUV, ενώ αν έμοιαζε με περίπτερο αλλά ήταν πολύ βολικό, ήταν MPV, δηλαδή πολυμορφικό. Αυτά τα τελευταία «πέθαναν» πρώτα και εξαφανίστηκαν, ενώ είμαστε στη φάση εξαφάνισης και των σεντάν. Όμως αυτό δε σημαίνει πως δεν έχουμε και καινούργια σχήματα.
 

Τέλος τα πολυμορφικά και σεντάν. Ήρθαν τα ψηλά που όμως δεν είναι SUV

Δες ας πούμε το Hyundai IONIQ 5. Είναι ψηλό. Είναι SUV; Γιατί το νέο Megane; Επίσης ψηλό, αλλά είναι SUV; Ακόμη και το VW ID.3, επίσης ψηλό, καθόλου SUV. Το μοτίβο «ψηλό-αλλά-όχι-SUV» είναι πλέον το βασικότερο που βλέπουμε στο δρόμο. Τα περισσότερα χάτσμπακ, αν και υπάρχουν και αυτά με 2½ όγκους όπως το Polestar 2. Κανένα από αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι SUV. Η κατηγορία πλέον κρίνεται μάλλον μόνο με τους χώρους, τις επιδόσεις, την αυτονομία και την τιμή.
 

Τα ψηλά είναι μόδα και αυτή βόλεψε να χωρέσουν οι μπαταρίες στο πάτωμα

Ναι οι μπαταρίες που πρέπει κάπου να χωρέσουν, μπήκαν στο πάτωμα και τα αυτοκίνητα ψήλωσαν. Όμως δεν είναι μόνο η ανάγκη που έκανε τα νέα αυτοκίνητα βασικά ψηλά. Είναι και η ζήτηση. Το SUV έπιασε βασικά γιατί είναι ψηλό. Για τη θέση που έχει ο οδηγός, το αίσθημα ανωτερότητας και ασφάλειας, αλλά και φυσικά η θέα και η άνεση.
 
Και το ψηλό αμάξι πέρα από κάθε κατηγορία πουλάει. Δες το νέο Citreon C4 ή το Peugeot 408. Ψηλά, μοιάζουν με SUV αλλά δεν είναι SUV. Και όταν ο θόλος του Peugeot 3008, ενός κανονικού SUV μοντέλου, «γλύφει» τον (τεράστιο) τροχό, πώς μιλάμε για SUV; Και το 3008 δεν είναι το μόνο που δεν έχει καμία τρομερή διαδρομή ανάρτησης για να θεωρηθεί κάτι παραπάνω από SUV. Λίγο πολύ όλα, είναι απλά ψηλά αυτοκίνητα αλλά όχι για εκτός δρόμου.
 

Σιγά σιγά συνηθίζουμε τα ψηλά αλλά όχι SUV αμαξώματα

Τα νέα σχήματα έχουν δώσει κάποια πολύ όμορφα αμάξια, όπως το 408, και κάποια όχι τόσο πετυχημένα, και ίσως στα προηγούμενα 6-7 χρόνια, τα αλλόκοτα σχήματα να ήταν πιο πολλά από τα αρμονικά ή έστω «εύπεπτα». Όμως η σχεδίαση «έκατσε» και το μάτι συνήθισε να βλέπει πλέον ψηλά αμάξια, όχι SUV. Το Kia EV6, ή το Tesla Y, είναι ακόμη δύο τέτοια παραδείγματα.
 
Το θέμα είναι εσύ βρήκες κάτι που σου αρέσει ή τα θεωρείς αυτά τα σχήματα ακόμη λίγο «αλλόκοτα»; Και τελικά από τα νέα «ψηλά-αλλά-όχι-SUV» ποιο σου αρέσει; Ποια μάρκα το κάνει καλύτερα;
 

FORD
LINGLONG SPORT MASTER 5 PRAGMATA