Από εκεί που τα CUPRA ήταν οι sport εκδόσεις των μοντέλων της SEAT, πλέον έγινε η Cupra, μια ξεχωριστή μάρκα που τα πάει πολύ καλά με μόνο δύο μοντέλα στη γκάμα, ενώ αναμένουμε κι άλλα οσονούπω. Θα βάλει τα γυαλιά στην «μαμά» SEAT;
Cupra: Από sport έκδοση, επιτυχημένη μάρκα μέσα σε λίγο καιρό
Τα μοντέλα με το διακριτικό CUPRA (σ.σ. το γράφουμε κεφαλαία ως αρκτικόλεξο του Cup Racing) άρχισαν την καριέρα τους ως το άνω άκρο, από πλευράς επιδόσεων, για κάποια από τα αυτοκίνητα της SEAT. Η ισπανική φίρμα λάνσαρε ουκ ολίγα μοντέλα με το σήμα της CUPRA, ωστόσο το πλήρωμα του χρόνου και οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, της άνοιξαν τα φτερά ώστε να σταθεί ως μια αυτόνομη μάρκα, παίρνοντας αποστάσεις από τη «μαμά» SEAT.
Νέο, ολοδικό της σήμα, καινούργια μοντέλα χτισμένα από το μηδέν με τη συμβολή πάντα των πρώτων υλών από το Volkwagen Group, ηλεκτρικό παρόν και μέλλον. Κάπως έτσι η Cupra έγινε μια νέα μάρκα που κατάφερε να αποτινάξει τον προσιτό και value for money προσανατολισμό, τους οποίους πρέσβευε για δεκαετίες η SEAT. Και όλο αυτό με δύο μοντέλα ουσιαστικά. Το Cupra Formentor στα C-SUV και τα Cupra Born στα ηλεκτρικά hatchback. Υπάρχουν και τα Leon και Ateca, που μεταπήδησαν από τη SEAT στην Cupra, αλλά οι πωλήσεις τους είναι χαμηλά, οπότε βασίζεται στο νέο αίμα.
Σκεφτείτε ότι μέσα σε ένα χρόνο, το 2022, η Cupra κατάφερε με δύο μοντέλα να πουλήσει κάτι λιγότερο από 400 αυτοκίνητα στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή που η «μαμά» SEAT με εκπροσώπους το μικρό Ibiza, το μικρό SUV Arona και τα Leon, Ateca και Tarraco σε μικρομεσαία και μεσαία μεγέθη σημείωσε 1.103 πωλήσεις, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Όπως όλα δείχνουν, από εδώ και πέρα ξεκινά μια περίοδος άνθισης για την Cupra. Το επόμενο καλοκαίρι περιμένουμε το ηλεκτρικό Cupra Tavasan στα μεσαία SUV. Μέσα στην ίδια χρονιά θα δούμε το Cupra Terramar, ένα C-SUV με μήκος που θα αγγίζει τα 4,5 μέτρα και θα είναι ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα της μάρκας με θερμικούς κινητήρες (έως 310 άλογα). Αργότερα, το πρώτο τρίμηνο του 2025, αναμένουμε το ντεμπούτο του Raval, ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου πόλης με 226 άλογα και αυτονομία έως 440 χιλιόμετρα, το οποίο θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ. Βάλε και την ανανέωση του Formentor στο παιχνίδι την άνοιξη του 2024 και μάνι-μάνι μαζεύτηκε μια γκάμα προσανατολισμένη στα SUV, που έλκουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, από compact μέχρι και πιο macho επιλογές.
Παράλληλα με την ανάπτυξη της Cupra, ήδη διασπείρονται φήμες που αφήνουν ανοιχτά πολλά σενάρια για το μέλλον της SEAT. Λέγεται μάλιστα ότι μπορεί να απομακρυνθεί από τα αυτοκίνητα και να αλλάξει ταυτότητα προς μια κατεύθυνση παρόχου αστικής κινητικότητας. Βέβαια, αυτά είναι μόνο φήμες για τώρα, οπότε μένει να δούμε στην πορεία τι και κυρίως πότε θα γίνει.
Εσύ τι λες; Ο νέος (Cupra) είναι ωραίος και ήρθε για να μείνει ή ο παλιός (SEAT) είναι αλλιώς και μπορεί να επιστρέψει δριμύτερος; Και, τελικά, ποια μάρκα υποστηρίζεις; Cupra με Formentor και Born για τώρα ή SEAT με τη γνώριμη γκάμα;