Όταν οι άλλοι την έχουν δει επιστημονική φαντασία!
Είδες το νέο Accord; Εντάξει, ποιος το θυμάται το Accord, μεγάλο, σεντάν, δίλιτρο, πέρασε και δεν ακούμπησε στην Ελληνική αγορά. Δες όμως το καινούργιο και πες μου, αν περάσει, δεν θα σε «ακουμπήσει»;
Φαίνεται πως η Honda σήκωσε το κεφάλι της και έριξε μια ματιά γύρω, όσο οι άλλοι είχαν το κεφάλι σκυφτό, απασχολημένοι με το πως θα λανσάρουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Και αυτό που είδε, ήταν πως όλα αυτά τα «μελλοντικά» μοντέλα ήταν πολύ φουτουριστικά, πολύ περίεργα, πολύ ψηλά και τετράγωνα, πολύ «διαστημικά».
Και το πήρε ανάποδα. Το νέο Accord θα μπορούσε να είχε λανσαριστεί τα χρυσά χρόνια του θερμικού κινητήρα. Θα μπορούσε να ήταν το λαμπρό παιδί της σεντάν κατηγορίας, όταν η κατηγορία δεν ήξερε την απειλή των SUV. Θα μπορούσε να ήταν το αυτοκίνητο που 30 χρόνια μετά θα λέγαμε πόσο κομψό, αρμονικό και ζυγισμένο είναι. Θα μπορούσε να ήταν το αυτοκίνητο που επιτέλους θέλουμε, ανάμεσα σε όλα αυτά που μας έχουν κάνει κλίσμα.
Το νέο Accord έχει μια απλότητα που παραπέμπει στα χρόνια που η σχεδίαση δεν είχε να κάνει με τις 100 γραμμές, ακμές, φουσκώματα και άλλες λεπτομέρειες πάνω σε ένα κατά τα άλλο βαρετό σχήμα. Το νέο Accord φέρνει το σχήμα στο προσκήνιο και αφαιρεί όλα τα περιττά, όλα τα στολίδια που πλέον δεν χρειάζεται, αφού με μια ματιά, ξέρεις πως έχεις να κάνεις με ένα πραγματικό αμάξι, όχι ένα προιόν μάρκετιγνκ.
Φυσικά κάτω από το μοτέρ το πράγμα είναι απλό. 1.500 κυβικά, υβριδικό σύνολο, 200 άλογα, αυτόματο κιβώτιο, κατανάλωση χώμα. Ότι περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο για το 2023, με σχεδίαση που όλοι νοσταλγούν από το 1990.
Υπάρχει καλύτερος συνδυασμός; Όταν όλα γύρω σου μοιάζουν με ασκήσεις σε SUV και ηλεκτρικές μαούνες, έχεις ένα αυτοκίνητο στο σχήμα που θες, και την τεχνολογία που χρειάζεσαι. Ακόμη κι αν δεν έρθει ποτέ στην Ελλάδα, δεν είναι δείγμα ότι η Honda «τα σπάει» όταν όλοι οι άλλοι έχουν «κολλήσει» με το «μέλλον»; Τι λες;